Jak wykonać cesję na istniejące konto w home.pl?

Znajdziesz tutaj instrukcje jak rozpocząć cesję elektroniczną (zmianę danych abonenta na istniejące już konto w home.pl) za pośrednictwem Panelu klienta na nowej platformie home.pl.

Cesja to proces umożliwiający przeniesienie praw własności do wybranych usług w home.pl na inny podmiot (inna osoba fizyczna lub firma). Po wykonaniu cesji, wybrane usługi zostaną przeniesione do konta zarejestrowanego na wskazane podczas cesji dane. Szczegółowe informacje czym jest cesja usług znajdziesz pod tym adresem.

Jeśli podczas inicjowania cesji elektronicznej wpiszesz adres e-mail, który przypisany jest do istniejącego konta w home.pl, to cesja nie będzie mogła być kontynuowana. W takiej sytuacji należy wybrać opcję: Mam dane autoryzujące cesję lub wpisać inny adres e-mail w formularzu, który nie jest powiązany z kontem w home.pl.

Cesja, czyli zmiana danych abonenta - Schemat zmiany starego abonenta na nowego abonenta

Jak obecny i nowy abonent mogą przygotować się do cesji?

Przed rozpoczęciem cesji, upewnij się, że adres e-mail oraz numer telefonu obecnego abonenta są poprawne, ponieważ zostaną one użyte podczas potwierdzania cesji (wysłana zostanie wiadomość e-mail oraz kod SMS).

Sprawdź aktualne dane kontaktowe: adres e-mail oraz numer telefonu

Dane kontaktowe abonenta możesz sprawdzić w sekcji: Konto -> Profil konta -> Dane kontaktowe, klikając Edytuj.

  • Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak sprawdzić aktualne dane kontaktowe w Panelu klienta.
Sprawdzenie aktualnych danych kontaktowych powinien wykonać zarówno nowy jak i poprzedni abonent usługi. Na adres e-mail wskazany jako kontaktowy wysłany zostanie link do potwierdzenia udziału w cesji, a następnie konieczne będzie wprowadzenie kodu SMS.
Nowy abonent usługi powinien wygenerować kod autoryzujący cesję

Cesjonariusz, czyli “nowy” abonent powinien wygenerować w Panelu klienta (w sekcji Wsparcie klienta -> Cesja elektroniczna) kod autoryzujący i wraz z ID swojego konta podać go cedentowi (czyli obecnemu abonentowi).

ID konta oraz aktywny kod autoryzacyjny cesjonariusz powinien przekazać cedentowi, który inicjuje cesję swoich usług na ID konta cesjonariusza.
Jak wygenerować kod autoryzujący cesję?

Jak wykonać cesję na istniejące konto w home.pl?

Schemat zmiany danych abonenta krok po kroku (cesja elektroniczna)

Cedent, czyli “obecny” abonent na etapie wprowadzania danych nowego konta wybiera opcję Cesja na istniejące konto (domyślnie zaznaczona opcja) i podaje w formularzu ID Konta oraz kod autoryzujący uzyskany od cesjonariusza, bez konieczności podawania dodatkowych danych.

  1. Obecny abonent usługi powinien zalogować się do swojego Panelu klienta home.pl
  2. Przejdź do sekcji: Wsparcie klienta -> Cesja usług, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Wsparcie klienta - Cesja usług
  3. Jeśli inicjujesz cesję elektroniczną po raz pierwszy, to na ekranie zostaną wyświetlone warunki wykonywania cesji elektronicznej, z którymi należy się zapoznać i zaakceptować.
  4. W pierwszym kroku cesji dokonaj autoryzacji do konta, wpisz login i hasło do użytkownika z uprawnieniami administratora oraz zaznacz, że wyrażasz zgodę na wykonanie cesji.
    Cesja elektroniczna krok po kroku - home.pl
  5. Na następnym ekranie wybierz, dla których usług chcesz zmienić dane abonenta (cesja). Zaznacz usługę i kliknij strzałkę w prawo, aby wybrać tę usługę do cesji. Termin ważności usługi musi być większy niż 3 dni, abyś mógł wybrać usługę do cesji. Po wybraniu usług do cesji, kliknij przycisk: Następna, aby przejść dalej.
    Więcej informacji o usługach home.pl, dla których możesz wykonać cesję elektroniczną znajdziesz tutaj.
    Cesja elektroniczna w nowym Panelu Klienta home.pl
  6. Na etapie wyboru usług do cesji elektronicznej, może zostać komunikat przypominający o konieczności odpięcia domen od serwera.

    W chwili obecnej możliwe jest wykonanie cesji elektronicznej dla wszystkich domen prócz domen, dla których cesja jest płatna lub domen przypisanych do serwera, którego użytkownik nie chce cedować. W takiej sytuacji należy domenę odpiąć od serwera, aby móc zainicjować cesję tej domeny. Dotyczy to również domen zewnętrznych, jednak w ich przypadku należy odpiąć je od hostingu za pomocą funkcji usuwania domeny z Panelu klienta.

    Cesja elektroniczna w nowym Panelu Klienta home.pl

  7. W kolejnym kroku wybierz opcję: Mam dane autoryzujące cesję i wskaż ID konta oraz kod autoryzacyjny uzyskany od cesjonariusza.
    Cesja elektroniczna w nowym Panelu Klienta home.pl
  8. Cesja elektroniczna realizowana za pomocą ID konta i kodu autoryzacyjnego nie wymaga wpisywania danych nowego abonenta, ponieważ zostaną one automatycznie pobrane z naszego systemu. Zapoznaj się z wyświetlonymi informacjami odnośnie inicjowanej cesji i kliknij przycisk: Wyślij, aby rozpocząć proces zmiany danych dla wybranych usług.
  9. Po kliknięciu przycisku: Wyślij, proces zmiany danych abonenta zostanie zainicjowany. Na adres e-mail obecnego abonenta oraz na adres e-mail nowego abonenta zostaną przesłane wiadomości e-mail z linkiem, które kierują do strony, gdzie możesz dokonać potwierdzenia cesji usług.
    Do poprawnego zakończenia cesji niezbędne jest potwierdzenie jej przez obie strony cesji (obecny i nowy abonent). Rozpoczęta cesja jest aktywna maksymalnie 24 godziny, po tym czasie, jeśli nie została potwierdzona przez obie strony, to cesja zostanie anulowana.
    Potwierdzenie wykonania cesji odbywa się w dwóch etapach. Na wskazane adresy e-mail (nowego i starego abonenta) wysyłana jest wiadomość z linkiem do kliknięcia (przycisk: Potwierdź cesję). Po kliknięciu, wyświetlona zostanie strona z danymi Cedenta i Cesjonariusza, które należy sprawdzić. Po sprawdzeniu poprawności danych, należy kliknąć przycisk: Generuj SMS, po czym wyświetlone zostanie pole do wpisania kodu otrzymanego w SMS.

    Poniżej znajdziesz przykładową wiadomość e-mail, która służy do potwierdzenia udziału w cesji elektronicznej:Potwierdzenie cesji elektronicznej w Panelu Klienta home.pl

    Poniżej znajdziesz przykład strony internetowej, która służy do potwierdzenia udziału w cesji elektronicznej za pomocą kodu SMS:

    Potwierdzenie cesji elektronicznej w Panelu Klienta home.pl

  10. Status potwierdzania cesji możesz obserwować w Panelu klienta home.pl. Do czasu potwierdzenia cesji przez obie strony, będziesz widział informacje jak na poniższym obrazku. Oznacza ona, że cedent i cesjonariusz nie potwierdzili udziału w cesji. Po wykonaniu wyżej opisanych czynności, kolejno ikony będą zmieniały kolor na zielony, co będzie oznaczało postęp w realizacji cesji elektronicznej. 
  11. Po potwierdzeniu cesji przez obie strony (obecnego i nowego abonenta), cesja trafia do Biura Obsługi Klienta home.pl w celu jej weryfikacji, która może potrwać do 48h.
    Potwierdzenie cesji elektronicznej w Panelu Klienta home.pl
  12. Po zakończeniu cesji, otrzymasz powiadomienie widoczne w Panelu Klienta cedenta.

Brak zgody na cesję elektroniczną

Po zalogowaniu do Panelu Klienta home.pl w sekcji Wsparcie klienta -> Cesja elektroniczna możesz sprawdzić status cesji elektronicznej. Zgoda na cesję elektroniczną określa czy zmiana danych dla konta w formie elektronicznej jest dostępna.

Aby móc rozpocząć cesję elektroniczną, użytkownik z uprawnieniami administratora musi wyrazić zgodę na wykonywanie cesji na swoim koncie. Wyrażenie zgody lub zablokowanie możliwości cesji jest wykonywane w Panelu klienta home.pl jednorazowo, zmiana tej decyzji możliwa jest tylko przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Panel Klienta home.pl - Wsparcie klienta - Cesja usług - Przykładowy widok komunikatu Możliwość cesji została zablokowana

Które usługi są objęte procedurą cesji elektronicznej

Umożliwiamy cesję dla domen i serwerów. W jednej operacji możesz zrealizować cesję maksymalnie dla 10 usług. Nie jest możliwe rozpoczęcie nowej cesji bez zakończenia aktualnie trwającej.

Na liście wyboru usług do cesji wyświetlane są tylko i wyłącznie te usługi, dla których możliwe jest zainicjowanie cesji, np. serwer / hosting bez przypisanych domen i domeny nie przypisane do hostingów. Dotyczy to również przypisanych domen zewnętrznych.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub