W sekcji menu: Użytkownicy możesz tworzyć dodatkowe konta użytkowników z dostępem do Panelu klienta home.pl. Konta użytkowników mogą posiadać uprawnienia administratora lub zwykłego użytkownika. W zależności od tego jakie uprawnienia nadasz użytkownikowi, będzie on albo administratorem całego Twojego konta w home.pl, albo użytkownikiem pojedynczej licencji, np. licencji Office 365. Możesz też przekazać prawa do zarządzania pojedynczą usługą, domeną, innemu użytkownikowi będącemu klientem home.pl.
W tym artykule znajdziesz informacje o roli i uprawnieniach użytkowników w kontekście ich aktywności w Panelu klienta Twojego konta.
- Tylko użytkownik z uprawnieniami administratora może zmienić ustawienia innych użytkowników, którzy utworzeni są w ramach tego samego konta klienta, np. ich ustawienia, dane kontaktowe czy hasło dostępu.
- Jeśli posiadasz konto użytkownika ze standardowymi uprawnieniami, to możesz przejść jedynie do zmiany danych dla użytkownika, do którego jesteś zalogowany.
Jak sprawdzić uprawnienia użytkowników?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź opcji menu: Użytkownicy, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista dotychczasowo utworzonych użytkowników. Obok nazwyt użytkownika, jeśli posiada on uprawnienia administratora, w nawiasie zostanie wyświetlona informacja o posiadaniu takich uprawnień. Jeśli zalogowałeś się do konta użytkownika ze standardowymi uprawnieniami, to możesz przejść jedynie do zmiany danych dla użytkownika, do którego jesteś zalogowany.
- Jeśli kliknąłeś nazwę użytkownika, to w sekcji: Ustawienia użytkownika w polu: Rola zostanie wyświetlona informacja jakie uprawnienia posiada wybrany użytkownik.
- Aby przejść do zmiany ustawień użytkownika, kliknij przycisk: Edytuj ustawienia użytkownika. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o edycji ustawień użytkownika.
Użytkownik Panelu klienta a zarządzanie usługami
Nowy użytkownik Panelu klienta home.pl otrzymuje odpowiednie uprawnienia do zarządzania usługami klienta. Utworzenie użytkownika nie nadaje mu uprawnień do przeglądania zawartości kont e-mail czy nieautoryzowanego dostępu do zasobów klienta, ale pozwala na pełną konfigurację konta w zakresie dostępnym w Panelu klienta.
W ramach dostępnych funkcjonalności Panelu klienta możesz m.in. przekazać uprawnienia do zarządzania domeną innemu klientowi home.pl, np. w sytuacji gdy jesteś właścicielem domeny, a podmiot zewnętrzny posiada hosting na którym zostanie uruchomiona strona internetowa.