Autoodbiór transakcji czyli automatyczne akceptowanie płatności w PayU


W ramach panelu PayU masz możliwość konfiguracji dwóch automatycznych mechanizmów, które w zależności od zastosowania, pomogą Ci usprawnić proces realizacji zamówień i przepływu środków pieniężnych.

  • Autoodbiór to opcja która umożliwia automatyczne zaakceptowanie płatności (przyjęcie) w systemie PayU.
  • Autowypłata to opcja, która umożliwia automatyczne przekazanie zgromadzonych środków do przelewu z systemu PayU na Twoje konto bankowe.

Autoodbiór transakcji

Korzystając z PayU możesz zlecić systemowi automatyczne przyjmowanie środków od klientów. Na tym etapie, każda płatność zrealizowana po stronie klienta Twojego sklepu, możesz zostać przez Ciebie przyjęta – np. jesteś gotowy do skompletowania i wysyłki zamówienia, lub odrzucona – np. nie możesz dokończyć sprzedaży, w wyniku braku produktu.

Jeśli zdecydujesz się na automatyczny odbiór wpłat, gdy tylko PayU odnotuje wpływ środków, każda transakcja automatycznie zmieni status na zakończona. Otrzymane środki pojawią się na saldzie Twojego konta. To rozwiązanie jest wygodne, jeśli chcesz maksymalnie uprościć proces realizacji zamówień, szczególnie gdy poza panelem PayU masz także do kontroli inne panele administracyjne, np. panel sklepu.

Jeśli zdecydujesz się na ręczny odbiór wpłat, gdy tylko PayU odnotuje wpływ środków, każda transakcja otrzyma status do odbioru. Po wejściu w jej szczegóły, otrzymasz możliwość wyboru jednej z dwóch opcji: odbierz lub anuluj. Odbiór środków, spowoduje zmianę statusu transakcji na zakończona, a środki zostaną przekazane na saldo Twojego konta. Anulowanie odbioru wpłaty spowoduje zlecenie zwrotu środków na rachunek lub kartę klienta. To rozwiązanie pozwala zachować większą kontrolę nad tworzonymi transakcjami, ale wymaga także każdorazowego logowania do panelu PayU i akceptację nowych wpłat.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na temat statusów transakcji i ich znaczenia.

Jak włączyć lub wyłączyć autoodbiór transakcji?

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego PayU.
  2. Przejdź do zakładki Płatności elektroniczne, a następnie Moje sklepy.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Wybierz opcję Moje sklepy
  3. Kliknij w przycisk Punkty płatności widoczny obok nazwy sklepu.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Moje sklepy - Kliknij w przycisk Punkty płatności
  4. Wybierz punkt płatności dla Twojego sklepu, który chcesz skonfigurować.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Moje sklepy - Punkty płatności - Wybierz punkt płatności dla Twojego sklepu
  5. Na dole strony odszukaj pole Autoodbiór. Włącz lub wyłącz opcję, klikając w przycisk dostępny w tabeli.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Moje sklepy - Punkty płatności - Punkt płatności - Autoodbiór - Włącz lub wyłącz opcję, klikając w przycisk dostępny w tabeli

Więcej rozwiązań

Płatności elektroniczne PayU

Szybkie i bezpieczne płatności online. Dla Klientów home.pl prowizja tylko 1,5%, a aktywacja jedyne 5 zł.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Połączenie SSH
Analityka serwera
Statystyki serwera (nowe)
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub