Co oznaczają poszczególne statusy transakcji w systemie płatności PayU?


Konfigurując wybrane punkty płatności w ustawieniach wybranego sklepu (sekcja Płatności elektroniczne –> Moje sklepy) masz możliwość m.in. ustawić autoodbiór oraz auto wypłatę.

Panel PayU - Płatności elektroniczne - Transakcje - Sprawdź historię sprzedaży na liście transakcji

  • Autoodbiór to opcja która umożliwia automatyczne zaakceptowanie płatności (przyjęcie) w systemie PayU.
  • Autowypłata to opcja, która umożliwia automatyczne przekazanie zgromadzonych środków do przelewu z systemu PayU na Twoje konto bankowe.

Wyłączenie autoodbioru, spowoduje, że każda transakcja zarejestrowana w PayU będzie wymagała ręcznej obsługi i wygeneruje dodatkowy status transakcji, opisany poniżej.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak skonfigurować automatyczne wypłaty w systemie płatności PayU.
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak skonfigurować automatyczne akceptowanie transakcji w systemie płatności PayU.

Statusy transakcji PayU

  • Nowa: transakcja w statusie Nowa oznacza wygenerowanie przez klienta nowej płatności. Płatność pojawia się z chwilą wyboru kanału płatności, po wybraniu metody płatności. Na tym etapie transakcja nie dostarcza jeszcze informacji, czy wpłata została sfinalizowana,
  • Oczekuje na odbiór: w tym statusie transakcja została wykonana już po stronie klienta Twojego sklepu, a środki dotarły na Twoje konto PayU. Status ten oznacza, że w danym punkcie płatności masz wyłączony autoodbiór wpłat i powinieneś ręcznie zaakceptować wpłatę lub ją odrzucić – anulować, co spowoduje zwrot środków na rachunek nadawcy. W przypadku braku reakcji z Twojej strony, po 5 dniach nastąpi automatyczny zwrot środków do Klienta,
  • Anulowana: status ten może pojawić się zarówno w wyniku Twojej ingerencji w złożone zamówienie, jak i działań klienta. W pierwszej sytuacji transakcja otrzymuje status anulowana, jeśli nadasz jej go ręcznie, np. nie możesz zrealizować zamówienia. W takiej sytuacji w chwili, gdy do wcześniej anulowanego przez Ciebie zamówienia wpłyną środki, transakcja zmieni status na odrzucona z opcjami odbierz i anuluj. Będziesz mógł podjąć decyzję co do dalszego losu wpłaty – tak, jak w przypadku transakcji o statusie oczekuje na odbiór, opisanej powyżej. Transakcja otrzyma automatyczny status anulowana, np. jeśli po stronie banku klienta nastąpi odmowa autoryzacji przelewu.
    Jeśli do transakcji, w której metodą płatności jest przelew, nie wpłyną środki w ciągu dziesięciu dni, zostanie ona automatycznie anulowana. W przypadku transakcji kartowych czas oczekiwania na wpłatę wynosi pięć dni.
    W przypadku płatności przelewem możliwe jest, aby środki wpłynęły do danej transakcji po upływie dziesięciu dni – wtedy zmieni ona status na ‘odrzucona’ z opcjami ‘odbierz’ i ‘anuluj’.
  • Zwrócona: status ten aktywuje się po anulowaniu transakcji. W praktyce oznacza to, że zlecono zwrot środków na rachunek lub kartę płatniczą klienta.
  • Odrzucona: status ten aktywuje się w sytuacji, w której do wcześniej anulowanej transakcji wpłyną środki. Dla transakcji w tym statusie, po wejściu w szczegóły, będziesz miał możliwość wyboru dwóch opcji: odbierz lub anuluj. Po wybraniu opcji odbierz, transakcja zmieni status na zakończona a środki pojawia się na saldzie Twojego sklepu (panelu PayU). Po wybraniu opcji anuluj, transakcja otrzyma nowy status zwrócona, a otrzymane środki wrócą do nadawcy.

Więcej rozwiązań

Płatności elektroniczne PayU

Szybkie i bezpieczne płatności online. Dla Klientów home.pl prowizja tylko 1,5%, a aktywacja jedyne 5 zł.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub