Dlaczego skrzynka e-mail ma ustawiony status usługi “nieaktywna”?

Wprowadzenie

Podczas obsługi skrzynki e-mail w home.pl masz dostępnych wiele opcji konfiguracyjnych, które pozwalają na profesjonalne zarządzanie Twoją pocztą e-mail.

Skrzynka e-mail utworzona w ramach wybranej domeny (np. “kowalski@twojadomena.pl”) wymaga poprawnej konfiguracji, aby domena mogła zostać powiązana z danym kontem pocztowym.

Możliwe, że przypadkiem zmienisz ustawienia domeny na nieodpowiednie. Może to spowodować sytuację, w której Twoja skrzynka e-mail nie będzie funkcjonować prawidłowo. W takim przypadku na liście usług (w kolumnie “Status usługi”) zostanie wyświetlony status “nieaktywna”.

nieaktywna2.jpg
Rys. Przykładowa skrzynka e-mail ze statusem “nieaktywna”.

Dlaczego moja skrzynka e-mail ma na liście usług status “nieaktywna”?

Jeśli Twoja skrzynka e-mail posiada status usługi “nieaktywna”, to jest to najprawdopodobniej spowodowane jedną z poniższych sytuacji, która jest związana z nieodpowiednią konfiguracją Twojej domeny:

  • podczas konfiguracji domeny (np. “twojadomena.pl”) ustawiłeś przekierowanie poczty,
    przekierowanie23.jpg
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny w sekcji “Funkcje dostarczania poczty”.
      WAŻNE! Pole “Przekierowanie poczty (host/e-mail)” powinno być puste. W przeciwnym wypadku status skrzynki e-mail utworzonej w adresie domeny (np. “kowalski@domena.pl”) będzie ustawiony na “nieaktywna”.
  • podczas konfiguracji domeny odłączyłeś domenę od serwera, na którym skrzynka e-mail jest utworzona,
    przekierowanie24.jpg
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przypisywaniu domeny do serwera w home.pl (domena jest opłacana w home.pl),
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przypisywaniu domeny do serwera w home.pl (domena jest wydelegowana na serwery DNS home.pl).
      WAŻNE! Domena zastosowana do utworzenia Twojej skrzynki e-mail, powinna zostać przypisana do serwera, na którym utworzyleś daną skrzynkę e-mail. W przeciwnym wypadku status skrzynki e-mail utworzonej w adresie konkretnej domeny (np. “kowalski@domena.pl”) będzie ustawiony na “nieaktywna”.
  • podczas konfiguracji domeny ustawiłeś przekierowanie na inny host. Jest to równoznaczne ze zmianą wartości rekordu CNAME dla Twojej domeny (np. “twojadomena.pl”). Ustawienie takiego przekierowania spowoduje, że Twoja skrzynka e-mail będzie nieaktywna.
    przekierowanie26.jpg
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny w sekcji “Przekierowanie ruchu w domenie”.

Czy zostanę ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiedniej konfiguracji domeny?

W niektórych przypadkach zostaniesz ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiednich zmian w konfiguracji domeny. Przykładowo, podczas próby przekierowania domeny na inny host zostanie wyświetlone następujące ostrzeżenie:

przekierowanie25.jpg
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl