Zanim do Twojego sklepu wpłynie pierwsze zamówienie, musisz zdecydować, jakie metody dostawy udostępnisz klientom oraz ile będą one kosztowały. Z Sellastikiem nie musisz się ograniczać – możesz dostarczać klientom ich zamówienia na wiele sposobów.
SPIS TREŚCI
Metody dostawy w Sellastiku
Odbiór osobisty
Jeśli sklep internetowy jest dodatkiem do działalności lokalnej, warto umożliwić klientom odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym. Jednak nawet, gdy dopiero zaczynasz sprzedawać i nie masz fizycznego sklepu, zaoferowanie odbioru osobistego to krok w dobrą stronę. Dzięki temu klienci z Twojej okolicy nie będą musieli płacić za wysyłkę i czekać na dostarczenie zamówienia przez kuriera – na pewno to docenią!
Ustawiając w swoim sklepie odbiór osobisty, możesz opisać szczegóły (np. podać adres i godziny odbioru), a także – opcjonalnie – dodać opłatę za tę formę dostawy, jeśli generuje dodatkowe koszty dla Ciebie. Możesz też włączyć opcję pytania o datę odbioru przy kasie – wtedy klient składający zamówienie z odbiorem osobistym zostanie poproszony o wskazanie dnia i godziny, w których chciałby odebrać swoje zakupy.
Dostawa lokalna
Możesz dostarczyć zamówienie klientom z okolicy? Włącz dostawę lokalną i wskaż na mapie jej obszar. Konfigurując tę metodę dostawy, możesz określić obszar, na którym jest dostępna i jej koszt, wskazać godziny, w których jest zrealizowana oraz włączyć przy kasie kalendarz, w którym klienci wybiorą preferowany termin dostarczenia zamówienia.
Wysyłka krajowa i międzynarodowa
Wysyłaj zamówienia do klientów z całej Polski, a nawet świata. Możesz ręcznie ustawić metodę wysyłki, ale dla Twojej wygody w sklepie Sellastik umieściliśmy panel Furgonetki – serwisu, który pozwala łatwiej i taniej wysyłać paczki i nimi zarządzać.
Ustalanie ceny dostawy
Możesz dodać wiele metod wysyłki i ustawić dla nich różne ceny. Dostępne opcje to:
- Dostawa gratis. Klient doceni darmową wysyłkę, a Ty możesz spróbować zrekompensować sobie jej koszty podniesieniem marży. Inną opcją jest zaoferowanie bezpłatnej wysyłki od określonej kwoty zamówienia lub na podstawie kodu rabatowego, który klient musi podać w trakcie zakupów.
- Stawki w czasie rzeczywistym. Możesz obciążyć klientów dokładną stawką pobieraną przez przewoźnika – dla niektórych firm kurierskich, po odpowiedniej konfiguracji, koszt wysyłki będzie naliczany automatycznie, a dla innych możesz ustawić stawki ręcznie.
- Stawki ryczałtowe. Możesz pobierać stałą kwotę za wysyłkę od każdego zamówienia, bez względu na liczbę i rodzaj zamówionych produktów.
Jeśli potrzebujesz bardziej złożonej kalkulacji kosztów wysyłki niż stawki ryczałtowe, możesz użyć stawek niestandardowych, w których koszt dostawy uzależnisz np. od kwoty zamówienia lub jego wagi.
Czytaj także
- Kupony rabatowe i darmowa wysyłka dla klientów
- E-maile o odzyskaniu porzuconego koszyka
- Wprowadzenie do płatności w sklepie Sellastik