Niektórzy klienci zamiast czekać na kuriera, wolą sami odebrać swoje zamówienie. W sklepie Sellastik możesz łatwo udostępnić im opcję odbioru osobistego pod wskazanym adresem.
Jak skonfigurować odbiór osobisty?
- W panelu Sellastik wybierz w menu Wysyłka i odbiór.
- W sekcji Odbiór w sklepie kliknij przycisk Dodaj opcję odbioru w sklepie.
- Nadaj nazwę metodzie zamówienia lub pozostaw domyślną. Treść etykietki opcji odbioru będzie widoczna dla klientów w trakcie realizacji zakupu.
- W polu Szczegółowa instrukcja dla klientów podaj informacje, dzięki którym zamawiający dowiedzą się, jak i kiedy mogą odebrać swoje zakupy.
Np. W osobnym mailu poinformujemy Cię, że Twoje zamówienie jest już gotowe i możesz je odebrać. Przyjdź po zamówienie pod adres: ul. Zbożowa 4, Szczecin, od poniedziałku do piątku w godzinach 9-18, w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania od nas powiadomienia. - Jeżeli ta metoda dostawy generuje jakieś koszty po Twojej stronie, możesz je uwzględnić w sekcji Opłata za odbiór. Z reguły sklepy nie pobierają opłat od klientów, którzy odbierają swoje zakupy osobiście.
- Jeśli chcesz, by klienci mogli wskazać w trakcie składania zamówienia, kiedy chcą je odebrać, włącz opcję Pytaj o datę i czas odbioru przy kasie. Następnie ustaw dni i godziny pracy – klienci będą mieli do wyboru jedynie terminy mieszczące się w podanych przez Ciebie zakresach.
- Określ także czas realizacji zamówienia, wybierając z rozwijanej listy odpowiednią pozycję. Klienci będą mogli wybrać tylko taką opcję odbioru, która zapewnia wystarczająco dużo czasu na realizację zamówienia.
- Wybierz, jak daleko w przyszłość klienci mogą planować odbiór zamówień. Jeśli wskażesz np. 1 miesiąc, klienci nie będą mogli wybierać w trakcie zakupu późniejszego terminu odbioru.
- Jeśli to konieczne, ustaw Daty wyłączenia. To dni, w których odbiór osobisty nie będzie możliwy, mimo, że spełniają warunki określone wcześniej w ustawieniach godzin pracy. Mogą to być np. święta. Kliknij Dodaj datę lub zakres dat wyłączenia, wybierz z kalendarza daty, a jeśli chcesz, by opcja odbioru osobistego była wyłączona co roku w tych samych dniach, zaznacz opcję Powtarzaj co roku. Możesz dodać wiele dat wyłączenia, jeśli potrzebujesz.
- Określ także czas realizacji zamówienia, wybierając z rozwijanej listy odpowiednią pozycję. Klienci będą mogli wybrać tylko taką opcję odbioru, która zapewnia wystarczająco dużo czasu na realizację zamówienia.
- Kliknij przycisk Zapisz.
W ustawieniach płatności możesz ograniczyć metody płatności za odbiór osobisty, np. udostępnić dla tej metody wyłącznie płatność gotówką.
Czytaj także
- Jak skonfigurować dostawę lokalną?
- Integracja Sellastika z Furgonetką
- Opcje produktu w Sellastiku
- Jak wygląda proces przetwarzania zamówień?