eSklep Premium: Wielomagazynowość – jak tworzyć magazyny?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Wielomagazynowość to funkcja, która umożliwia wygodne zarządzanie nawet kilkudziesięcioma magazynami w jednym sklepie. Dzięki prostej integracji, minimalizujesz ryzyko sprzedaży produktu, którego nie masz na magazynie, ujednolicasz proces realizacji zamówień i optymalizujesz koszty.

SPIS TREŚCI

Jak włączyć obsługę wielu magazynów?

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. W Panelu administracyjnym (po lewej stronie) przejdź do zakładki: Ustawienia → Produkty → Magazyny. Zapoznaj się z treścią wyświetloną na stronie, następnie wybierz opcję Włączenie obsługi wielu magazynów i Zapisz.
    Włączenie obsługi wielu magazynów eSklep PremiumeSklep-Premium-wielomagazynowosc
Po utworzeniu magazynu podstawowego pojawią się zakładki Lista magazynów i Realizacja zamówień.

Jak dodać nowe magazyny i edytować już istniejące?

Aby dodać lub edytować magazyn przejdź do zakładki Lista magazynów.
nowy magazyn-esklep-premium
Według ustawień, Magazyn podstawowy jest domyślnie aktywny. Klikając w przycisk koła zębatego przejdź do edycji. Wyświetlą się pola takich sekcji, jak:

  1. Dane podstawowe

    • Nazwa – podaj pełną nazwę firmy używaną zewnętrznie, np. w dokumentach przewozowych.
      Przykład: Hurtownia Bajka Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Sp. z o.o.
      Jeżeli nie wprowadzisz danych adresowych, nazwa będzie również wyświetlana w koszyku sklepu, przy metodzie wysyłki odbiór osobisty z tego magazynu. 
    • Nazwa skrócona – podaj krótką, unikalną nazwę używaną wewnętrznie, dzięki której odróżnisz magazyn w panelu administracyjnym, np. w tabelach, filtrach itp. Będzie ona widoczna tylko dla Ciebie.
      Przykład: Bajka
    • Aktywność – status tej sekcji umożliwia całkowite wyłączenie magazynu z funkcjonalności modułu wielomagazynowości. Wyłączenie magazynu nie powoduje usunięcia stanu magazynowego produktów.
  2. Realizacja zamówień

    • Uwzględniaj asortyment tego magazynu w procesie zakupowym – w tej sekcji określasz, czy produkty danego magazynu mają być brane pod uwagę podczas tworzenia lub składania zamówienia.
    • Dostarcza towar bezpośrednio do klientów – określ, czy dany magazyn (np. punkt sprzedaży stacjonarnej) ma możliwość wysłania paczki bezpośrednio do klienta lub ma możliwość odebrania zamówienie w ramach odbioru osobistego.
    • Metody dostaw z tego magazynu (wybór dostawy) – wybierz, które opcje dostawy w sklepie (utworzone wcześniej w zakładce Ustawienia → Obsługa zamówień → Formy dostawy) mają być dostępne dla zamówień, które korzystają z tego magazynu.
    • Przyjmuje towar z innych magazynów – w tej sekcji określ, czy dany magazyn ma przyjmować towar z przesunięcia z innych magazynów.

    PRZESYŁANIE DO INNYCH MAGAZYNÓW

    • Przy przesyłaniu towaru z tego magazynu do innych dodaj: X dni i X godzin do czasu realizacji zamówienia. Możesz dzięki temu doliczyć dodatkowy czas do standardowej dostawy, w sytuacji gdy ten magazyn nie bierze udział w zamówieniu.
      Przykład: posiadasz magazyny w Szczecinie i Koszalinie. Klient złożył zamówienie składające się z dwóch produktów dostępnych w obu magazynach. Aby zrealizować zamówienie musisz przesłać produkty z jednego magazynu do drugiego, co zajmuje więcej czasu.
    • Przy przesyłaniu towaru z tego magazynu do innych dodaj: X zł do kosztu realizacji zamówienia – możesz dzięki temu doliczyć dodatkowa opłatę do standardowego kosztu wysyłki zamówienia, w sytuacji gdy ten magazyn nie bierze udział w zamówieniu.
      Przykład: klient złożył zamówienie składające się z dwóch produktów. Jeden z nich masz w swoim magazynie w Szczecinie, drugi zaś w Koszalinie. Dodatkowy transport między magazynami kosztuje cię 8,99 zł. Możesz opcjonalnie dodać tę opłatę – doliczy się ona klientowi do kosztów wysyłki.

    ZWROTY

    • Magazyn przyjmuje towar odesłany przez klientów – określ, czy dany magazyn ma przyjmować zwroty z zamówień na swój stan. Sklepy z wieloma magazynami definiują z reguły jeden magazyn, do którego przyjmują zwroty. Łatwiej jest zarządzać zwrotami z poziomu jednego magazynu (a także stanowiska, etatu i kompetencji).
  3. Dane adresowe

    Kraj, miasto, adres, kod pocztowy, e-mail, numer telefonu, nazwa firmy, NIP firmy, dodatkowe informacje o odbiorze osobistym – wpisz dane kontaktowe w podanych rubrykach – będą używane na etykiecie nadawczej w trakcie tworzenia przesyłki.
    Ważne! Zwróć uwagę na rubrykę Dodatkowe informacje o odbiorze osobistym. W sytuacji, gdy dany magazyn umożliwia odbiory osobiste, wpisz w tym miejscu pomocne wskazówki, które zachęcą klienta do wyboru tej metody dostawy, np. godziny otwarcia. Będą się one wyświetlać razem z adresem.
    wielomagazynowosc-dane adresowewielomagazynowość-dodaj dane adresowe-esklep-premium
    Zależności dotyczące odbiorów osobistych. W sytuacji, gdy:

    • dane adresowe pozostawisz puste → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Adres → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Miasto → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Adres linia 2 → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Adres + Adres linia 2 → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Miasto + Adres → klient w koszyku zobaczy adres magazynu, do którego może zgłosić się po odbiór zamówienia
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Miasto + Adres linia 2 → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
    • w danych adresowych uzupełnisz tylko Miasto + Adres + Adres linia 2 → klient w koszyku zobaczy adres magazynu, do którego może zgłosić się po odbiór zamówienia
    wielomagazynowość-zależności dotyczące odbiorów osobistych
    Funkcja wielomagazynowości pozwala na podporządkowywanie jednej dostawy typu „odbiór osobisty” – do jednego magazynu.
    Pamiętaj: z jednego odbioru osobistego może korzystać tylko jeden magazyn – odbiór osobisty A zostanie powiązany z magazynem Y. Jeżeli chcesz udostępnić klientom kilka odbiorów osobistych (utworzyć kilka opcji dostawy tego typu, dostępnych w koszyku zakupowym), np. odbiór osobisty A, odbiór osobisty B – to każdy z nich musi być połączony osobnymi magazynami. Odbiór osobisty A będzie powiązany z magazynem Y, a odbiór osobisty B będzie powiązany z magazynem Z. Odbiór osobisty A (lub B) nie może jednocześnie być powiązany z magazynem Y oraz Z.
    Dane adresowe – uzupełnij dane w przypadku gdy, z określonego magazynu możliwa jest wysyłka towaru do klienta. Pozwoli to na automatyzację wysyłki towaru zamówionego w sklepie (również po API), z danego magazynu. Pamiętaj, aby wprowadzić wszystkie możliwe dane, przede wszystkim: miasto, adres oraz kod pocztowy.

Jak określić działanie magazynów?

  1. Aby określić zachowanie magazynów sklepu, podczas kompletowania/realizowania zamówień oraz zwrotów, przejdź do zakładki Realizacja zamówień.
    działanie magazynów esklep premium
  2. W sekcji Wysyłka zamówień określ, czy system powinien:
    • Zbierać wszystkie części zamówienia w jednym magazynie, który wyśle całe zamówienie do klienta: wykorzystując jak najmniej magazynów lub zgodnie z priorytetem.
    • Wysyłać do klienta części zamówień bezpośrednio z magazynów wysyłkowych: wykorzystując jak najmniej magazynów lub zgodnie z priorytetem.

    Przed dokonaniem wyboru, zapoznaj się z opisem dostępnych funkcji oraz podanym przykładem.
    wiele magazynów- wysyłka zamówień

  3. W sekcji Zwrot zamówień określ, do którego magazynu mają zostać odesłane towary ze zwrotów – domyślnie jest nim magazyn podstawowy.
     zwrot zamówień-esklep-wielomagazynowość
Aby wybrany magazyn mógł przyjmować zwroty musi mieć zaznaczoną taką opcję w konfiguracji Magazyn przyjmuje towar odesłany przez klientów.
konfiguracja-zwrot-wielomagazynowość

Możesz usunąć dany Magazyn zwrotów, ale wcześniej musisz określić inny magazyn zwrotów oraz wskazać w jego konfiguracji, że „przyjmuje towar odesłany przez klientów”.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie