Jak włączyć płatności on-line PayU w sklepie?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Niezależnie od tego z jakiej usługi home.pl lub innego dostawcy korzystasz, już teraz możesz uruchomić atrakcyjny i tani system płatności elektronicznej. Dzięki współpracy z PayU oferujemy atrakcyjne warunki dokonywania rozliczeń on-line.

PayU to ekspresowy, prosty i bezpieczny system płatności online dla Twojego biznesu.

Jeśli chcesz mieć szybką formę płatności w swoim sklepie internetowym, jeśli Twój biznes wymaga tego, aby wymiana środków pieniężnych odbywała się błyskawicznie, to PayU jest dla Ciebie. Dzięki szybkiej płatności on-line, od razu będziesz mógł wysłać zamówiony towar. Dzięki integracji sklepu internetowego z płatnościami on-line PayU, szybkość realizacji transakcji znacząco wzrośnie. Pamiętaj, że ilość użytkowników korzystających z płatności on-line ciągle rośnie!

System płatności elektronicznych PayU możesz zintegrować ze swoim sklepem internetowym, dzięki wbudowanemu mechanizmowi integracji. Ten sam system PayU, możesz także wykorzystać na dowolnej innej stronie WWW.
Przeczytaj więcej o tworzeniu konta, dodawania metod płatności i konfiguracji sklepu po stronie panelu administracyjnego PayU.

Integracja konta PayU ze sklepem Shoper

Gdy masz zarejestrowane konto PayU, możesz zintegrować je ze swoim sklepem Shoper od home.pl.

  1. Przejdź do opcji menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności. Rozwiń listę z pola Dodaj lub aktywuj alternatywny kanał płatności i wybierz PayU.
  2. Zaznacz płatność jako aktywną, pole Nazwa jest domyślnie wypełnione.
  3. Po lewej stronie ekranu, przejdź do Ustawień PayU. Dane do PayU to dane konfiguracyjne, które należy podać w panelu PayU. Dane z PayU wymagane podczas konfiguracji walut znajdziesz w panelu PayU.
  4. Dodawanie sklepu w panelu PayU

  5. Otwórz drugą kartę przeglądarki i zaloguj się do panelu PayU.
  6. W menu pionowym po lewej stronie wybierz Moje sklepy, a następnie, po prawej stronie panelu, kliknij Dodaj sklep.
  7. Uzupełnij formularz danymi sklepu i kliknij Dalej.
  8. Uzupełnij szczegóły punktu płatności:
    • Typ punktu płatności: Classic API
    • Nazwa punktu płatności: dowolna
    • Kodowanie danych: UTF-8
    • Adres: błędy, poprawnie i raportów – skopiuj z panelu sklepu Shoper z sekcji Dane do PayU

  9. Kliknij przycisk Dodaj sklep. Dane, które pojawią się w podsumowaniu, wprowadź w panelu sklepu Shoper w sekcji Dane z PayU. Dopiero, gdy skopiujesz te dane, kliknij Zakończ.
  10. Dodawanie waluty w panelu sklepu

    W sekcji Dane z PayU wybierasz waluty, które będą obsługiwane przez PayU w sklepie. Możesz wybrać tylko te, które są obsługiwane jednocześnie przez sklep i PayU. Upewnij się, jakie waluty są obsługiwane w ramach Twojej umowy z PayU i jak je aktywować.

  11. Kliknij Dodaj walutę.
  12. Wklej przekopiowane wcześniej z panelu PayU dane wymagane do konfiguracji waluty:
    • ID punktu płatności (pos_id)
    • Klucz (MD5)
    • Drugi klucz (MD5)
    • Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key)
    Dla każdej kolejno dodawanej waluty będą osobne dane konfiguracyjne. Skontaktuj się z obsługą PayU, by dowiedzieć się, jak skonfigurować w panelu PayU dodatkowe waluty.
  13. Po dodaniu waluty kliknij Zapisz na dole strony.

Przypisanie formy płatności do wybranej formy dostawy

Aby wybrana forma płatności była w pełni aktywna, musi zostać przypisana do wybranej formy dostawy.

  1. Przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy.
  2. Dokonaj edycji wybranej formy dostawy klikając w jej nazwę.
  3. Wybierz formę płatności PayU (lub inną, w zależności  jak nazwałeś tą płatność w systemie).
  4. Zapisz zmiany.

Panel płatności PayU

Podczas korzystania z płatności elektronicznych PayU otrzymasz dostęp do specjalnego panelu płatności. Za pośrednictwem wspomnianego Panelu płatności będziesz mógł sprawdzić szczegółowe informacje na temat poszczególnych płatności on-line (np. status płatności oraz inne dane).

  • Przeczytaj więcej o integracji PayU w sklepie internetowym home.pl i dodać punkty płatności.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Płatności elektroniczne PayU

Szybkie i bezpieczne płatności online. Dla Klientów home.pl prowizja tylko 1,29% i pierwszy miesiąc bez prowizji.