Jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi w Panelu Klienta home.pl?


Poczta home.pl dzięki zaawansowanym mechanizmom gwarantującym wysoki poziom ochrony przed spamem, zapewni Ci komfort korzystania ze skrzynki e-mail – wolnej od niechcianej korespondencji. W home.pl możesz zarządzać ustawieniami białej oraz czarnej listy nadawców dla poszczególnych skrzynek e-mail.
WAŻNE! Pamiętaj, że ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail sugerujemy zmieniać  przez panel Poczta home.pl – po zalogowaniu się do docelowej skrzynki e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać o ustawieniach antyspamowych w Poczcie home.pl.

Jak zmienić ustawienia antyspamowe z poziomu Panelu Klienta home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do serwera, na którym utrzymywana jest dana skrzynka e-mail.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Na wyświetlonej liście usług należy kliknąć przycisk “Plusa”, który znajduje się obok nazwy serwera. Dzięki temu na ekranie zostanie wyświetlona lista usług powiązanych technicznie z wybranym serwerem (np. skrzynki e-mail, dla których możesz zmienić ustawienia antyspamowe).
  4. Kliknij nazwę skrzynki e-mail (np. “admin”), dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe.
  5. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi, kliknij przycisk “Konfiguracja usługi”.
  6. Aby przejść do edycji zabezpieczeń antyspamowych należy kliknąć przycisk “Konfiguruj pocztę” – “Zabezpieczenia antyspamowe”, który znajduje się w górnej części ekranu.

    zabezpieczenia0909.jpg

  7. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail.
    zabezpieczeniaaaa.jpg
    • Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
    • Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści – polega na analizie tematu i treści wiadomości e-mail pod względem występowania w nim charakterystycznych dla spamu zwrotów i słów oraz sprawdzeniu domeny nadawcy.
    • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włączenie tej opcji spowoduje, że wszystkie wiadomości e-mail przekierowane na Twoja skrzynkę e-mail w home.pl będą dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez względu na to z jakiego adresu przekierowanie jest wykonywane. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcji akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania.
    • Biała lista nadawców – nadawcy wiadomości e-mail, którzy zostali do niej wpisani nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy w home.pl. Będą zaufanymi nadawcami poczty e-mail.
    • Czarna lista nadawców – wiadomości e-mail od nadawców, których adresy e-mail zostały wpisane na tą listę nie będą dostarczane do Twojej skrzynki e-mail w home.pl.
      Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak skonfigurować białą oraz czarną listę nadawców.
  8. Po zapisaniu zmian, ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail zostaną zaktualizowane.

Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze

Jeśli w ustawieniach serwera pocztowego masz aktywną opcję, która służy do wyświetlania globalnych ustawień antyspamowych, to na ekranie edycji ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail będziesz miał dostępny dodatkowy moduł:
Rys. Przykład globalnych ustawień czarnej i białej listy w Panelu Klienta home.pl.
Czarna i biała lista nadawców obowiązująca w ramach całego serwera będzie wyświetlana w Panelu Klienta home.pl oraz w Poczcie home.pl podczas zmian ustawień antyspamowych dla skrzynki e-mail utworzonej na tym serwerze. Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na serwerze.
Użytkownik, który będzie przeprowadzał zmianę ustawień antyspamowych może mieć dostęp do podglądu globalnych ustawień, który może być przydatny podczas definiowania nowych reguł antyspamowych. Użytkownik skrzynki e-mail może mieć dostępny podgląd globalnych ustawień – niemożliwa będzie ich zmiana przez niego.
Po dodaniu na globalną czarną oraz białą listę odpowiednich reguł (np. adresów e-mail lub adresów IP), będą one aktywne na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na tym serwerze.
Za pomocą Panelu Klienta home.pl możesz ustawić czy globalne ustawienia antyspamowe będą dostępne do podglądu dla użytkowników kont pocztowych. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak aktywować taki podgląd dla użytkowników.
WAŻNE! Globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców mogą zostać zmienione tylko przez użytkownika, który ma dostęp do Panelu Klienta home.pl dla serwera. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić globalne ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców na serwerze.

Czy ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail mogę zmienić z poziomu innego panelu?

Ustawienia antyspamowe możesz edytować przez Panel Klienta home.pl, ale również z poziomu Poczty home.pl – po zalogowaniu do docelowej skrzynki e-mail i przejściu do konfiguracji konta.

Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl

Po zalogowaniu w Poczcie home.pl do wybranej skrzynki e-mail, możesz skorzystać z funkcji oznaczania znalezionych wiadomości w skrzynce jako spam. Wiadomości, które zostały w ten sposób oznaczone, są następnie filtrowane i w przypadku powtarzających się podobnych zgłoszeń są dodawane w postaci nowych reguł do zabezpieczeń antyspamowych, funkcjonujących w ramach naszych serwerów pocztowych.

Wiadomość e-mail, która została oznaczona jako spam, przenoszona jest do katalogu “Spam”. Jeśli chcesz zrezygnować z ustawionego oznaczenia jako spam, należy przejść do katalogu “Spam” i usunąć nadane oznaczenie.

oznacz_jako_spam1

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub