Gdy klienci dodają produkty do koszyka i przechodzą do kasy, mogą wybrać sposób zapłaty za zamówienie, korzystając z dowolnej metody płatności, którą włączysz na stronie Płatność w panelu sklepu Sellastik. Dostępne są różne opcje:
- Płatność online, np. BLIK, przelew – za pośrednictwem Tpay
- Ręczna metoda płatności (offline), np. płatność przy odbiorze
- Subskrypcje cykliczne: model biznesowy, który pozwala na regularne pobieranie opłat od klientów za produkty i usługi.
Płatność online: karty kredytowe/debetowe, BLIK, szybkie przelewy itp.
By obsługiwać płatności online, musisz połączyć się z dostawcą, który będzie je obsługiwał za Ciebie. Dla Twojej wygody Sellastik już na start ma wbudowaną bramkę płatniczą Tpay. By zacząć z niej korzystać, potrzebujesz najpierw zarejestrować konto sprzedawcy. Zrobisz to przez link w aplikacji Tpay w panelu Sellastik lub kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta home.pl. Gdy już je masz, możesz zalogować się do aplikacji Tpay bezpośrednio w panelu sklepu – wybierając w menu po lewej stronie Płatność i klikając Płatność online tpay.com.
Płatność offline (ręczna): płatność przy odbiorze, tradycyjny przelew bankowy itp.
Oprócz płatności online, warto zaproponować klientom alternatywy. Niektórzy nie chcą płacić online, inni wolą zapłacić dopiero przy odbiorze. Dodając ręczne metody płatności, umożliwisz klientom składanie zamówień online bez dokonywania płatności bezpośrednio w sklepie Sellastik.
W takim przypadku, gdy klient składa zamówienie, nie jest od niego pobierana żadna płatność. Otrzyma on natomiast instrukcję, którą przygotujesz w trakcie konfiguracji metody płatności offline.
Przykładowe metody płatności offline to:
- przelew tradycyjny,
- przesyłka za pobraniem,
- płatność przy odbiorze osobistym.
Możesz dodać wiele metod płatności offline, ale pamiętaj, by dla każdej z nich przygotować instrukcje. Klienci zobaczą je przy kasie i postępując zgodnie z nimi, będą mogli opłacić zamówienie.
Subskrypcje
W planach Sellastik Cross i Sellastik Cross+ możesz także sprzedawać subskrypcje. Wówczas możesz dać swoim klientom możliwość jednorazowych albo cyklicznych zakupów dla wybranych produktów. W przypadku subskrypcji, pieniądze będą pobierane z konta klienta pod koniec okresu rozliczeniowego – chyba, że wcześniej zrezygnuje on z subskrypcji.