Jak włączyć pozostawianie kopii wiadomości na skrzynce?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Podczas ustawiania przekierowania poczty na skrzynce e-mail, możesz włączyć funkcję pozostawiania kopii wiadomości e-mail na serwerze. Oznacza to, że wiadomość e-mail zostanie przekierowana na drugie konto pocztowe, ale kopia tej wiadomości zostanie zapisana na tej pierwszej skrzynce e-mail.

Jeśli chcesz uruchomić funkcję autoresponder na skrzynce e-mail z aktywnym przekierowaniem poczty, to wymagane jest również włączenie opcji: Pozostaw kopię wiadomości na serwerze, którą możesz ustawić podczas edycji przekierowania dla wybranej skrzynki e-mail. W przeciwnym wypadku funkcja autoresponder nie będzie funkcjonować na danej skrzynce e-mail.

Jak włączyć pozostawianie kopii wiadomości na skrzynce w home.pl?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Przejdź do sekcji menu Poczta
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista skrzynek e-mail, które zostały utworzone na Twoim serwerze. Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia przekierowania.
    Panel klienta home.pl - Poczta - Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia przekierowania
  4. Kliknij przycisk: Opcje konta.
    Panel klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Kliknij przycisk Opcje konta
  5. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwala włączyć przekierowanie e-mail. W polu: Pozostaw kopię wiadomości możesz włączyć lub wyłączyć funkcję pozostawiania kopii wiadomości podczas przekierowania.
    Panel klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Opcje konta - Przekierowania, Powiadomienia - W polu Pozostaw kopię wiadomości możesz włączyć lub wyłączyć funkcję pozostawiania kopii wiadomości podczas przekierowania
    Przykład: jeśli w polu: Przekierowanie – adresy e-mail wpiszesz zewnętrzny adres e-mail, np. „mojekonto@poczta2.pl” oraz funkcja pozostawiania kopii na serwerze będzie włączona, to wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na adres skrzynki e-mail w home.pl będą przekierowane na adres e-mail: „mojekonto@poczta2.pl” oraz nie będą usuwane z serwera w home.pl!
  6. Kliknij przycisk: Zapisz w dolnej części ekranu, aby ustawić przekierowanie.
    Panel klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Opcje konta - Przekierowania, Powiadomienia - Kliknij przycisk Zapisz
WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku, gdy wiadomość e-mail dotrze do konta e-mail, do którego została wysłana wiadomość i adres e-mail tego konta znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: odebranej wiadomości e-mail.

Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A, na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A, ponieważ adres e-mail konta B nie znajduje się w polu DO:.

Jak wyłączyć przekierowanie na skrzynce e-mail?

Postępując zgodnie z wyżej wskazaną instrukcją możesz w każdej chwili wyłączyć ustawione wcześniej przekierowanie. Usuń wprowadzone adresy e-mail, na które zostało ustawione przekierowanie i Zapisz zmiany.

Jeśli zaznaczyłeś opcję Pozostaw kopię wiadomości na serwerze, odznacz ją. Nie wyłączenie wskazanej opcji, spowoduje wyświetlenie błędu podczas zapisywania ustawień. Funkcja pozostawiania kopii wiadomości działa, jeśli aktywne jest przekierowanie poczty. W przeciwnym wypadku nie ma ona zastosowania, gdyż otrzymane wiadomości są zawsze widoczne w skrzynce odbiorczej.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie