Integracja z InPost – Kurier i Paczkomaty

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Dostawa InPost w sklepie internetowym Shoper pozwala na szybkie wprowadzenie możliwości wysyłki zamówień do paczkomatów lub w usłudze dostawy kurierem. Zintegruj swój sklep z InPost, aby rozszerzyć ofertę dostępnych form dostawy i zwiększyć atrakcyjność Twojego sklepu.

SPIS TREŚCI

Skorzystanie z funkcji wymaga ponownego wypełnienia formularza rejestracji w systemie Inpost, nawet jeżeli posiadasz już konto w InPost – o tym w dalszej części artykułu.
Pamiętaj o usunięciu lub dezaktywacji poprzedniej integracji z Paczkomatami, jeżeli posiadałeś ją skonfigurowaną i aktywną. Integracja wymaga również dostosowania szablonów do nowej wersji – w przeciwnym wypadku integracja dostaw może nie działać poprawnie.

Jak utworzyć dostawę InPost przez integrację?

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego Shoper.
  2. Przejdź do UstawieniaObsługa zamówieńFormy dostawy
    W widoku ustawień form dostawy dodaj dostawę aby rozpocząć konfigurację dostawy InPost
  3. W prawym górnym rogu kliknij przycisk: Dodaj dostawę
  4. Pamiętając o całości konfiguracji, zgodnej z Twoimi oczekiwaniami wybierz typ dostawy: InPostDodaj opis i typ przesyłki aby rozpocząć konfigurację z InPost
  5. Po utworzeniu dostawy i skonfigurowaniu jej danych podstawowych przejdź do zakładki Ustawienia InPost i kliknij: Chcę się zarejestrować. Po wypełnieniu formularza kliknij zapisz u dołu ekranu.
  6. Nastąpi kontakt ze strony pracownika InPostu, który dokończy formalną kwestię związaną z rejestracją w usłudze.Zarejestruj się za pomocą formularza rejestrji użytkownika w InPost
  7. Po zapisaniu Ustawień InPost pojawi się czwarta zakładka: Ustawienia dodatkowe
    Wybierz ustawienia dodatkowe aby sfinalizować konfigurację integracji z InPost
  8. Przejdź do niej i skonfiguruj formę dostawy według własnych oczekiwań – Paczkomaty lub Kurier InPost. Zmiany ZAPISZ u dołu ekranu.W sekcji Ustawienia dodatkowe dodaj aktywne formy dostawy
  9. Posiadając już ustalone ceny za dostawy, wprowadź je w zakładce: Koszty dostawy.
    W sekcji Koszty dostawy możesz zdefiniować cenę poszczególnych przesyłek
  10. Zgodnie z własnymi potrzebami powtórz całą czynność od punktu pierwszego, by dodać drugą z możliwości Paczkomaty/Kurier Inpost.

Jakie formy wysyłki dostępne są w integracji InPost?

  • Paczkomat – wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat,
  • Zlecenie odbioru – konieczność zamówienia kuriera, następnie wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie,
  • Pop – deklaracja punktu odbioru,
  • Stały podjazd – codzienne wizyty kuriera, konieczność drukowania potwierdzenia odbioru (lista paczek).

WAŻNE! W przypadku wyboru formy: Zlecenie odbioru pamiętaj o zleceniu podjazdu do utworzonych przesyłek w Sprzedaż -> Przesyłki. Czynność można wykonać poprzez multiakcję.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie