Krok 3 – kontrola efektów za pomocą Monitoringu w SEMSTORM

Po napisaniu treści warto, abyś na bieżąco kontrolował pozycje swojej strony. Do tego służy sekcja „Monitoring”.

Jak korzystać z narzędzia Monitoring w SEMSTORM?

  1. krok: Jeśli nie stworzyłeś w SEMSTORM jeszcze żadnej kampanii w Monitoringu, zostaniesz przeniesiony do widoku tworzenia nowej kampanii. W przeciwnym razie kliknij zielony przycisk „Dodaj nową kampanię”.
  2. krok: Wpisz nazwę (jeśli nie wiesz co wpisać – możesz tu podać po prostu adres Twojej strony www).
  3. krok: Wpisz adres swojej strony internetowej.
  4. krok: Jeśli chcesz sprawdzać efekty na polskim rynku – w polu Wyszukiwarka zostaw Google Polska. Jeśli interesuje Cię rynek zagraniczny, przestaw wersję wyszukiwarki na zagraniczną.
  5. krok: Jeśli Twój biznes jest lokalny (działasz tylko w jednym regionie, mieście), zaznacz pole „Biznes lokalny”. W polu „Miasto” wpisz region, w którym działasz.
  6. krok: Podaj słowa kluczowe, które system będzie sprawdzał. Każde słowo kluczowe umieść w nowej linii. Wykorzystaj m.in. słowa kluczowe, które znalazłeś przy pomocy narzędzia Słów kluczowych.
    SEMSTORM - Kampania Monitoringu - Dodaj nową kampanię - Uzupełnij wymagane pola w formularzu
  7. krok: Dodaj kampanię
Uwaga! Po dodaniu kampanii narzędzie będzie potrzebować czasu na sprawdzenie Twoich pozycji. Po kilku godzinach otrzymasz pierwsze wyniki, najlepiej jednak gdy wrócisz następnego dnia – będziesz mieć wtedy już pierwszy pełny raport.

SEMSTORM - Przykładowe wyniki kampanii po kilku godzinach od jej utworzenia - Sprawdź pełny raport następnego dnia

Co dalej?

  • Pamiętaj, że po napisaniu nowego tekstu musi minąć trochę czasu (nawet do kilku miesięcy), zanim zaczniesz być widoczny na wybrane słowa kluczowe. Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint. Zaglądaj jednak regularnie do statystyk i pracuj nad rozwojem swojej strony i treści na niej.
  • Zwracaj uwagę na wszystkie niespodziewane spadki pozycji. Zauważysz je zarówno na wykresie, jak i oznaczone na czerwono w tabeli poniżej wykresu. Znaczne spadki zawsze wymagają sprawdzenia, co się stało; przyczyną może być niedziałająca strona (jeśli np. zapomniałeś odnowić swoją domenę), wprowadzenie niekorzystnych zmian, a nawet filtr Google (sposób „ukarania” stron stosujących nieetyczne sposoby pozycjonowania, o filtrze powinieneś zostać poinformowany w Google Search Console).
  • Sprawdzaj, jak radzą sobie Twoi główni konkurenci. Jak to zrobić? Skorzystaj z zakładki „Konkurenci” i wybierz stronę do porównania.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Zamów SEMSTORM w home.pl

Zwiększ skuteczność content marketingu i działań w wyszukiwarkach!


Jak zareklamować firmę w Internecie?

Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.

Reklama internetowa Sprawdź ofertę