Marketingowa checklista dla każdego nowego sklepu internetowego

Poznaj strategie marketingowe, które pomogą Ci przyciągnąć klientów do Twojego sklepu online i rozkręcić sprzedaż. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą w sieci, pomysły zawarte w tym poradniku mogą Ci się przydać.

SPIS TREŚCI

Przeglądaj sekcję Marketing w panelu administracyjnym sklepu Sellastik by home.pl

W sekcji Marketing w Sellastiku znajdziesz zaawansowane funkcje, które pomogą Ci przyciągnąć odwiedzających i przekształcić ich w klientów. Większość z tych funkcji konfiguruje się dosłownie jednym kliknięciem.
Sellastik - Marketing

Rób dobre zdjęcia produktów

Kiedy sprzedajesz online, atrakcyjny wygląd Twoich produktów jest jedną z najważniejszych rzeczy dla skutecznej sprzedaży. Ważne jest, aby zdjęcia produktów przedstawiały je jak najlepiej.

  • Zadbaj o spójność obrazów.
  • Używaj harmonijnego jednokolorowego tła – zalecamy trzymanie się jednokolorowej tkaniny, drewnianej deski lub zwykłej kartki papieru.
  • Fotografuj pod różnymi kątami, by pokazać produkt z różnych perspektyw.
  • Pokaż skalę. Na przykład pokazanie produktu obok innego przedmiotu lub na osobie pozwoli klientom lepiej zrozumieć, jakiej jest wielkości.
  • Pokaż w akcji. Np. jeśli sprzedajesz akcesoria kuchenne, rób im zdjęcia również w kuchni, np. w trakcie używania.

Stwórz dobre opisy produktów

Jakość opisu produktu może zadecydować o sukcesie lub porażce w sprzedaży, zwłaszcza jeśli nie zawiera on informacji potrzebnych kupującemu do podjęcia decyzji o zakupie.

  • Podaj wyczerpujące informacje o produkcie: uwzględnij wszystkie podstawowe informacje, których mogą szukać kupujący. Odpowiedz na pytania takie jak: „Jak działa produkt?” lub „Gdzie mogę używać tego produktu?”.
  • Mów o produkcie z perspektywy tego, co dzięki niemu zyska klient. Uwzględnij funkcje i korzyści, które rozwiązują wyjątkowe problemy kupującego.
  • Dodaj trafne słowa kluczowe: Twój sklep online może wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć więcej klientów, jeśli opiszesz swoje produkty i usługi w sposób, który odpowiada na wyszukiwania użytkowników.
  • Twórz metatagi dla poszczególnych produktów, aby poprawić SEO i zwiększyć szanse na pozycjonowanie strony w Google.
    Sellastik - Produkty - Edytuj produkt - SEO - Dostosuj tytuł strony i meta opis

Mądrze korzystaj z mediów społecznościowych

Wykorzystaj swoje konta w mediach społecznościowych, aby zaprezentować swoje produkty i dotrzeć do docelowych klientów.

  • Twórz pomocne i angażujące treści. Publikuj filmy – zza kulis, lookbooki, recenzje, przeglądy itp.
  • Regularnie publikuj nowe treści.
  • Pochwal się opiniami klientów.
  • Skonfiguruj tagowanie produktów na Instagramie.
  • Dodawaj linki do swojego sklepu w postach i bio.
  • Zbuduj bazę danych treści generowanych przez użytkowników, aby wykorzystać je w przyszłych działaniach marketingowych.
  • Zorganizuj konkurs.

Pisz e-maile

E-maile to najbardziej opłacalny sposób dotarcia do klientów. Zacznij budować swoją bazę klientów, poznając odwiedzających Twój sklep.

  • Zbieraj subskrybentów za pomocą wyskakujących formularzy zapisu do newslettera (pop-upów).
  • Regularnie wysyłaj e-maile z informacjami o nowych produktach, promocjach lub wyprzedażach.
    Sellastik - Marketing - Newslettery
  • Segmentuj swoich subskrybentów, aby zwiększyć zaangażowanie.

Wypróbuj płatne reklamy

Jeśli chcesz zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym, pomyśl o reklamie online.

  • Skonfiguruj i przetestuj kilka kampanii reklamowych na Instagramie i Facebooku.
    Sellastik - Facebook
  • Korzystaj z automatycznych reklam produktowych Google, aby reklamować się w Google.
    Sellastik - Kanały sprzedaży - Google Shopping
  • Nawiąż współpracę z influencerem, który może polecić Twoje produkty. To częsta forma reklamy w kanałach mediów społecznościowych.

Więcej pomysłów

  • Zaproponuj napisanie gościnnego posta na specjalistycznym blogu o tematyce pasującej do Twojego biznesu.
  • Stwórz bloga i pisz o swoich produktach – może to również poprawić SEO, jeśli zrobisz to dobrze.
  • Zostań wystawcą na targach tematycznie powiązanych z Twoją firmą.
  • Promuj swoje produkty na lokalnym rynku.
Pamiętaj: Testuj różne kanały promocyjne, aby dowiedzieć się, co najlepiej sprawdza się w Twoim sklepie i co sprawia, że Twoi klienci są zadowoleni i chętnie robią u Ciebie zakupy.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie