Poznaj strategie marketingowe, które pomogą Ci przyciągnąć klientów do Twojego sklepu online i rozkręcić sprzedaż. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą w sieci, pomysły zawarte w tym poradniku mogą Ci się przydać.
SPIS TREŚCI
- Przeglądaj sekcję Marketing w panelu administracyjnym sklepu
- Rób piękne zdjęcia produktów
- Napisz mocne opisy produktów
- Mądrze korzystaj z mediów społecznościowych
- Pisz e-maile
- Wypróbuj płatne reklamy
- Więcej pomysłów
Przeglądaj sekcję Marketing w panelu administracyjnym sklepu Sellastik by home.pl
W sekcji Marketing w Sellastiku znajdziesz zaawansowane funkcje, które pomogą Ci przyciągnąć odwiedzających i przekształcić ich w klientów. Większość z tych funkcji konfiguruje się dosłownie jednym kliknięciem.
- Włącz automatyczne odzyskiwanie porzuconych koszyków.
- Skonfiguruj rabaty i kupony rabatowe.
- Skonfiguruj kampanię remarketingową (w sekcji Ustawienia – Ogólne – Śledzenie i analityka, po połączeniu z Google Analytics).
Rób dobre zdjęcia produktów
Kiedy sprzedajesz online, atrakcyjny wygląd Twoich produktów jest jedną z najważniejszych rzeczy dla skutecznej sprzedaży. Ważne jest, aby zdjęcia produktów przedstawiały je jak najlepiej.
- Zadbaj o spójność obrazów.
- Używaj harmonijnego jednokolorowego tła – zalecamy trzymanie się jednokolorowej tkaniny, drewnianej deski lub zwykłej kartki papieru.
- Fotografuj pod różnymi kątami, by pokazać produkt z różnych perspektyw.
- Pokaż skalę. Na przykład pokazanie produktu obok innego przedmiotu lub na osobie pozwoli klientom lepiej zrozumieć, jakiej jest wielkości.
- Pokaż w akcji. Np. jeśli sprzedajesz akcesoria kuchenne, rób im zdjęcia również w kuchni, np. w trakcie używania.
Stwórz dobre opisy produktów
Jakość opisu produktu może zadecydować o sukcesie lub porażce w sprzedaży, zwłaszcza jeśli nie zawiera on informacji potrzebnych kupującemu do podjęcia decyzji o zakupie.
- Podaj wyczerpujące informacje o produkcie: uwzględnij wszystkie podstawowe informacje, których mogą szukać kupujący. Odpowiedz na pytania takie jak: „Jak działa produkt?” lub „Gdzie mogę używać tego produktu?”.
- Mów o produkcie z perspektywy tego, co dzięki niemu zyska klient. Uwzględnij funkcje i korzyści, które rozwiązują wyjątkowe problemy kupującego.
- Dodaj trafne słowa kluczowe: Twój sklep online może wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć więcej klientów, jeśli opiszesz swoje produkty i usługi w sposób, który odpowiada na wyszukiwania użytkowników.
- Twórz metatagi dla poszczególnych produktów, aby poprawić SEO i zwiększyć szanse na pozycjonowanie strony w Google.
Mądrze korzystaj z mediów społecznościowych
Wykorzystaj swoje konta w mediach społecznościowych, aby zaprezentować swoje produkty i dotrzeć do docelowych klientów.
- Twórz pomocne i angażujące treści. Publikuj filmy – zza kulis, lookbooki, recenzje, przeglądy itp.
- Regularnie publikuj nowe treści.
- Pochwal się opiniami klientów.
- Skonfiguruj tagowanie produktów na Instagramie.
- Dodawaj linki do swojego sklepu w postach i bio.
- Zbuduj bazę danych treści generowanych przez użytkowników, aby wykorzystać je w przyszłych działaniach marketingowych.
- Zorganizuj konkurs.
Pisz e-maile
E-maile to najbardziej opłacalny sposób dotarcia do klientów. Zacznij budować swoją bazę klientów, poznając odwiedzających Twój sklep.
- Zbieraj subskrybentów za pomocą wyskakujących formularzy zapisu do newslettera (pop-upów).
- Regularnie wysyłaj e-maile z informacjami o nowych produktach, promocjach lub wyprzedażach.
- Segmentuj swoich subskrybentów, aby zwiększyć zaangażowanie.
Wypróbuj płatne reklamy
Jeśli chcesz zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym, pomyśl o reklamie online.
- Skonfiguruj i przetestuj kilka kampanii reklamowych na Instagramie i Facebooku.
- Korzystaj z automatycznych reklam produktowych Google, aby reklamować się w Google.
- Nawiąż współpracę z influencerem, który może polecić Twoje produkty. To częsta forma reklamy w kanałach mediów społecznościowych.
Więcej pomysłów
- Zaproponuj napisanie gościnnego posta na specjalistycznym blogu o tematyce pasującej do Twojego biznesu.
- Stwórz bloga i pisz o swoich produktach – może to również poprawić SEO, jeśli zrobisz to dobrze.
- Zostań wystawcą na targach tematycznie powiązanych z Twoją firmą.
- Promuj swoje produkty na lokalnym rynku.