Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
- Autoodbiór to opcja która umożliwia automatyczne zaakceptowanie płatności (przyjęcie) w systemie PayU.
- Autowypłata to opcja, która umożliwia automatyczne przekazanie zgromadzonych środków do przelewu z systemu PayU na Twoje konto bankowe.
Wyłączenie autoodbioru, spowoduje, że każda transakcja zarejestrowana w PayU będzie wymagała ręcznej obsługi i wygeneruje dodatkowy status transakcji, opisany poniżej.
Statusy transakcji PayU
- Nowa: transakcja w statusie Nowa oznacza wygenerowanie przez klienta nowej płatności. Płatność pojawia się z chwilą wyboru kanału płatności, po wybraniu metody płatności. Na tym etapie transakcja nie dostarcza jeszcze informacji, czy wpłata została sfinalizowana,
- Oczekuje na odbiór: w tym statusie transakcja została wykonana już po stronie klienta Twojego sklepu, a środki dotarły na Twoje konto PayU. Status ten oznacza, że w danym punkcie płatności masz wyłączony autoodbiór wpłat i powinieneś ręcznie zaakceptować wpłatę lub ją odrzucić – anulować, co spowoduje zwrot środków na rachunek nadawcy. W przypadku braku reakcji z Twojej strony, po 5 dniach nastąpi automatyczny zwrot środków do Klienta,
- Anulowana: status ten może pojawić się zarówno w wyniku Twojej ingerencji w złożone zamówienie, jak i działań klienta. W pierwszej sytuacji transakcja otrzymuje status anulowana, jeśli nadasz jej go ręcznie, np. nie możesz zrealizować zamówienia. W takiej sytuacji w chwili, gdy do wcześniej anulowanego przez Ciebie zamówienia wpłyną środki, transakcja zmieni status na odrzucona z opcjami odbierz i anuluj. Będziesz mógł podjąć decyzję co do dalszego losu wpłaty – tak, jak w przypadku transakcji o statusie oczekuje na odbiór, opisanej powyżej. Transakcja otrzyma automatyczny status anulowana, np. jeśli po stronie banku klienta nastąpi odmowa autoryzacji przelewu.
Jeśli do transakcji, w której metodą płatności jest przelew, nie wpłyną środki w ciągu dziesięciu dni, zostanie ona automatycznie anulowana. W przypadku transakcji kartowych czas oczekiwania na wpłatę wynosi pięć dni.W przypadku płatności przelewem możliwe jest, aby środki wpłynęły do danej transakcji po upływie dziesięciu dni – wtedy zmieni ona status na 'odrzucona’ z opcjami 'odbierz’ i 'anuluj’.
- Zwrócona: status ten aktywuje się po anulowaniu transakcji. W praktyce oznacza to, że zlecono zwrot środków na rachunek lub kartę płatniczą klienta.
- Odrzucona: status ten aktywuje się w sytuacji, w której do wcześniej anulowanej transakcji wpłyną środki. Dla transakcji w tym statusie, po wejściu w szczegóły, będziesz miał możliwość wyboru dwóch opcji: odbierz lub anuluj. Po wybraniu opcji odbierz, transakcja zmieni status na zakończona a środki pojawia się na saldzie Twojego sklepu (panelu PayU). Po wybraniu opcji anuluj, transakcja otrzyma nowy status zwrócona, a otrzymane środki wrócą do nadawcy.
Więcej rozwiązań
- Jak włączyć płatności on-line PayU w sklepie?
- Pierwsze kroki w panelu płatności online PayU
- Jak założyć sklep w systemie PayU i dodać punkty płatności?
- Jak przeprowadzać integracje z porównywarkami cen?
- Gdzie znajdę klucze konfiguracyjne PayU?
Płatności elektroniczne PayU
Szybkie i bezpieczne płatności online. Dla Klientów home.pl prowizja tylko 1,29% i pierwszy miesiąc bez prowizji.