Jak zarejestrować i zweryfikować konto u operatora płatności Tpay?

Swój sklep Sellastik możesz połączyć z Tpay. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli opłacać zamówienia w wygodny sposób i tak, jak lubią. W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje o korzystaniu z Tpay oraz instrukcję, która przeprowadzi Cię przez proces rejestracji i weryfikacji konta u operatora płatności.

Spis treści

Łączenie Sellastika z Tpay

  1. W Panelu Klienta home.pl przejdź do zakładki Sellastik by home.pl i kliknij Zarządzaj sklepem.
    Panel klienta - Sellastik by home.pl - Zarządzaj sklepem
  2. W menu po lewej stronie kliknij Płatność.
    Sellastik - Płatność
  3. W sekcji Aktualne metody płatności kliknij Płatność online tpay.com
    Sellastik - Płatność - Płatność online tpay.com
  4. Wprowadź ID sprzedawcy oraz kod bezpieczeństwa. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta w TPay, kliknij w Zarejestruj nowe konto sprzedawcy.
    Zaloguj się do konta sprzedawcy lub zarejestruj nowe konto

Ważne informacje

Dostępne metody płatności

Jeśli prowadzisz zarejestrowaną działalność, za pośrednictwem Tpay możesz skorzystać z popularnych metod płatności:

  • przelewy online,
  • BLIK,
  • portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay
  • płatność kartą,
  • płatności odroczone: PayPo.

Płatności kartą będą dostępne po podpisaniu stosownej umowy z Elavon (proces weryfikacji Elavon jest niezależny od Tpay). Umowy nie może podpisać osoba niepełnoletnia posiadająca jednoosobową działalność gospodarczą.

Jeśli chcesz podpisać umowę dotyczącą płatności kartą skontaktuj się bezpośrednio z Elavon pisząc wiadomość na adres home.pl@elavon.pl

W przypadku działalności nierejestrowanej dostępne metody płatności to:

  • przelewy online
  • BLIK.
Nasza wtyczka pozwala na integrację jednego sklepu Sellastik podczas rejestracji. Jeśli posiadasz więcej stron internetowych, dla każdej z nich trzeba dokonać osobnej rejestracji z linku.

Przed weryfikacją konta Tpay ukończ stronę

Pamiętaj, aby strona internetowa, którą wskażesz podczas rejestracji w polu „Dane Sprzedawcy” była ukończona tj. zawierała produkty wraz z opisami i cenami, a także regulamin i politykę prywatności.

Dokumenty te powinny zawierać minimalnie:

regulamin:

  • wskazanie pełnych danych sprzedawcy (nazwa działalności, adres działalności, NIP, REGON);
  • rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
  • warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do korzystania z portalu, zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;
  • warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
  • tryb postępowania reklamacyjnego.

polityka prywatności:

  • cel i zakres przetwarzania danych;
  • podstawę prawną przetwarzania danych osobowych;
  • pełne dane administratora danych osobowych (nazwa działalności, adres działalności, NIP, REGON).

Rejestracja konta w Tpay

  1. Po kliknięciu w Zarejestruj nowe konto sprzedawcy zostaniesz przekierowany(-a) na stronę tpay.com – na stronie rejestracji podaj adres e-mail i nazwę firmy oraz zaakceptuj Regulamin Panelu Akceptanta Tpay i Politykę prywatności.
  2. Kliknij Zarejestruj konto Tpay:
    Zarejestruj konto Tpay
    Otrzymasz wówczas potwierdzenie rejestracji, które trafi również na Twoją skrzynkę mailową.
  3. Otwórz mail potwierdzający rejestrację. Kliknij znajdujący się w nim link, aby potwierdzić adres e-mail podany na stronie rejestracji.
  4. Po kliknięciu linka zostaniesz przekierowany(-a) na stronę logowania do Panelu Akceptanta Tpay – podaj swój numer ID i nadaj hasło do konta.
    Wpisz ID i hasło
    Numer ID znajdziesz w mailu potwierdzającym rejestrację.
    Hasło powinno zawierać min. 8 znaków, znak specjalny, cyfry i litery.
Od tego momentu możesz korzystać z konta w Tpay, ale jest ono w trybie testowym. Aby w pełni korzystać ze współpracy z Tpay, musisz się zweryfikować.

Dlaczego operator płatności weryfikuje sprzedawców?

Krótko mówiąc: weryfikując sprzedawców, Tpay wypełnia nałożone mu obowiązki, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo wszystkich stron transakcji płatniczych, w tym klientów e-sklepu i jego właściciela.

Wyjaśniając nieco więcej: Tpay (marka Krajowego Integratora Płatności S.A.), podobnie jak inni operatorzy płatności, to instytucja płatnicza działająca na rynku regulowanym. Oznacza to, że nie tylko musi spełniać wymagania Komisji Nadzoru Finansowego, lecz także działać zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Weryfikacja konta w Tpay

Pamiętaj, że przed weryfikacją konta w Tpay Twoja strona powinna być ukończona, tj. zawierać produkty wraz z opisami i cenami oraz regulamin i politykę prywatności. Upewnij się, że regulamin i polityka prywatności zawierają wszystkie wymagane informacje.

Zaloguj się Panelu Akceptanta Tpay: https://tpay.com/zaloguj a następnie kliknij Zweryfikuj konto, aby przejść do pierwszego kroku weryfikacji konta.
Zweryfikuj konto

Formularz weryfikacyjny podzielony jest na 3 etapy, które należy przejść po kolei. Musisz wypełnić wszystkie wymagane pola w danym kroku, aby przejść do kolejnego.

Etap 1: Dane Sprzedawcy

Działalność gospodarcza

Uzupełnij dane firmy:

  • W przypadku podmiotu zarejestrowanego w Polsce dane pobierane są z bazy REGON.
  • Wskaż adres strony internetowej sprzedawcy (sklepu) oraz dodaj opis, aby specjaliści z działu weryfikacji wiedzieli, za jakie produkty i/lub usługi będziesz przyjmować płatności.
    Wypełnij informacje o firmie
  • Datę rozpoczęcia działalności podaj taką samą, jaka widnieje w rejestrze działalności (KRS/CEIDG/GUS).

Działalność nieewidencjonowana (osobowa)

Uzupełnij dane działalności:

  • Uzupełnij wymagane dane osobowe.
  • Wskaż adres strony internetowej sprzedawcy (sklepu) oraz dodaj opis, aby specjaliści z działu weryfikacji wiedzieli, za jakie produkty i/lub usługi będziesz przyjmować płatności.

Etap 2: Dane osobowe

Działalność gospodarcza

Uzupełnij dane wskazanych reprezentantów, beneficjentów oraz osób upoważnionych do działania w imieniu Twojej firmy.

Jeżeli osobą upoważnioną do działania w imieniu firmy nie jest reprezentant wskazany w rejestrze – musisz załączyć ogólne pełnomocnictwo do działania w imieniu firmy (podpisane przez reprezentanta firmy).

Działalność nieewidencjonowana (osobowa)

W przypadku nieewidencjonowanej działalności reprezentant = beneficjent. Wpisując dane reprezentanta, jego dane osobowe automatycznie naniosą się również jako dane beneficjenta.

Etap 3: Wymagane dokumenty

Ten etap system wyświetli w niektórych przypadkach.

Będziesz wówczas zobowiązany(-a) do załączenia skanu wypełnionego i podpisanego Oświadczenia o beneficjencie rzeczywistym.

Dokument powinien być podpisany zgodnie z zasadami reprezentacji firmy – podpisem odręcznym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wymagane dokumenty

Etap 4: Opłata aktywacyjna

Dokonaj opłaty aktywacyjnej – jest ona jednoznaczna z przekazaniem danych swojego rachunku bankowego.

Opłata aktywacyjna musi pochodzić z rachunku bankowego firmy, na który po zakończeniu procesu weryfikacji będą wypłacane środki zgromadzone w Tpay.
Opłata aktywacyjna

Po kliknięciu Wykonaj opłatę aktywacyjną nastąpi przekierowanie do panelu płatności Tpay, gdzie będzie możliwe przekazanie środków na aktywację.

Następnie specjaliści z działu weryfikacji zapoznają się z uzupełnionymi przez Ciebie danymi i przekazanymi dokumentami. Zapoznaj się z poniższym przewodnikiem po statusach weryfikacji:

Statusy w procesie weryfikacji

Konto zweryfikowane pozytywnie 

Otrzymasz maila z informacją o poprawnej weryfikacji konta i możliwości przyjmowania płatności. To moment zawarcia Umowy o świadczenie usług płatniczych między Tobą a Tpay.

W Panelu Akceptanta Tpay konto będzie miało status „Aktywne”.

Tryb testowy jest jednak nadal włączony – jeśli chcesz przyjmować płatności, wyłącz tryb testowy – zrobisz to w zakładce → Ustawienia → Tryb testowy.
tryb testowy

Konieczność uzupełnienia danych/informacji/dosłania dokumentów 

Otrzymasz maila z informacją o konieczności uzupełnienia brakujących danych w Panelu Akceptanta Tpay.

Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że brakuje danych lub dokumentów lub są one niepoprawne, specjalista odrzuci daną sekcję, wybierze powód odrzucenia oraz doda odpowiedni komentarz (jeśli powód odrzucenia będzie niejasny).
Po zalogowaniu się do Panelu Akceptanta Tpay wyświetli się komunikat o konieczności uzupełnienia danych, a po jego zatwierdzeniu otworzy się formularz weryfikacyjny z zaznaczonymi na czerwono polami do uzupełnienia.
konto wymaga aktualizacji
dane do poprawienia

Po ich uzupełnieniu, kliknij “Akceptuj zmiany”, aby zatwierdzić formularz:

Przesłane w ten sposób dokumenty lub dane będą zweryfikowane i wkrótce otrzymasz informację zwrotną.

Przydatne linki
W razie pytań, możesz skontaktować się bezpośrednio z zespołem Tpay pod adresem: info@tpay.com.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie