Jak ustawić profil poczty e-mail?


Wprowadzenie

Profil poczty jest domyślną konfiguracją, która obejmuje informacje (ustawienia) o nazwie nadawcy, adresie e-mail oraz podpisie, które stosowane są podczas wysyłki wiadomości z poziomu Poczty home.pl. Profil poczty korzysta z domyślnych ustawień za każdym razem kiedy tworzysz nową lub odpowiadasz na otrzymaną korespondencję. Niektóre informacje możesz wprowadzać wielokrotnie, a następnie zdecydować, które z nich będą widoczne dla adresata. Przeczytaj więcej o tworzeniu i wysyłaniu nowej wiadomości e-mail.
Przykład: możesz ustawić kilka różnych podpisów i stosować je zamiennie, ustawiając je na etapie wysyłki wiadomości. Możesz skonfigurować wiele adresów e-mail jednej skrzynki pocztowej (np. dodając aliasy), a następnie zdecydować, który z nich będzie widoczny dla adresata jako adres nadawcy wiadomości.

Dlaczego nie mogę wysłać wiadomości e-mail z Poczty home.pl (RFC5322)?

Zgodnie z wcześniejszym opisem dotyczącym uzupełnienia dodatkowych informacji o użytkowniku, może zdarzyć się, że podczas pierwszej wysyłki wiadomości e-mail z Poczty home.pl nie zostanie ona dostarczona, a system zwróci informację zwrotną Mail Delivery System o poniższej treści (RFC5322):
550. 5.7.1 Mail does not comply with the documentation RFC5322

rfc_blad.png

W powyższej sytuacji, zwrot wiadomości spowodowany jest brakiem pełnych danych o użytkowniku, dokładnie nazwy nadawcy czyli informacji wyświetlanej obok adresu e-mail w skrzynce odbiorczej adresata.\

Gdzie mogę edytować Moje dane kontaktowe (nazwę nadawcy)?

  1. Wprawym górnym rogu kliknij przycisk trzech poziomych pasków (Opcje), a następnie wybierz Moje dane kontaktowe.

  2. Po wyświetleniu nowego okna, wprowadź dane kontaktowe użytkownika, który korzysta z tej skrzynki e-mail.
    WAŻNE! Do poprawnej wysyłki wiadomości e-mail z Poczty home.pl niezbędne jest uzupełnienie pól: Imię oraz Nazwisko (wprowadzając dane osobowe lub nazwę firmy).

    dane-kontaktowe-ox.png

  3. Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzone zmiany.
  4. Jeśli chcesz wprowadzić nazwę firmy lub pojedynczy wyraz, np. imię lub nazwisko lub inną frazę (pojedynczą), zaloguj się do skrzynki e-mail, przejdź do Ustawiea, a następnie z lewej strony ekranu wybierz Konta.
  5. Edytuj konto podstawowe, E-mail.
  6. Uzupełnij dane: Twoje imię i nazwisko.
  7. Zapisz zmiany. Wprowadzone ustawienie będzie nadrzędne względem danych wprowadzonych w Moich danych kontaktowych (osobne pola imię i nazwisko).

Gdzie mogę zarządzać ustawieniami domyślnego adresu e-mail i podpisu?

  1. W prawym górnym rogu kliknij przycisk trzech poziomych pasków (Opcje), a następnie wybierz Ustawienia.

  2. Po wyświetleniu ekranu, po lewej stronie wybierz zakładkę Poczta i następnie odszukaj pole Domyślny adres nadawcy. Wybierz domyślny adres nadawcy, z którego będą wysyłane wiadomości e-mail. Liczba dostępnych adresów może się zmieniać, w zależności od rodzaju posiadanego konta, jego konfiguracji oraz utworzonych aliasów.

    domyslny_adres.png

  3. W tym samym oknie, po lewej stronie kliknij zakładkę Podpisy. W celu utworzenia nowego podpisu, kliknij Dodaj nowy podpis. Przeczytaj więcej o tworzeniu i zarządzaniu podpisami w Poczcie home.pl.

Po zapisaniu zmian, podczas tworzenia nowej wiadomości e-mail z poziomu serwisu poczta.home.pl wybrany zostanie zawsze domyślny adres nadawcy oraz do wiadomości zostanie dodany domyślny podpis. W oknie tworzenia nowej wiadomości e-mail będziesz mógł zmienić adres nadawcy oraz podpis, jeśli posiadasz utworzone dodatkowe podpisy oraz adresy nadawcy. Przeczytaj więcej o tworzeniu i wysyłaniu nowej wiadomości e-mail.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub