Jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi w Panelu Klienta?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Znajdziesz tu informacje o zabezpieczeniach antyspamowych na poprzedniej platformie home.pl.

Poczta home.pl dzięki zaawansowanym mechanizmom gwarantującym wysoki poziom ochrony przed spamem, zapewni Ci komfort korzystania ze skrzynki e-mail – wolnej od niechcianej korespondencji. W home.pl możesz zarządzać ustawieniami białej oraz czarnej listy nadawców dla poszczególnych skrzynek e-mail.
WAŻNE! Pamiętaj, że ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail sugerujemy zmieniać  przez panel Poczta home.pl – po zalogowaniu się do docelowej skrzynki e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać o ustawieniach antyspamowych w Poczcie home.pl.

Jak zmienić ustawienia antyspamowe z poziomu Panelu Klienta home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do serwera, na którym utrzymywana jest dana skrzynka e-mail.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel Klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług należy kliknąć przycisk “Plusa”, który znajduje się obok nazwy serwera. Dzięki temu na ekranie zostanie wyświetlona lista usług powiązanych technicznie z wybranym serwerem (np. skrzynki e-mail, dla których możesz zmienić ustawienia antyspamowe).
    Panel Klienta - Usługi - Kliknij przycisk Plusa obok wybranego serwera
  4. Kliknij nazwę skrzynki e-mail (np. “admin”), dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe.
    Panel Klienta - Usługi - Wybrana usługa - Kliknij nazwę skrzynki e-mail z listy usług powiązanych
  5. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi, kliknij przycisk “Konfiguracja usługi”.
    Panel Klienta - Usługi - Wybrana usługa - Lista usług powiązanych - Po wyświetleniu mini-podglądu usługi, kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  6. Aby przejść do edycji zabezpieczeń antyspamowych należy kliknąć przycisk “Konfiguruj pocztę” – “Zabezpieczenia antyspamowe”, który znajduje się w górnej części ekranu.

    Panel Klienta - Usługi - Wybrana usługa - Lista usług powiązanych - Konfiguracja usługi - Aby przejść do edycji zabezpieczeń antyspamowych należy kliknąć przycisk Konfiguruj pocztę w menu akcji

  7. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail.
    Panel Klienta - Usługi - Wybrana usługa - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Zabezpieczenia antyspamowe - Zmień ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail
    • Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
    • Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści – polega na analizie tematu i treści wiadomości e-mail pod względem występowania w nim charakterystycznych dla spamu zwrotów i słów oraz sprawdzeniu domeny nadawcy.
    • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włączenie tej opcji spowoduje, że wszystkie wiadomości e-mail przekierowane na Twoja skrzynkę e-mail w home.pl będą dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez względu na to z jakiego adresu przekierowanie jest wykonywane. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcji akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania.
    • Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail.
    • Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl.
      Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak skonfigurować białą oraz czarną listę nadawców.
  8. Po zapisaniu zmian, ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail zostaną zaktualizowane.

Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze

Jeśli w ustawieniach serwera pocztowego masz aktywną opcję, która służy do wyświetlania globalnych ustawień antyspamowych, to na ekranie edycji ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail będziesz miał dostępny dodatkowy moduł:
Panel Klienta - Usługi - Wybrana usługa - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Zabezpieczenia antyspamowe - Przykładowy widok włączonej czarnej i białej listy nadawców serwera pocztowegoRys. Przykład globalnych ustawień czarnej i białej listy w Panelu Klienta home.pl.
Czarna i biała lista nadawców obowiązująca w ramach całego serwera będzie wyświetlana w Panelu Klienta home.pl oraz w Poczcie home.pl podczas zmian ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail utworzonej na tym serwerze. Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na serwerze.

Użytkownik, który będzie przeprowadzał zmianę ustawień antyspamowych może mieć dostęp do podglądu globalnych ustawień, który może być przydatny podczas definiowania nowych reguł antyspamowych. Użytkownik skrzynki e-mail może mieć dostępny podgląd globalnych ustawień – niemożliwa będzie ich zmiana przez niego.
Po dodaniu na globalną czarną oraz białą listę odpowiednich reguł (np. adresów e-mail lub adresów IP), będą one aktywne na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na tym serwerze.
Za pomocą Panelu Klienta home.pl możesz ustawić czy globalne ustawienia antyspamowe będą dostępne do podglądu dla użytkowników kont pocztowych. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak aktywować taki podgląd dla użytkowników.
WAŻNE! Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców mogą zostać zmienione tylko przez użytkownika, który ma dostęp do Panelu Klienta home.pl dla serwera. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze.

Czy ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail mogę zmienić z poziomu innego panelu?

Ustawienia antyspamowe możesz edytować przez Panel Klienta home.pl, ale również z poziomu Poczty home.pl – po zalogowaniu do docelowej skrzynki e-mail i przejściu do konfiguracji konta.

Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl

Po zalogowaniu w Poczcie home.pl do wybranej skrzynki e-mail, możesz skorzystać z funkcji oznaczania znalezionych wiadomości w skrzynce jako spam. Wiadomości, które zostały w ten sposób oznaczone, są następnie filtrowane i w przypadku powtarzających się podobnych zgłoszeń są dodawane w postaci nowych reguł do zabezpieczeń antyspamowych, funkcjonujących w ramach naszych serwerów pocztowych.

Wiadomość e-mail, która została oznaczona jako spam, przenoszona jest do katalogu “Spam”. Jeśli chcesz zrezygnować z ustawionego oznaczenia jako spam, należy przejść do katalogu “Spam” i usunąć nadane oznaczenie.

Poczta home.pl - Funkcja Oznacz jako spam - Przenieś wiadomość do katalogu Spam

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub