Kupony rabatowe i darmowa wysyłka dla klientów

Kupony rabatowe (zniżkowe, promocyjne) to unikalne kody, które klienci mogą wpisać w koszyku, by dostać zniżkę na zakupy lub skorzystać z bezpłatnej wysyłki. Kod może składać się z kombinacji liter i/lub cyfr lub dowolnego słowa. Możesz użyć własnych kodów lub automatycznie wygenerować je w swoim sklepie.

SPIS TREŚCI

Jak działają kupony rabatowe

W momencie, gdy utworzysz przynajmniej jeden kupon i będzie on aktywny, w koszyku pojawi się pole do wprowadzenia kuponu. Wystarczy, że klient wpisze kod i kliknie “Zastosuj”. W zależności od rodzaju kuponu, koszt zakupów zostanie zmniejszony lub aktywuje się darmowa wysyłka.

Jeżeli usuniesz lub dezaktywujesz wszystkie kupony rabatowe w swoim sklepie, tak aby klienci nie mieli aktywnych kodów, z których mogliby skorzystać, pole do wprowadzenia kuponu automatycznie zniknie z koszyka.

Tworzenie kuponów rabatowych

W sklepie Sellastik możesz ustawić kilka rodzajów kuponów, które dadzą klientom:

  • rabat o stałej wartości (np. 20 zł zniżki),
  • rabat procentowy (np. 10% zniżki),
  • bezpłatna wysyłkę,
  • rabat kwotowy/procentowy + darmową wysyłkę.

Aby włączyć kupony rabatowe w Twoim sklepie:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Marketing → Kupony rabatowe.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe
  2. Kliknij + Nowy kupon i przejdź do ramki, która się wyświetli.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe - Nowy kupon
  3. Wprowadź nazwę dla swojego kuponu.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe - Nowy produkt - Konfiguracja kuponu
    Nazwa kuponu, która wyświetla się panelu administracyjnym sklepu widoczna jest tylko dla Ciebie. Klienci jej nie zobaczą. Aby podzielić się zniżką z klientami, wyślij im kod kuponu.
  4. Zachowaj wygenerowany kod lub wpisz własny. Możesz użyć dowolnej kombinacji liter i/lub cyfr albo wpisać konkretne słowo, np. „Promocja”. Kod jest tym, co klienci powinni wpisać w koszyku, aby otrzymać zniżkę.
  5. Wybierz rodzaj rabatu: rabat, darmowa wysyłka lub rabat + darmowa wysyłka.
    Jeżeli klient skorzysta z kodu na darmową wysyłkę otrzyma bezpłatną wysyłkę wszystkich produktów w koszyku, niezależnie do jakich produktów przyporządkowany jest kod.
  6. Wprowadź wysokość rabatu i wybierz wartość procentową lub pieniężną.
  7. Wybierz okres, w którym obowiązywać ma kod.
    Kupony są aktywowane o godzinie 00:00:00 i dezaktywowane o godzinie 23:59:59 według strefy czasowej określonej w panelu administratora sklepu (Ustawienia → Ogólne → Ustawienia regionalne → Data i czas). Np. jeżeli wybierzesz okres od 5 grudnia do 10 grudnia klienci będą mogli wykorzystać kod od 00:00:00 5 grudnia do 23:59:59 10 grudnia w strefie czasowej Twojego sklepu.
    Jeśli chcesz utworzyć kupon aktywny tylko przez jeden dzień, wybierz ten sam dzień jako datę początkową i końcową.
  8. Jeśli kod ma dotyczyć konkretnych zamówień, produktów lub klientów, kliknij Bez ograniczeń i zmień ustawienia kuponów.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe - Nowy produkt - Bez ograniczeń
  9. Kliknij Zapisz.
Możesz utworzyć kupon rabatowy 100% i zaoferować wybrany produkt w prezencie. Żeby nie tracić czasu na ręczne zmienianie statusu każdego zamówienia z „Oczekujące na płatność” na „Opłacone”, możesz automatycznie oznaczyć zamówienia z ceną zerową jako „Zapłacone”.  Aby to zrobić wejdź w Ustawienia → Ogólne → Koszyk i zamówienie i w sekcji Ustawienia sprzedaży ustaw Domyślny status płatności dla zamówień z zerową sumą na Zapłacone.

Dodanie ograniczeń do kuponów

Kupony w sklepie Sellastik możesz ustawić w taki sposób, by dotyczyły tylko określonych klientów, produktów lub zamówień. Możesz również ograniczyć możliwość wielokrotnego wykorzystania kuponu. Różne ograniczenia kodów możesz ustawić w momencie tworzenia kuponów lub później – podczas edycji gotowego kuponu.

Aby ustawić ograniczenia w kuponach:

  1. W panelu administratora sklepu przejdź do Marketing → Kupony rabatowe.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe
  2. Wybierz kupon z listy i kliknij Bez ograniczeń.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe
  3. W wyskakującym oknie możesz skonfigurować, których zamówień, klientów i produktów ma dotyczyć kupon oraz ile razy klient może wykorzystać kod.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe - Nowy produkt - Bez ograniczeń
  4. Po ustawieniu wszystkich ograniczeń kliknij Zastosuj.

Ograniczenia kuponów dla zamówień powyżej określonej kwoty

Jeżeli chcesz, aby klienci wydali minimalną kwotę, by zakwalifikować się do zniżki, w sekcji Zamówienia wybierz opcję Suma częściowa powyżej i wprowadź minimalną kwotę, od której obowiązywać będzie kupon.

Ograniczenia kuponów dla określonych klientów

Jeśli chcesz określić, którzy klienci mogą skorzystać z Twojego kuponu, możesz to skonfigurować w sekcji Klienci, wybierając jedną z dostępnych opcji:

  • Wszyscy.
  • Tylko powracający klienci – tacy, którzy złożyli przynajmniej jedno zamówienie ze statusem Opłacone. Aby skorzystać z kuponu, będą musieli zalogować się na swoje konto w Twoim sklepie.
  • Nowi klienci – tacy, którzy jeszcze nie złożyli zamówienia w Twoim sklepie.

Kupony dla określonych klientów możesz promować bezpośrednio w swoim sklepie lub wysyłać je w wiadomościach e-mail dotyczących odzyskiwania porzuconego koszyka, aby zwiększyć sprzedaż i współczynniki konwersji.

Ograniczenia kuponów dotyczące wykorzystania

Jeżeli chcesz określić, ile razy klient może wykorzystać kod, w sekcji Liczba użyć wybierz jedną z dostępnych opcji:

  • Bez ograniczeń – klienci mogą wykorzystać kupon wielokrotnie.
  • Raz na klienta – klient może wykorzystać kupon tylko raz, na podstawie adresu e-mail podanego przy składaniu zamówienia. W przypadku, gdy klient poda inny adres e-mail, kupon znów będzie ważny.
  • Jednokrotne użycie – kupon traci ważność w momencie złożenia zamówienia z użyciem danego kodu.
Ten rodzaj kuponów możesz wykorzystać do tworzenia spersonalizowanych ofert specjalnych dla Twoich klientów.

Ograniczenia kuponów dla określonych produktów

Jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru zapasów lub zwiększyć sprzedaż artykułów sezonowych, możesz utworzyć kupony, które będą dotyczyć określonych produktów lub kategorii. W sekcji Produkty i kategorie wybierz opcję Ogranicz według produktu lub Ogranicz według kategorii, aby wybrać towary objęte zniżką.

Ograniczenia kuponów dla metod wysyłki

W przypadku kuponów z opcją bezpłatnej wysyłki możesz określić rodzaj dostawy. W sekcji Metody wysyłki wybierz z rozwijanej listy odpowiednią opcję. Wybrana przez Ciebie opcja dostawy zostanie przypisana do kuponu bezpłatnej wysyłki.

Modyfikowanie istniejących kuponów

Jeżeli chcesz dokonać zmian w istniejącym kuponie możesz go edytować.

  1. W panelu administratora sklepu przejdź do Marketing → Kupony rabatowe.
    Sellastik - Marketing - Kupony rabatowe
  2. Kliknij nazwę kuponu, który chcesz edytować
    lub
    Na liście kuponów zaznacz ten, który chcesz edytować i kliknij przycisk Zmień, który znajduje się nad listą wszystkich kuponów.
  3. Zmień kupon według potrzeb.
  4. Kliknij Zapisz.

Zarządzanie kuponami rabatowymi

W panelu swojego sklepu możesz zarządzać istniejącymi kuponami i je filtrować. Korzystając z filtrowania kuponów szybko sprawdzisz, które kody są używane częściej niż inne, które kupony są w tej chwili aktywne, a które już wygasły.

Przechodząc do Marketing → Kupony rabatowe możesz filtrować kupony według:

  • nazwy kuponu (widocznej tylko dla Ciebie),
  • kodu kuponu, który dostają klienci,
  • rodzaju rabatu,
  • okresu trwania, czyli ważności kuponu
  • dostępności, gdzie możesz sprawdzić, czy kupon jest aktywny, wstrzymany, nieaktualny czy wykorzystany,
  • ograniczeń, które będą widoczne w kolumnie “Dotyczy”,
  • liczby użyć.

Kliknij liczbę w kolumnie „Użycia”, a zobaczysz listę zamówień, które zostały złożone z tym kodem.

Jeśli w danej chwili chcesz zatrzymać korzystanie z kuponu, ale zachować go na inną promocję, możesz wstrzymać kod i aktywować go później.
Czytaj także

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie