SPIS TREŚCI
- Wprowadzenie
- Jakie wymagania musi spełnić moja domena, abym mógł utworzyć skrzynkę e-mail?
- Jak utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie?
- Czy mogę zmienić jakiekolwiek parametry skrzynki e-mail utworzonej na domenie?
- Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail na domenie?
- Jak skonfigurować program do obsługi poczty e-mail, np. Microsoft Outlook?
- Co się stanie ze skrzynką e-mail na domenie po wykonaniu cesji domeny?
- Co się stanie ze skrzynką e-mail, gdy domena przestanie spełniać warunki?
- Co zrobić jeśli skrzynka e-mail została przez pomyłkę usunięta?
Wprowadzenie
Każda domena zarejestrowana w home.pl, która spełni określone poniżej warunki ma możliwość utworzenia jednej skrzynki e-mail o pojemności 1000MB. Oznacza to, że nie musisz rejestrować serwera (np. hosting), aby móc sprawdzić jak funkcjonuje skrzynka e-mail w home.pl.
Hasło do skrzynki e-mail na domenie jest takie samo jak hasło dostępu do danej domeny. Pamiętaj więc, że zmiana hasła do domeny spowoduje również zmianę hasła do skrzynki e-mail.
Skrzynka e-mail utworzona w ramach samej domeny nie jest przeznaczona do wysyłania wiadomości masowych (mailingów). Każda próba wykonania takiej wysyłki może zakończyć się blokadą administracyjną konta pocztowego. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w tej sprawie.
Jakie wymagania musi spełnić domena, aby móc utworzyć skrzynkę e-mail?
Domena musi spełniać poniższe warunki, aby utworzenie skrzynki e-mail było możliwe:
- domena jest zarejestrowana (opłacana) w home.pl i posiada status usługi opłaconej,
Przykład: jeśli Twoja domena jest obecnie zarejestrowana (opłacana) u innego operatora niż home.pl, to wymagane będzie uprzednie wykonanie transferu domeny do home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić więcej informacji na temat transferu domeny.
- domena jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl
Przykład: jeśli domena jest wydelegowana na zewnętrzne serwery DNS (np. „ns1.innafirma.pl”, ”ns2.innafirma.pl”), to utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Wymagane będzie uprzednie wydelegowanie domeny na serwery DNS home.pl. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na ten temat.
- domena nie jest przypisana do serwera w home.pl
Przykład: jeśli domena jest przypisana do serwera w home.pl, to utworzenie skrzynki e-mail na domenie nie będzie możliwe!
- domena nie ma ustawionego przekierowania obsługi poczty na zewnętrzny serwer,
Przykład: jeśli w konfiguracji domeny, w polu „Przekierowanie poczty (host/e-mail)” masz włączone przekierowanie poczty e-mail na zewnętrzny serwer, to utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Wymagane będzie usunięcie danego przekierowania poczty. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny zarejestrowanej w home.pl.
- domena nie jest subdomeną,
WAŻNE! Skrzynka e-mail może zostać utworzona tylko na domenie tzw. pierwszego rzędu, np. „twojadomena.pl”. W przypadku subdomen (np. „sklep.twojadomena.pl”) utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie jest możliwe. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na temat subdomen.
- domena nie jest pasywna.
Przykład: posiadając domenę pasywną (np. domena „.xxx”) utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o domenie „.xxx”.
Jak utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie?
Skrzynkę e-mail możesz dodać za pomocą Panelu klienta home.pl po zarejestrowaniu domeny. Przycisk dodawania nowej skrzynki e-mail zostanie wyświetlony po spełnieniu powyższych warunków.
Skorzystaj z poniższej instrukcji, jeśli chcesz utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie:
- Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do wybranej domeny, na której chcesz utworzyć skrzynkę e-mail.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na wyświetlonej liście usług kliknij nazwę domeny, na której chcesz utworzyć skrzynkę e-mail.
- Po wyświetleniu mini-podglądu usługi kliknij przycisk, który odpowiedzialny jest za tworzenie skrzynki e-mail.
Rys. Na mini-podglądzie usługi kliknij przycisk, który służy do tworzenia skrzynki e-mail na domenie. -
Na wyświetlonym formularzu, w polu „Nazwa skrzynki” wpisz nazwę nowej skrzynki e-mail (czyli to co ma się wyświetlać przed znakiem „@” w adresie e-mail).
Rys. W polu „Nazwa skrzynki” wpisz nazwę, która ma być wyświetlana przed znakiem „@” w adresie.Przykład: jeśli w polu „Nazwa skrzynki” wpiszesz nazwę „test”, to adres utworzonej skrzynki e-mail będzie wyglądał następująco: „test@twojadomena.pl”. - Kliknij przycisk „Zapisz”, aby utworzyć skrzynkę e-mail na domenie. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowej skrzynki e-mail.
Rys. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowej skrzynki e-mail na domenie.
Czy mogę zmienić parametry skrzynki utworzonej na domenie?
W ramach konfiguracji parametrów możliwa jest jedynie modyfikacja nazwy założonej skrzynki e-mail. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby zmienić nazwę dla utworzonej wcześniej skrzynki e-mail na domenie:
- Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny, dla której utworzyłeś wcześniej skrzynkę e-mail.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na wyświetlonej liście usług kliknij nazwę domeny, dla której utworzyłeś wcześniej docelową skrzynkę e-mail.
- Po wyświetleniu mini-podglądu usługi kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.
- Po prawej stronie ekranu, w module „Skrzynka pocztowa w domenie” kliknij przycisk „Zmień nazwę skrzynki”.
WAŻNE! Kliknij przycisk „Usuń skrzynkę”, jeśli chcesz usunąć daną skrzynkę e-mail. Kliknij tutaj, jeśli usunąłeś skrzynkę e-mail na domenie przez pomyłkę.
Rys. W module „Skrzynka pocztowa w domenie” kliknij przycisk „Zmień nazwę skrzynki”. -
Na ekranie zostanie wyświetlony formularz zmiany nazwy skrzynki e-mail. Wprowadź nową nazwę i kliknij przycisk „Zapisz”.
Rys. W wyświetlonym formularzu wprowadź nową nazwę skrzynki e-mail i kliknij przycisk „Zapisz”.
Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail na domenie?
Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie jest domyślnie zabezpieczona przed otrzymywaniem spamu. Zmiana ustawień antyspamowych możliwa jest za pośrednictwem panelu Poczty home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do panelu Poczty home.pl dla Twojej skrzynki e-mail.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić ustawienia antyspamowe za pomocą panelu Poczty home.pl.
Jak skonfigurować program do obsługi poczty e-mail, np. Microsoft Outlook?
Każda skrzynka e-mail utworzona na domenie może zostać skonfigurowana w programie do obsługi poczty, np. Microsoft Outlook, Thunderbird, Windows Mail. Podstawowe dane służące do konfiguracji skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta home.pl.
Poniżej znajdziesz dane konfiguracyjne na przykładzie skrzynki e-mail „test@twojadomena.pl”.
-
- Adres e-mail – test@twojadomena.pl
- Adres serwera poczty przychodzącej (IMAP lub POP3) – domainsXXX.home.pl
- Adres serwera poczty wychodzącej (SMTP) – domainsXXX.home.pl
-
Numer portów dla SSL – tylko w przypadku, gdy zaznaczysz opcję, że chcesz używać połączenia szyfrowanego, w innym przypadku omiń tę opcję:
- IMAP: 993
- POP3: 995
- SMTP: 465
- Nazwa konta poczty e-mail (nazwa użytkownika) – test@twojadomena.pl
-
Włącz autoryzację SMTP – abyś mógł wysyłać wiadomości e-mail włącz autoryzację SMTP. Funkcja ta znana jest również jako „Uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP)”. Nie należy mylić tej funkcji z funkcją uwierzytelniania hasła – są to dwa różne zagadnienia.
Kliknij w przykłady konfiguracji najpopularniejszych programów pocztowych, aby zobaczyć szczegółowo opisane przykłady wraz ze zrzutami ekranów.
Co się stanie ze skrzynką e-mail na domenie po wykonaniu cesji domeny?
W przypadku cesji domeny utworzona skrzynka e-mail (razem z jej zawartością) zostanie automatycznie przeniesiona wraz z domeną (analogicznie jak w przypadku cesji dla serwera).
Co się stanie ze skrzynką e-mail, gdy domena przestanie spełniać warunki?
W przypadku, gdy domena zostanie:
- przypisana do serwera w home.pl,
- wydelegowana na zewnętrzne serwery DNS (inne niż home.pl),
- przekierowana do obsługi poczty za pomocą serwera zewnętrznego (rekord MX).
To system nie przeniesie automatycznie skrzynki e-mail na nowy serwer. Skrzynka e-mail na danej domenie zostanie wyłączona. Podczas operacji przepięcia domeny wyświetlony zostanie komunikat, w którym należy potwierdzić chęć zmiany konfiguracji domeny. Dopiero po potwierdzeniu operacji zostanie zmieniona konfiguracja domeny, a co za tym idzie skrzynka e-mail na domenie zostanie wyłączona.
Jeśli chcesz zachować wiadomości ze skrzynki e-mail na domenie, to należy utworzyć skrzynkę e-mail na serwerze w home.pl, do którego domena ma zostać przypisana. Następnie w ciągu 7 dni należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, aby wskazać, do której skrzynki e-mail wiadomości mają zostać przeniesione.
Co zrobić jeśli skrzynka e-mail została przez pomyłkę usunięta?
W przypadku, gdy skrzynka e-mail na domenie została przez pomyłkę usunięta, to możliwe jest przywrócenie standardowej kopii bezpieczeństwa. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o kopii bezpieczeństwa w home.pl.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.