W przypadku śmierci Abonenta, jego spadkobierca może przejąć zarządzanie przypisanymi do konta usługami lub je zakończyć. Niezbędne dokumenty to akt zgonu Abonenta oraz prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku albo akt poświadczenia dziedziczenia, potwierdzające uprawnienia osoby zgłaszającej się do home.pl SA do podejmowania wyżej wskazanych działań.
SPIS TREŚCI
- Jak zakończyć usługi i zamknąć konto zmarłego Abonenta w home.pl?
- W jaki sposób przejąć usługi przypisane do konta zmarłego Abonenta?
Jak zakończyć usługi i zamknąć konto zmarłego Abonenta w home.pl?
Przez formularz kontaktowy prześlij do nas skany lub wyraźne zdjęcia:
- aktu zgonu Abonenta oraz
- prawomocnego postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku albo aktu poświadczenia dziedziczenia.
Możemy zamknąć konto zmarłego Abonenta, jeśli usługi na nim są zakończone. W przeciwnym razie należy poczekać aż usługi wygasną samoistnie, po upływie okresu, na jaki zostały opłacone. Po zweryfikowaniu wniosku otrzymasz e-maila z informacjami o podjętych przez nas działaniach.
W jaki sposób przejąć usługi przypisane do konta zmarłego Abonenta?
Najprostszą drogą do przejęcia konta zmarłego Abonenta i przypisanych do niego usług jest złożenie wniosku o nadanie nowego dostępu do konta oraz o zmianę danych.
Złożenie wniosku o nadanie nowego dostępu do konta
Aby go uzyskać, prześlij do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego:
- wniosek o nadanie nowego dostępu do konta
- skan aktu zgonu Abonenta,
- skan prawomocnego postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku albo aktu poświadczenia dziedziczenia albo informację o wykonywaniu praw i obowiązków jako zarządca sukcesyjny (możesz dołączyć wyciąg z CEIDG),
- wymagane dokumenty w przypadku, gdy spadkobierców jest kilkoro.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku i nadesłanych dokumentów, nasi specjaliści zrealizują zgłoszenie. Otrzymasz dostęp do Panelu Klienta, a dane do logowania zostaną przesłane na adres e-mail podany we wniosku.
Zmiana danych
Niezależnie od tego, kto docelowo będzie korzystać z usług przypisanych do konta zmarłego Abonenta, niezbędna jest zmiana danych z dotychczasowego Abonenta, co następuje na podstawie przesłanych dokumentów wraz z wnioskiem o nadanie dostępu do Panelu Klienta.
Oznacza to, że gdy zrealizujemy Twoje zgłoszenie, będziesz administratorem konta oraz przypisanych do niego usług.
W tej sytuacji zleć cesję wybranych usług. Pozostałe usługi będą nadal przypisane do Twojego konta (przejętego po zmarłym Abonencie) i wygasną samoistnie po upływie okresu, na jaki zostały opłacone.
Instrukcję, jak to zrobić, znajdziesz w tym artykule: Cesja elektroniczna w Panelu Klienta home.pl
Jeśli nie widzisz usług, które chcesz cedować na etapie wyboru usług w procesie cesji elektronicznej, konieczne będzie przeprowadzenie cesji premium (papierowej). W tej sytuacji wypełnij wniosek o zmianę abonenta i prześlij go do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego w Panelu Klienta.