Funkcjonalność pozwala administratorowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów jak np. produkt lub kategoria. Dzięki zastosowaniu przekierowań sprzedawcy mogą poprawić doświadczenie użytkownika związane z nawigacją w sklepie. Przekierowania pozwalają także na poinformowanie robotów wyszukiwarek internetowych o tym, że dany obiekt został przeniesiony pod inny adres URL, przez co nie jest tracona pozycja w wyszukiwarce jakby to miało miejsce w przypadku wyświetlenia strony 404.
Zastosowanie:
- Administrator sklepu usunął produkt z oferty i chce, aby adres, który jest zaindeksowany wyszukiwarkach kierował na inny produkt/kategorię lub np. stronę główną sklepu
- Administrator sklepu zmienił adres URL dla produktu, kategorii, producenta i chciałby, aby poprzedni adres URL kierował na ten nowo utworzony
- Sklep jest migrowany z innej platformy i część adresów URL nie będzie funkcjonowała po przeniesieniu sklepu lub będzie następowała ich zmiana.
Tworzenie przekierowań 301
- Przejdź do zakładki Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania i kliknij Dodaj przekierowanie.
- Wprowadź dotychczasowy URL, z którego chcesz przekierować oraz wskaż, na jaki element ma zostać wykonane przekierowanie. Możliwości to: Produkt, Kategoria, Producent, Strona informacyjna, Wpis na blogu, kategoria bloga lub adres url.
Przekierowanie z adresu URL na inną istniejącą stronę informacyjną:
- Po dodaniu przekierowania masz możliwość dodania kolejnego lub powrotu na ich listę
- Na liście kategorii istnieje możliwość edycji przekierowań, gdyby pojawiła się taka potrzeba
Opcja umożliwia utworzenie różnego rodzaju przekierowań, w tym przekierowanie na obiekt utworzony w sklepie (stronę, wpis na blogu, kategorię bloga, stronę informacyjną), co opiera się o prosty mechanizm ZAZNACZ i ZAPISZ. Mechanizm umożliwia też typowe przekierowanie z adresu URL na inny adres URL (a więc wprowadzenie adresu strony, podstrony docelowej ręcznie).
Wprowadzając adresy URL dla przekierowania można skorzystać z dodatkowych parametrów w adresie URL:
- {page} – pozwala na wskazanie w adresie z którego wykonujemy przekierowanie elementu zawierającego informację o paginacji
- {sort} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o sortowaniu
- {view} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o typie widoku