- Wprowadzenie
- Dlaczego moja skrzynka e-mail ma na liście usług status „nieaktywna”?
- Czy zostanę ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiedniej konfiguracji domeny?
Wprowadzenie
Podczas obsługi skrzynki e-mail w home.pl masz dostępnych wiele opcji konfiguracyjnych, które pozwalają na profesjonalne zarządzanie Twoją pocztą e-mail.
Skrzynka e-mail utworzona w ramach wybranej domeny (np. „kowalski@twojadomena.pl”) wymaga poprawnej konfiguracji, aby domena mogła zostać powiązana z danym kontem pocztowym.
Możliwe, że przypadkiem zmienisz ustawienia domeny na nieodpowiednie. Może to spowodować sytuację, w której Twoja skrzynka e-mail nie będzie funkcjonować prawidłowo. W takim przypadku na liście usług (w kolumnie „Status usługi”) zostanie wyświetlony status „nieaktywna”.
Dlaczego moja skrzynka e-mail ma na liście usług status „nieaktywna”?
Jeśli Twoja skrzynka e-mail posiada status usługi „nieaktywna”, to jest to najprawdopodobniej spowodowane jedną z poniższych sytuacji, która jest związana z nieodpowiednią konfiguracją Twojej domeny:
- podczas konfiguracji domeny (np. „twojadomena.pl”) ustawiłeś przekierowanie poczty,
-
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny w sekcji „Funkcje dostarczania poczty”.WAŻNE! Pole „Przekierowanie poczty (host/e-mail)” powinno być puste. W przeciwnym wypadku status skrzynki e-mail utworzonej w adresie domeny (np. „kowalski@domena.pl”) będzie ustawiony na „nieaktywna”.
-
- podczas konfiguracji domeny odłączyłeś domenę od serwera, na którym skrzynka e-mail jest utworzona,
-
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przypisywaniu domeny do serwera w home.pl (domena jest opłacana w home.pl),
-
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przypisywaniu domeny do serwera w home.pl (domena jest wydelegowana na serwery DNS home.pl).WAŻNE! Domena zastosowana do utworzenia Twojej skrzynki e-mail, powinna zostać przypisana do serwera, na którym utworzyleś daną skrzynkę e-mail. W przeciwnym wypadku status skrzynki e-mail utworzonej w adresie konkretnej domeny (np. „kowalski@domena.pl”) będzie ustawiony na „nieaktywna”.
-
- podczas konfiguracji domeny ustawiłeś przekierowanie na inny host. Jest to równoznaczne ze zmianą wartości rekordu CNAME dla Twojej domeny (np. „twojadomena.pl”). Ustawienie takiego przekierowania spowoduje, że Twoja skrzynka e-mail będzie nieaktywna.
- Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny w sekcji „Przekierowanie ruchu w domenie”.
Czy zostanę ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiedniej konfiguracji domeny?
W niektórych przypadkach zostaniesz ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiednich zmian w konfiguracji domeny. Przykładowo, podczas próby przekierowania domeny na inny host zostanie wyświetlone następujące ostrzeżenie:
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.