Jak wygląda proces przetwarzania zamówień w panelu Sellastik by home.pl

Gdy klient dokona zakupu w Twoim sklepie online, zamówienie pojawi się w panelu administracyjnym sklepu w sekcji Moja sprzedaż → Zamówienia, a Ty otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem.

SPIS TREŚCI

Podstawowe informacje o sekcji Zamówienia

W sekcji Zamówienia w Sellastiku możesz przeglądać wszystkie swoje zamówienia i zarządzać nimi. Będziesz mieć dostęp do wszystkich szczegółów zamówienia, takich jak:

  • informacje o płatności i wysyłce,
  • zamówione przedmioty,
  • nazwa klienta,
  • dane kontaktowe i adres rozliczeniowy.

Możesz także wyszukiwać zamówienia lub filtrować je według różnych kategorii, na przykład znaleźć wszystkie zamówienia zawierające dany produkt, złożone w danym miesiącu lub oczekujące na przetworzenie.

Zamówienia zawierające jedynie produkty cyfrowe lub karty podarunkowe są realizowane automatycznie. Gdy klient kupuje produkt cyfrowy/kartę podarunkową, otrzymuje e-mailem link do pobrania pliku lub kod karty podarunkowej.

Zamówienia na produkty fizyczne musisz zrealizować. Gdy:

  • Zamówienie zostało złożone –> Przejrzyj zamówienie
  • Zamówienie zostało opłacone –> Zrealizuj zamówienie
  • Zamówienie zostało wysłane –> Dodaj numer śledzenia (opcjonalnie).

Co się dzieje, gdy w sklepie zostanie złożone nowe zamówienie?

Kiedy w Twoim sklepie zostanie złożone zamówienie:

  • Otrzymasz e-mailowe powiadomienie. Wiadomość będzie miała temat „Masz nowe zamówienie ze sklepu [nazwa sklepu]”.
  • W panelu administracyjnym sklepu, w sekcji Zamówienia, będzie ono widoczne od razu po tym, gdy zostanie złożone.
  • Klient, który je złożył, otrzyma potwierdzenie na adres e-mail podany w trakcie zakupów.

Przeglądanie zamówień

Aby przejrzeć szczegóły zamówienia, przejdź do sekcji Zamówienia w panelu administracyjnym sklepu i otwórz wybrane zamówienie, aby wyświetlić jego szczegóły.
Sellastik - Moja sprzedaż - Zamówienia - Szczegóły zamówienia

W szczegółach zamówienia znajdują się:

  • Numer zamówienia
  • Data i godzina złożenia zamówienia
  • Status płatności i wysyłki
  • Notatki administratora sklepu dotyczące zamówienia
  • Zamówione przedmioty i ich ilość
  • Adres e-mail klienta
  • Informacje o wysyłce: sposób, koszt, adres dostawy
  • Szczegóły płatności
  • Komentarz klienta do zamówienia
  • Opłata manipulacyjna
  • Podatek
  • Rabat
  • Suma częściowa
  • Suma zamówienia
Zanim zaczniesz przetwarzać nowe zamówienie, upewnij się, że zostało ono pomyślnie opłacone.

Status Zapłacono oznacza, że klient wybrał opcję płatności online, a operator płatności pomyślnie ją przetworzył i przekazał do Ciebie. Teraz możesz przygotować zamówienie i wysłać je do kupującego.

Stan Oczekujące na płatność może oznaczać, że:

  • Klient wybrał metodę płatności offline i musisz się z nim skontaktować, aby zorganizować płatność lub
  • Płatność online klienta nie została przetworzona. Otwórz stronę szczegółów zamówienia i przejdź do sekcji Szczegóły płatności, aby wyświetlić szczegółowe podsumowanie płatności i przyczynę jej niepowodzenia.

Po otrzymaniu płatności od klienta i uzyskaniu wszystkich niezbędnych danych, możesz zmienić status zamówienia na Przetwarzanie i rozpocząć realizację zamówienia.

Dowiedz się więcej o płatnościach w Sellastiku.

Realizacja zamówienia

Teraz musisz zrealizować zamówienie, czyli przygotować, zapakować i dostarczyć produkty do klienta.

Proces realizacji zazwyczaj obejmuje:

  • Kompletowanie i pakowanie zamówienia
  • Przygotowanie listu przewozowego
  • Wysyłkę paczki wybraną przez klienta metodą

Po starannym zapakowaniu produktów, zorganizuj wysyłkę:

  1. Przekaż paczkę wybranej firmie kurierskiej.
  2. Z panelu administracyjnego sklepu przejdź do sekcji Moja sprzedaż → Zamówienia i otwórz zamówienie.
  3. Zmień status realizacji zamówienia na Wysłano, aby poinformować klienta, że zamówienie jest w drodze.
  4. Opcjonalnie: Możesz wprowadzić numer śledzenia paczki. Wówczas klient otrzyma go w wiadomości e-mail. Nie musisz tego robić, jeśli do obsługi przesyłek korzystasz z Furgonetki – klient automatycznie otrzyma numer śledzenia paczki.
WAŻNE! W sekcji Zamówienia nie ma przycisku „Zapisz”. Pamiętaj, że gdy oznaczysz zamówienie jako wysłane, klient automatycznie otrzyma wiadomość e-mail z powiadomieniem o wysyłce. Aby klient nie otrzymał nieprawidłowych informacji uważaj, by przypadkowo nie oznaczyć jako wysłanego czegoś, co nie zostało jeszcze wysłane.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie