Czym jest cesja? Jak zmienić dane abonenta?

Cesja to proces umożliwiający przeniesienie praw własności do wybranych usług w home.pl na inny podmiot (inna osoba fizyczna lub firma).

SPIS TREŚCI

Co to jest cesja? – podstawowe informacje

Cesja w home.pl jest usługą płatną, zgodnie z naszym cennikiem (https://home.pl/cennik).
Jak zmienić dane abonenta w home.pl?
Przykład: Jeśli Jan Nowak posiada usługę w home.pl (np. domenę) o nazwie „mojsklep.pl” i chce odstąpić tę domenę Markowi Kowalskiemu, to obaj Panowie muszą podpisać dokument cesji, a następnie odesłać dokument do home.pl. Nowak może też skorzystać z tzw. cesji elektronicznej.

Szczególnym powodem wykonania cesji jest zmiana wrażliwych danych Abonenta (imię i nazwisko, PESEL, REGON, NIP), które identyfikują Abonenta. Jeśli dane te są nieaktualne lub nieprawidłowe, to ich zmiana jest możliwa tylko i wyłącznie w ramach cesji.

  • Cesja powoduje zmianę danych nabywcy na fakturach VAT i dokumentach PRO FORMA.
  • w przypadku niektórych domen cesja (zmiana danych abonenta) jest dodatkowo płatna – szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz pod tym adresem.
Przekazanie zarządzania domeną: jeśli korzystasz z nowego Paneli Klienta home.pl, zamiast cesji usługi, możesz przekazać zarządzanie domeną. Opcja ta, umożliwia przekazanie konfiguracji domeny innemu użytkownikowi, bez zmiany właściciela oraz bez konieczności podawania hasła dostępu do Twojego konta. Sprawdź, jak działa przekazanie zarządzania domeną.
WAŻNE! Zmiana nazwy firmy (gdy REGON i NIP pozostają bez zmian) możliwa jest po autoryzacji Klienta oraz jest operacją bezpłatną. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby zmienić nazwę firmy dla Twojego konta.

Rodzaje cesji

  1. Cesja elektroniczna – najszybsza i w pełni zautomatyzowana.
  2. Cesja premium – konieczne jest przesłanie do home.pl dokumentów w formie papierowej.

Sugerujemy korzystanie z cesji elektronicznej, ponieważ jest to najszybsza metoda zmiany danych abonenta dla usług w home.pl. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz wykonać cesji elektronicznej, spróbuj z procedurą cesji premium (wymaga dostarczenia podpisanych papierowych dokumentów).

Proces zmiany danych abonenta krok po kroku (cesja elektroniczna)

Jak zmienić dane osób kontaktowych dla mojego konta?

Zmiana danych osób kontaktowych (np. reprezentanta usługi lub dla kontaktu technicznego) możliwa jest przez Panel klienta home.pl. Więcej informacji na temat tej operacji znajdziesz tutaj.

Jak zmienić dane do korespondencji dla mojego konta (np. ulica, kod pocztowy)?

Zmiana danych kontaktowych dla abonenta usługi (np. ulica, numer lokalu, kod pocztowy, kraj lub adres korespondencyjny) nie jest możliwa przez Panel klienta home.pl. Więcej informacji na temat tej operacji znajdziesz tutaj.

WAŻNE! W Panelu klienta home.pl w opcji menu „Profil” należy wpisać prawidłowy adres zamieszkania (w przypadku osoby prywatnej) lub adres siedziby firmy (w przypadku firmy). Pamiętaj, że podczas korzystania z usług home.pl jesteś zobowiązany do podania poprawnego i aktualnego miejsca zamieszkania lub adresu siedziby firmy.

Słowniczek

Oddający – osoba/firma, która zbywa swoje prawa własności do wybranej usługi w home.pl na rzecz innej osoby/podmiotu (czyli Przyjmującego).

Przyjmujący – osoba/firma, która przyjmuje prawa własności do usługi w home.pl Oddającego

Przykład: Jeśli Jan Nowak posiada usługę w home.pl (np. domenę) o nazwie „mojsklep.pl” i chce odstąpić tę domenę Markowi Kowalskiemu, to Jan Nowak jest Oddającym, a Marek Kowalski jest Przyjmującym.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.