Uzupełnienie opisów meta oraz słów kluczowych to jedne z ważnych aspektów w strategii SEO witryny internetowej, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Chociaż mogą nie mieć bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, stanowią część większego mechanizmu w którym działają roboty wyszukiwarek zwracając dopasowane do pytań użytkowników wyniki.
Pamiętaj, że chociaż analizą treści zajmują się maszyny, ich inteligencja bardzo zmieniła się na przestrzeni lat. Dlatego jedną z ważniejszych rad przy tworzeniu wysokiej jakości treści jest ich tworzenie pod czytelników a nie roboty wyszukiwarek. Dotyczy to tak samo treści wpisu, tytułu, opisu oraz słów kluczowych. Dzięki temu możesz uzyskać najlepsze wyniki, a jednocześnie budować pozytywną relację z czytelnikami, którzy chętnie docenią wartościowe teksty, a nie teksty SEO nastawione wyłącznie na pozycjonowanie.
Słowa kluczowe
Opis słów kluczowych, meta keywords. Zmienne metatagi, które odgrywają duże znaczenie w działaniu wyszukiwarek. Mogą nimi być pojedyncze słowa lub całe frazy. Jeśli trafiłeś na ten artykuł z wyszukiwarki, np. Google, stało się tak dlatego że użyłeś słów: słowa kluczowe, meta opis WordPress lub po prostu jak dodać słowa kluczowe i meta opis w WordPress. Wynikiem wyszukiwania dla tych słów i fraz był ten artykuł, a więc praktycznie stanowi on rozwiązanie dla „problemu” z którym skierowałeś się do Google.
Słowa kluczowe to typ metatagu, który pojawia się w kodzie HTML strony internetowej. Dla wyszukiwarek to kluczowa informacja informująca ją o tematyce strony, a jednocześnie informacja, którą wyszukiwarki potrafią posługiwać się celem zwrócenia właściwego wyniku. Każda opublikowana treść może składać się wielu słów i fraz kluczowych które boty wyszukiwarek potrafią odczytać.
Edytuj meta opis
Meta opis, meta description. Meta opis to krótki opis tego, o czym jest Twoja strona lub post w witrynie internetowej. Odgrywa o tyle ważną rolę, że nie tylko jest jedną z meta danych używanych przy budowaniu pozycji w wyszukiwarkach, ale także pomaga przyciągnąć uwagę czytelników. Meta opis jest elementem widocznymi w wynikach wyszukiwania Google i jeśli wprowadzisz go ręcznie, może on znacząco wpłynąć na ruch w Twojej witrynie internetowej.
Mechanizmy wyszukiwarek nie rozumieją języka jakim się posługujemy, dlatego koncentrują się na słowach kluczowych oraz meta opisach. W ten sposób próbując zidentyfikować o czym jest Twoja strona internetowa i publikowane na niej treści. Opis meta po prostu podsumowuje zawartość strony, ale dla robotów znaczenie ma też to, czy zdefiniowane przez nas słowa kluczowe występują w opisie tak jak życzyłby sobie tego użytkownik wyszukiwarki, zwracając mu najlepiej dopasowane treści.
Jak dodawać słowa kluczowe i meta opis w WordPress?
Domyślnie po zainstalowaniu CMS WordPress możliwości konfiguracji słów kluczowych oraz meta opisów są ograniczone. Większość danych przepisywana jest z opisu witryny internetowej i powielana na poszczególnych podstronach i wpisach. Takie rozwiązanie nie jest efektywne, dlatego przystępując do działania sugerujemy skorzystać z wtyczki WordPress, np. Yoast SEO.
Wtyczka Yoast SEO nie tylko pomoże Ci łatwo uzyskać dostęp do metadanych, ale także od samego początku wesprze w działaniach SEO oraz korekcie treści. O wtyczce Yoast SEO możesz przeczytać więcej w osobnym artykule w Centrum Pomocy. Znajdziesz tu informacje o procesie instalacji i aktywacji wtyczki oraz jej kluczowych zaletach jakie przyniesie witrynie internetowej.
Pierwsze uruchomienie Yoast SEO
Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki Yoast SEO musisz włączyć funkcje, aby używać meta słów kluczowych w witrynie WordPress.
- Przejdź do sekcji SEO z lewej strony ekranu i wybierz Ogólne, a następnie zakładka Funkcje.
- Aktywuj dostępne opcje dot. analizy SEO, czytelności, kluczowych treści czy mapy strony XML.
- Przejdź teraz do sekcji SEO z lewej strony ekranu > Wyszukiwarki > Rodzaje treści
- Upewnij się czy opcje Ustawienia meta Yoast SEO są włączone (Pokaż).
- W tym miejscu możesz też wprowadzić domyślne ustawienia dla publikowanych treści, np. generowanie tytułu lub treści opisu za pomocą zmiennych.
Przygotowanie słów kluczowych i opisów
Najpierw musisz edytować post lub stronę, na której chcesz dodać słowa kluczowe i opis za pomocą wtyczki Yoast Seo.
- Zaloguj się do panelu administratora WordPress
- Przejdź do sekcji Wpisy > Dodaj nowy lub Wpisy > Wszystkie wpisy i edytuj istniejący wpis.
- Po edycji lub dodaniu treści oraz tytułu wpisu, przewiń na dół strony do ustawień wtyczki Yoast SEO dla danego wpisu/strony.
- Zobaczysz tytuł swojej strony i automatycznie wygenerowany opis jako fragment.
- W polu tytułu SEO wpisz tytuł meta. Zobaczysz zieloną lub pomarańczową linię w zależności od długości tytułu. Tytuł SEO pobierany jest z tytułu wprowadzonego na górze wpisu + uzupełnionego o dodatkowe zmienne pobierane automatycznie. Możesz je wyłączyć, patrz wyżej.
- Przejdź do sekcji opisu Meta w tytule SEO i polu Slug . Napisz swój opis meta zgodnie z zalecaną długością. Wskazuje na to zielony pasek.
- Wpisz słowo kluczowe w polu Fraza kluczowa. Aby dodawać synonimy oraz dodatkowe słowa kluczowe konieczne będzie rozszerzenie wtyczki Yoast Seo do wersji Premium. W podstawowej wersji wtyczka sprawdzi i potwierdzi, że kluczowa fraza występuje odpowiednią ilość razy i w odpowiednim miejscu.
- Zoptymalizuj treść, postępując zgodnie z generowanymi opiniami w sekcji Wyniki analizy.
- Popraw błędy i zastosuj najważniejsze sugestie. Twój post jest gotowy do publikacji.
Jak zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl?
Aby zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl, wystarczy wejść na odpowiednią podstronę ofertową, sprawdzić dostępne pakiety i zamówić wybrany pakiet. Po jego opłaceniu, skontaktuje się z Tobą specjalista home.pl w celu rozpoczęcia kampanii reklamowej.
- Reklama internetowa – kliknij i zamów darmową wycenę
- Pozycjonowanie strony WWW – dostępne pakiety
- Pozycjonowanie sklepu internetowego w home.pl – dostępne pakiety
Hosting stworzony dla WordPressa
Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.