SPIS TREŚCI
- Wprowadzenie do SEO
- Co to jest pozycjonowanie?
- Na czym polega proces pozycjonowania strony internetowej?
- Dlaczego skorzystać z oferty pozycjonowania home.pl?
- Jak zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl?
- Pozycjonowanie: pytania i odpowiedzi
Wprowadzenie do pozycjonowania (SEO)
Prawie wszyscy internauci poszukują informacji na temat produktów i usług za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych.
Stanowią dziś one główne źródło informacji dla większości użytkowników Internetu. Tą drogą na strony internetowe firm, instytucji i osób prywatnych trafia też zdecydowanie najwięcej nowych odwiedzających.
Użytkownicy szukają stron internetowych poprzez wpisanie haseł i fraz kluczowych w wyszukiwarkę Google. Pozycjonowanie sprawia, że strona lub sklep internetowy są łatwiejsze do znalezienia przez klientów zainteresowanych oferowanymi przez nie produktami lub usługami.
Celuj wysoko! Miejsce w pierwszej 10 naturalnych wyników wyszukiwania w Google zapewni więcej odwiedzin Twojej witryny i większą rozpoznawalność Twojej marki. Zainwestuj w skuteczną kampanię SEO i zdobądź pozycję wśród najlepszych. Więcej informacji o ofercie pozycjonowania w home.pl:
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych, (inaczej SEO, czyli Search Engine Optimalization) to zbiór działań, które wpływają korzystnie na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Prawdziwy sukces to wyświetlanie się strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, tuż pod linkami sponsorowanymi – reklamą Google Ads (dawniej AdWords).
Nie musisz mieć czasu ani umiejętności pozwalających poprawić pozycję strony w Google. Po prostu skorzystaj z oferty pozycjonowania, która spowoduje zwiększenie pozycji Twojego projektu w wynikach wyszukiwania.
Usługa pozycjonowania dotyczy wyłącznie wyników naturalnych (inaczej organicznych), czyli będących efektem działania mechanizmu indeksującego wyszukiwarkę Google. Pozycjonowanie nie dotyczy natomiast płatnych kampanii reklamowych (tzw. linki sponsorowane), takich jak Google Ads (dawniej AdWords).
Dzięki efektywnemu pozycjonowaniu, Twoja strona może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na ważne dla Twojego biznesu słowa kluczowe. To sprawi, że będą mogli znaleźć ją potencjalni klienci. Obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przełoży się też na więcej odwiedzin na stronie. Te zaś mogą skutkować konwersjami.
Na czym polega proces pozycjonowania strony internetowej?
Dlaczego skorzystać z oferty pozycjonowania home.pl?
-
Efektywne pozyskiwanie nowych Klientów – Twoją stronę WWW będą odwiedzać Klienci rzeczywiście poszukujący oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
-
Skuteczne konkurowanie z liderami – Twoja firma znajdzie się w wyszukiwarce wśród czołowych firm internetowych z Twojej branży.
-
Optymalizacja Twojej strony – dopasowanie strony WWW pod kątem wybranych wyrażeń kluczowych i wymagań wyszukiwarek.
Jak zamówić pozycjonowanie w home.pl?
Aby zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl, wystarczy wejść na stronę i wypełnić formularz. Po jego otrzymaniu, skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy proponowane działania dla Twojej strony oraz wycenę.
Pozycjonowanie: pytania i odpowiedzi
SEO i pozycjonowanie to pojęcia używane zamiennie, ale nie tożsame. SEO to jeden z elementów pozycjonowania – są to działania, dzięki którym strona internetowa będzie przyjazna dla wyszukiwarek, czytelna, odpowiadająca na wymagania stawiane przez algorytmy Google. Pozycjonowanie to szersze pojęcie, obejmujące optymalizację (SEO), ale także inne działania, takie jak tworzenie strategii, link building, content marketing czy analityka internetowa.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej połączyć obie te formy reklamy internetowej. Z jednej strony reklama w Google Ads może przynieść szybkie efekty i zwiększyć rozpoznawalność marki. Z drugiej strony efekty skutecznego pozycjonowania będą odczuwalne długofalowo. Ponadto warto mieć na uwadze, że nie każdy internauta chce klikać w linki oznaczone jako reklama – niektóre osoby nie mają do nich zaufania i od razu przechodzą do organicznych wyników wyszukiwania.
Wycena jest zawsze indywidualna, ponieważ cena pozycjonowania zależy od wielu czynników. Istotne jest m.in. to, jak jest zbudowana strona i co się na niej znajduje, ale także o jakiej branży mowa i jaka jest w niej konkurencyjność. Na cenę pozycjonowania wpływ ma także to, jaka jest trudność wybranych słów kluczowych. Dodatkowo pozycjonowanie jest procesem – tak jak nie da się z góry przewidzieć, ile czasu będzie potrzeba, by strona osiągnęła wysokie pozycje w Google, tak też nie można na początku drogi określić skończonej listy działań niezbędnych do podjęcia w tym celu.
Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, zwiększy się widoczność strony w wyszukiwarce. Internauci wyszukujący frazy kluczowe związane z tematyką strony, będą częściej trafiali na nią w wynikach wyszukiwania. Jeśli strona będzie znajdowała się wysoko na często wyszukiwane frazy, przełoży się to na wzrost odwiedzin, a to z kolei może przynieść wzrost konwersji. Strona pojawiająca się często na wysokich pozycjach na ważne w branży słowa kluczowe, stanie się też bardziej rozpoznawalna. Jeśli treści na stronie będą odpowiadały intencjom użytkownika, może to też wpłynąć na autorytet.
Pozycjonowanie sklepu internetowego najlepiej zacząć od ustalenia, co dokładnie ma być dzięki osiągnięte. Konkretne działania to przede wszystkim dobór słów kluczowych i optymalizacja serwisu. Przy doborze fraz kluczowych warto zwrócić szczególną uwagę na słowa long tail – choć są one rzadziej wyszukiwane, częściej prowadzą do konwersji. Przykładowo, ktoś wpisując w Google frazę „sandały” nie wie jeszcze, jakie konkretnie buty go interesują, ale ktoś, kto wpisze frazę „czarne sandały na koturnie” dokładnie wie, co chce kupić. Doskonałym wsparciem w pozycjonowaniu sklepu internetowego jest też content marketing – tutaj najprostszym i najlepszym rozwiązaniem może być prowadzenie bloga, który pomoże marce w budowaniu pozycji eksperta w swojej dziedzinie.
Na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Chcąc walczyć o wysokie pozycje, należy zadbać m.in. o:
- budowę strony – np. powinna ona szybko się ładować, z kodu powinny zniknąć zbędne elementy, należy też uprościć strukturę adresów URL i nawigację
- słowa kluczowe – powinny być odpowiednio dobrane oraz zaplanowane w strukturze strony
- treści – Google od dawna podkreśla, że treść na stronie powinna dawać użytkownikowi wyczerpującą wiedzę na interesujący go temat. Należy postawić na jakość, unikalność i eksperckość, zadbać o odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych i formatowanie. Nie chodzi o to, by treści było dużo i by zawierała jak najwięcej fraz kluczowych, ale o to, jakie będą wrażenia użytkownika po kontakcie z nią.
Podstawowym i bezpłatnym narzędziem używanym przez specjalistów SEO jest Google Search Console. Jeśli jednak chcemy zająć się pozycjonowaniem strony internetowej na poważnie, GSC nie będzie wystarczające. Istnieje długa lista narzędzi używanych w SEO (m.in. Semstorm, Ahrefs, Screaming Frog, Senuto, Semrush, Majestic), a ich funkcjonalności nieraz częściowo się pokrywają. Korzystanie z nich jest jednak płatne, a koszt jednej rocznej licencji potrafi wynieść nawet kilka tysięcy złotych. To sprawia, że samodzielne pozycjonowanie strony www ma swoje ograniczenia. Inaczej jest w przypadku zlecenia pozycjonowania – zajmujące się tym firmy z reguły mają dostęp do wielu płatnych narzędzi.
Jak zareklamować firmę w Internecie?
Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.