Swój sklep Sellastik możesz połączyć z Tpay. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli opłacać zamówienia w wygodny sposób i tak, jak lubią. W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje o korzystaniu z Tpay oraz instrukcję, która przeprowadzi Cię przez proces rejestracji i weryfikacji konta u operatora płatności.
Spis treści
- Łączenie Sellastika z Tpay
- Ważne informacje
- Rejestracja konta w Tpay
- Weryfikacja konta w Tpay
- Statusy w procesie weryfikacji
- Przydatne linki
Łączenie Sellastika z Tpay
- W Panelu Klienta home.pl przejdź do zakładki Sellastik by home.pl i kliknij Zarządzaj sklepem.
- W menu po lewej stronie kliknij Płatność.
- W sekcji Aktualne metody płatności kliknij Płatność online tpay.com
- Wprowadź ID sprzedawcy oraz kod bezpieczeństwa. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta w TPay, kliknij w Zarejestruj nowe konto sprzedawcy.
Ważne informacje
Dostępne metody płatności
Jeśli prowadzisz zarejestrowaną działalność, za pośrednictwem Tpay możesz skorzystać z popularnych metod płatności:
- przelewy online,
- BLIK,
- portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay
- płatność kartą,
- płatności odroczone: PayPo.
Płatności kartą będą dostępne po podpisaniu stosownej umowy z Elavon (proces weryfikacji Elavon jest niezależny od Tpay). Umowy nie może podpisać osoba niepełnoletnia posiadająca jednoosobową działalność gospodarczą.
W przypadku działalności nierejestrowanej dostępne metody płatności to:
- przelewy online
- BLIK.
Przed weryfikacją konta Tpay ukończ stronę
Dokumenty te powinny zawierać minimalnie:
regulamin:
- wskazanie pełnych danych sprzedawcy (nazwa działalności, adres działalności, NIP, REGON);
- rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do korzystania z portalu, zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- tryb postępowania reklamacyjnego.
polityka prywatności:
- cel i zakres przetwarzania danych;
- podstawę prawną przetwarzania danych osobowych;
- pełne dane administratora danych osobowych (nazwa działalności, adres działalności, NIP, REGON).
Rejestracja konta w Tpay
- Po kliknięciu w Zarejestruj nowe konto sprzedawcy zostaniesz przekierowany(-a) na stronę tpay.com – na stronie rejestracji podaj adres e-mail i nazwę firmy oraz zaakceptuj Regulamin Panelu Akceptanta Tpay i Politykę prywatności.
- Kliknij Zarejestruj konto Tpay:
Otrzymasz wówczas potwierdzenie rejestracji, które trafi również na Twoją skrzynkę mailową. - Otwórz mail potwierdzający rejestrację. Kliknij znajdujący się w nim link, aby potwierdzić adres e-mail podany na stronie rejestracji.
- Po kliknięciu linka zostaniesz przekierowany(-a) na stronę logowania do Panelu Akceptanta Tpay – podaj swój numer ID i nadaj hasło do konta.
Numer ID znajdziesz w mailu potwierdzającym rejestrację.
Hasło powinno zawierać min. 8 znaków, znak specjalny, cyfry i litery.
Dlaczego operator płatności weryfikuje sprzedawców?
Krótko mówiąc: weryfikując sprzedawców, Tpay wypełnia nałożone mu obowiązki, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo wszystkich stron transakcji płatniczych, w tym klientów e-sklepu i jego właściciela.
Wyjaśniając nieco więcej: Tpay (marka Krajowego Integratora Płatności S.A.), podobnie jak inni operatorzy płatności, to instytucja płatnicza działająca na rynku regulowanym. Oznacza to, że nie tylko musi spełniać wymagania Komisji Nadzoru Finansowego, lecz także działać zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Weryfikacja konta w Tpay
Zaloguj się Panelu Akceptanta Tpay: https://tpay.com/zaloguj a następnie kliknij Zweryfikuj konto, aby przejść do pierwszego kroku weryfikacji konta.
Etap 1: Dane Sprzedawcy
Działalność gospodarcza
Uzupełnij dane firmy:
- W przypadku podmiotu zarejestrowanego w Polsce dane pobierane są z bazy REGON.
- Wskaż adres strony internetowej sprzedawcy (sklepu) oraz dodaj opis, aby specjaliści z działu weryfikacji wiedzieli, za jakie produkty i/lub usługi będziesz przyjmować płatności.
- Datę rozpoczęcia działalności podaj taką samą, jaka widnieje w rejestrze działalności (KRS/CEIDG/GUS).
Działalność nieewidencjonowana (osobowa)
Uzupełnij dane działalności:
- Uzupełnij wymagane dane osobowe.
- Wskaż adres strony internetowej sprzedawcy (sklepu) oraz dodaj opis, aby specjaliści z działu weryfikacji wiedzieli, za jakie produkty i/lub usługi będziesz przyjmować płatności.
Etap 2: Dane osobowe
Działalność gospodarcza
Uzupełnij dane wskazanych reprezentantów, beneficjentów oraz osób upoważnionych do działania w imieniu Twojej firmy.
Jeżeli osobą upoważnioną do działania w imieniu firmy nie jest reprezentant wskazany w rejestrze – musisz załączyć ogólne pełnomocnictwo do działania w imieniu firmy (podpisane przez reprezentanta firmy).
Działalność nieewidencjonowana (osobowa)
W przypadku nieewidencjonowanej działalności reprezentant = beneficjent. Wpisując dane reprezentanta, jego dane osobowe automatycznie naniosą się również jako dane beneficjenta.
Etap 3: Wymagane dokumenty
Będziesz wówczas zobowiązany(-a) do załączenia skanu wypełnionego i podpisanego Oświadczenia o beneficjencie rzeczywistym.
Dokument powinien być podpisany zgodnie z zasadami reprezentacji firmy – podpisem odręcznym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Etap 4: Opłata aktywacyjna
Dokonaj opłaty aktywacyjnej – jest ona jednoznaczna z przekazaniem danych swojego rachunku bankowego.
Po kliknięciu Wykonaj opłatę aktywacyjną nastąpi przekierowanie do panelu płatności Tpay, gdzie będzie możliwe przekazanie środków na aktywację.
Następnie specjaliści z działu weryfikacji zapoznają się z uzupełnionymi przez Ciebie danymi i przekazanymi dokumentami. Zapoznaj się z poniższym przewodnikiem po statusach weryfikacji:
Statusy w procesie weryfikacji
✅ Konto zweryfikowane pozytywnie
Otrzymasz maila z informacją o poprawnej weryfikacji konta i możliwości przyjmowania płatności. To moment zawarcia Umowy o świadczenie usług płatniczych między Tobą a Tpay.
W Panelu Akceptanta Tpay konto będzie miało status „Aktywne”.
❓ Konieczność uzupełnienia danych/informacji/dosłania dokumentów
Otrzymasz maila z informacją o konieczności uzupełnienia brakujących danych w Panelu Akceptanta Tpay.
Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że brakuje danych lub dokumentów lub są one niepoprawne, specjalista odrzuci daną sekcję, wybierze powód odrzucenia oraz doda odpowiedni komentarz (jeśli powód odrzucenia będzie niejasny).
Po zalogowaniu się do Panelu Akceptanta Tpay wyświetli się komunikat o konieczności uzupełnienia danych, a po jego zatwierdzeniu otworzy się formularz weryfikacyjny z zaznaczonymi na czerwono polami do uzupełnienia.
Po ich uzupełnieniu, kliknij “Akceptuj zmiany”, aby zatwierdzić formularz:
Przesłane w ten sposób dokumenty lub dane będą zweryfikowane i wkrótce otrzymasz informację zwrotną.