Czym jest cesja? Jak zmienić dane abonenta?


Cesja to proces umożliwiający przeniesienie praw własności do wybranych usług w home.pl na inny podmiot (inna osoba fizyczna lub firma).

Jak zmienić dane abonenta w home.pl?
Przykład: Jeśli Jan Nowak posiada usługę w home.pl (np. domenę) o nazwie “mojsklep.pl” i chce odstąpić tę domenę Markowi Kowalskiemu, to obaj Panowie muszą podpisać dokument cesji, a następnie odesłać dokument do home.pl. Nowak może też skorzystać z tzw. cesji elektronicznej.

Szczególnym powodem wykonania cesji jest zmiana wrażliwych danych Abonenta (imię i nazwisko, PESEL, REGON, NIP), które identyfikują Abonenta. Jeśli dane te są nieaktualne lub nieprawidłowe, to ich zmiana jest możliwa tylko i wyłącznie w ramach cesji.

Przekazanie zarządzania domeną: jeśli korzystasz z nowego Paneli Klienta home.pl, zamiast cesji usługi, możesz przekazać zarządzanie domeną. Opcja ta, umożliwia przekazanie konfiguracji domeny innemu użytkownikowi, bez zmiany właściciela oraz bez konieczności podawania hasła dostępu do Twojego konta. Sprawdź jak działa przekazanie zarządzania domeną.
WAŻNE! Zmiana nazwy firmy (gdy REGON i NIP pozostają bez zmian) możliwa jest po autoryzacji Klienta oraz jest operacją bezpłatną. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby zmienić nazwę firmy dla Twojego konta.

Rodzaje cesji

  1. Cesja elektroniczna (bezpłatna) – najszybsza i w pełni zautomatyzowana.
  2. Cesja premium (płatna) – konieczne jest przesłanie do home.pl dokumentów w formie papierowej.
WAŻNE! W przypadku cesji premium, komplet dokumentów należy wygenerować po zalogowaniu się do Panelu Klienta home.pl. Po ich wypełnieniu, komplet dokumentów należy dostarczyć do home.pl, np. za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Jak zmienić dane osób kontaktowych dla mojego konta?

Zmiana danych osób kontaktowych (np. reprezentanta usługi lub dla kontaktu technicznego) możliwa jest przez Panel Klienta home.pl. Więcej informacji na temat tej operacji znajdziesz tutaj.

Jak zmienić dane do korespondencji dla mojego konta (np. ulica, kod pocztowy)?

Zmiana danych kontaktowych dla abonenta usługi (np. ulica, numer lokalu, kod pocztowy, kraj lub adres korespondencyjny) możliwa jest przez Panel Klienta home.pl. Więcej informacji na temat tej operacji znajdziesz tutaj.

WAŻNE! W Panelu Klienta home.pl w opcji menu “Profil” należy wpisać prawidłowy adres zamieszkania (w przypadku osoby prywatnej) lub adres siedziby firmy (w przypadku firmy). Pamiętaj, że podczas korzystania z usług home.pl jesteś zobowiązany do podania poprawnego i aktualnego miejsca zamieszkania lub adresu siedziby firmy.

Słowniczek

Cedent – osoba/firma, która zbywa swoje prawa własności do wybranej usługi w home.pl na rzecz innej osoby/podmiotu (czyli cesjonariusza).

Cesjonariusz – osoba/firma, która przyjmuje prawa własności do usługi cedenta w home.pl.

Przykład: Jeśli Jan Nowak posiada usługę w home.pl (np. domenę) o nazwie “mojsklep.pl” i chce odstąpić tę domenę Markowi Kowalskiemu, to Jan Nowak jest Cedentem, a Marek Kowalski jest Cesjonariuszem.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub