Jak zmienić globalne ustawienia białej i czarnej listy nadawców na serwerze?

Na serwerze w home.pl uruchomione są globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na serwerze. Oznacza to, że po dodaniu na globalną czarną oraz białą listę odpowiednich reguł (np. adresów e-mail lub adresów IP), będą one aktywne na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na tym serwerze.
Rys. Przykład globalnych ustawień czarnej i białej listy w Panelu home.pl.
Czarna i biała lista nadawców obowiązująca w ramach całego serwera będzie wyświetlana w Panelu home.pl oraz w Poczcie home.pl podczas zmian ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail. Podgląd tych ustawień może być przydatny podczas definiowania nowych reguł. Użytkownik skrzynki e-mail może mieć dostępny podgląd globalnych ustawień – niemożliwa będzie zmiana ustawień przez użytkownika.
Za pomocą Panelu home.pl możesz ustawić czy globalne ustawienia antyspamowe będą dostępne do podglądu dla użytkowników kont pocztowych. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak aktywować taki podgląd dla użytkowników.
WAŻNE! Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców mogą zostać zmienione tylko przez użytkownika, który ma dostęp do Panelu home.pl dla serwera.
WAŻNE! Pamiętaj, że wpisy znajdujące się na globalnej białej oraz czarnej liście nadawców są scalane z regułami, które dodał użytkownik przy swojej skrzynce e-mail. Oznacza to, że z globalnej białej oraz czarnej listy oraz ustawień zapisanych przez użytkownika, tworzona jest jedna biała oraz czarna lista, gdzie wpisy na białej liście mają wyższy priorytet od wpisów na czarnej liście.

Jak zmienić globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze?

  1. Zaloguj się w Panelu home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    uslugi432.jpg
  3. Kliknij nazwę serwera, dla którego chcesz zmienić globalne ustawienia antyspamowe. Spowoduje to rozwinięcie mini-podglądu usługi.
  4. Kliknij przycisk “Konfiguracja usługi”.
  5. Kliknij przycisk “Ustaw antyspam”, który znajduje się w lewym dolnym module “Skrzynki pocztowe”.
    opcjekontapocztowego2.jpg
  6. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić globalne ustawienia antyspamowe dla serwera.
    WAŻNE! Ustawione w tym formularzu ustawienia antyspamowe będą obowiązywać na wszystkich skrzynkach e-mail, które są utworzone na wybranym serwerze.
    • Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
    • Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści – polega na analizie tematu i treści wiadomości e-mail pod względem występowania w nim charakterystycznych dla spamu zwrotów i słów oraz sprawdzeniu domeny nadawcy.
    • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włączenie tej opcji spowoduje, że wszystkie wiadomości e-mail przekierowane na Twoja skrzynkę e-mail w home.pl będą dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez względu na to z jakiego adresu przekierowanie jest wykonywane
    • Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail.
    • Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl.
      Kliknij tutaj, aby sprawdzić informacje na temat konfiguracji białej oraz czarnej listy.
  7. Po zapisaniu zmian, globalne ustawienia antyspamowe dla serwera zostaną zaktualizowane.

Czy globalne ustawienia antyspamowe dla serwera mogę zmienić z poziomu innego panelu?

Nie. Globalne ustawienia antyspamowe dla serwera mogą zostać zmienione tylko przez użytkownika, który ma dostęp do Panelu home.pl.

Pamiętaj jednak, że ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail możesz edytować po zalogowaniu się do docelowej skrzynki e-mail poprzez Poczta home.pl. W zakładce “Konfiguracja” będziesz miał możliwość edycji ustawień antyspamowych dla danej skrzynki e-mail.

Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl

Po zalogowaniu w Poczcie home.pl do wybranej skrzynki e-mail, możesz skorzystać z funkcji oznaczania znalezionych wiadomości w skrzynce jako spam. Wiadomości, które zostały w ten sposób oznaczone, są następnie filtrowane i w przypadku powtarzających się podobnych zgłoszeń są dodawane w postaci nowych reguł do zabezpieczeń antyspamowych, funkcjonujących w ramach naszych serwerów pocztowych.

Wiadomość e-mail, która została oznaczona jako spam, przenoszona jest do katalogu “Spam”. Jeśli chcesz zrezygnować z ustawionego oznaczenia jako spam, należy przejść do katalogu “Spam” i usunąć nadane oznaczenie.

oznacz_jako_spam1

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl