Po zakończeniu rejestracji i opłaceniu usługi certyfikatu SSL, kolejnym krokiem jest jego zamówienie, czyli wskazanie domeny dla której ma zostać wydany i potwierdzenie danych abonenta.
Poradnik wideo: jak zamówić (aktywować) certyfikat SSL dla Twojej domeny?
Jak aktywować certyfikat SSL po opłaceniu?
- Po zalogowaniu do Panelu klienta w sekcji Usługi znajdziesz usługę SSL do aktywacji. Kliknij w jej nazwę i wybierz Konfiguracja usługi.
- Na wyświetlonym ekranie uzupełnij dane:
- Certyfikowana domena – wpisz dla jakiej domeny certyfikat SSL ma zostać wystawiony.
WAŻNE! Pamiętaj, że format wpisywanej domeny (z www lub bez www) jest bardzo ważny z punktu widzenia szyfrowania danego adresu! Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.
- Plik żądania certyfikatu (CSR) – określ czy posiadasz odpowiedni plik CSR dla certyfikatu SSL.
-
Posiadam plik CSR – wybierz tę opcję, jeśli certyfikat SSL ma zostać zainstalowany na serwerze zewnętrznym. Certyfikat SSL będzie szyfrował transmisje danych na stronie WWW, która nie jest opublikowana na serwerze w home.pl.
-
Chcę wygenerować plik CSR – wybierz tę opcję, jeśli certyfikat SSL ma zostać zainstalowany na serwerze w home.pl lub na serwerze zewnętrznym. Taki certyfikat SSL może szyfrować transmisje danych na stronie WWW, która opublikowana zostanie na serwerze w home.pl lub na serwerze zewnętrznym.WAZNE! Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o pliku żądania certyfikatu (CSR).
-
- Certyfikowana domena – wpisz dla jakiej domeny certyfikat SSL ma zostać wystawiony.
-
Po kliknięciu przycisku „Dalej”, na ekranie zostanie wyświetlony formularz, w którym należy uzupełnić dane firmy (organizacji) wnioskującej o certyfikat SSL.WAŻNE! W przypadku, jeśli zamawiasz certyfikat SSL typu EV, wymagane będzie również podanie danych osoby zamawiającej i zatwierdzającej otrzymanie certyfikatu SSL (imię, nazwisko, e-mail w certyfikowanej domenie, nr telefonu, stanowisko).
- Na następnym ekranie zaakceptuj warunki zawarte w regulaminie usługi SSL.
WAŻNE! W polu „Adres e-mail” wyświetlany jest adres, na który zostanie wysłana prośba o potwierdzenie zamówienia certyfikatu SSL (dotyczy tylko certyfikatów typu DV). Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o potwierdzeniu zamówienia certyfikatu SSL.
- Po kliknięciu przycisku „Zamów certyfikat”, na ekranie powinnien wyświetlić się komunikat potwierdzający złożenie zamówienia na certyfikat SSL.
- Proces wydawania certyfikatu różni się w zależności od rodzaju certyfikatu, który zamówiłeś (DV, OV czy EV).
Kliknij tutaj, aby poznać szczegóły dotyczące procesu wydawania certyfikatu SSL.
Inne ważne informacje
-
Certyfikat SSL możesz wykupić na okres 1 roku. Następnie będziesz mógł go przedłużyć na kolejny okres. Pamiętaj, że od dnia wydania certyfikatu przez firmę certyfikującą rozpoczyna się liczenie abonamentu za certyfikat SSL. Dlatego powinieneś jak najszybciej zainstalować certyfikat na serwerze w home.pl.
-
Pamiętaj, że na jednym serwerze możesz zainstalować wiele certyfikatów SSL! Jeśli zatem posiadasz na swoim serwerze w home.pl kilka domen, to dla każdej z nich będziesz mógł zainstalować certyfikat SSL. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o instalacji wielu certyfikatów SSL.
Chcę uzupełnić dane dotyczące zamówienia na certyfikat SSL, lecz otrzymuję komunikaty błędów
Na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość, w której znajdują się szczegółowe informacje na temat ostatniego etapu realizacji zamówienia (np. uzupełnienie danych).
Pamiętaj, że uzupełnienie danych należy wykonać po opłaceniu wystawionej PRO FORMY. Wiadomość z linkiem do wygenerowanej PRO FORMY została wysłana na Twój adres e-mail. Sugerujemy korzystać z metody płatności on-line, która jest najszybszym sposobem płatności za usługi. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak opłacić PRO FORMĘ za pośrednictwem płatności on-line.
Rys. Pamiętaj, że proces uzupełnienia danych do zamówienia dostępny jest po opłaceniu PRO FORMY!