Apilo – eSklep jako platforma zasilająca stany magazynowe

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Integracja eSklepu z Apilo pozwala na wygodne importowanie baz produktów z jednego magazynu do drugiego. Dowiedz się, jak zarządzać ilością lub/i ceną produktów, gdy eSklep jest ustawiony jako magazyn nadrzędny.

SPIS TREŚCI

Jak włączyć funkcję import produktów w Apilo?

  1. Zaloguj się na swoje konto Apilo, następnie rozwiń menu (po lewej stronie) i przejdź do AdministracjaKanały sprzedaży.
    Jak włączyć opcję eksportu zamówień do eSklepu
  2. Przy pozycji eSklep kliknij w przycisk Edytuj.
    Apilo-eksport-zamówień-do-eSklepu
  3. W polu Pobieranie zamówień zaznacz Tak.
    Apilo-eSklep-jako-magazyn-nadrzędny
  4. W sekcji Źródło Zamówień:
    • odznacz webapi,
    • odznacz allegro.
Konfiguracja eSklep jako magazyn nadrzędny ma zastosowanie w przypadku podłączonego bezpośrednio pod eSklep programu magazynowo-księgowego lub innego zewnętrznego źródła produktów. Czytaj więcej o konfiguracji.
Zapoznaj się również z artykułem eSklep czy Apilo – wybór magazynu nadrzędnego, który opisuje różnice w czasie i procesie synchronizacji platform.

Jak zaimportować bazy produktów z eSklepu do Apilo?

Pobierz produkty z panelu eSklep do magazynu Apilo, aby pobrane pozycje mogły być zasilane o ilości czy ceny przez eSklep.

  1. W menu (po lewej stronie) przejdź do zakładki AdministracjaTowary i usługiProdukty.
    import produktów z Apilo do eSklepu
  2. W prawym górnym rogu rozwiń Import Produktów / OfertPlatformy.
    jak włączyć eksport produktow w Apilo
  3. Znajdź eSklep i kliknij przycisk Importuj.
    importuj
  4. Wypełnij formularz:
    • Import produktów: Tak
    • Import ofert: Tak

    Następnie kliknij w przycisk Importuj
    Wypełnij formularz Apilo

  5. Poczekaj, aż import się zakończy. Status akcji sprawdzisz w AdministracjaZadania.
    eSklep jako platforma zasilająca stany magazynowe

Jak włączyć aktualizacje ilości i/lub cen z eSklepu do Apilo?

Gdy import, który wykonałeś w poprzedniej instrukcji się zakończy, możesz przejść do włączenia aktualizacji ilości lub/i cen z eSklepu do Apilo. W tym celu:

  1. W menu (po lewej stronie) przejdź do AdministracjaKanały sprzedaży.
    Jak włączyć opcję eksportu zamówień do eSklepu
  2. Przy pozycji eSklep kliknij przycisk Edytuj.
    Apilo-eksport-zamówień-do-eSklepu
  3. W sekcji Aktualizacja cen i stanów ustaw:
    • Aktualizacja cen: Synchronizuj z Shoper do Apilo
    • Aktualizacja stanów: Synchronizuj z Shoper do Apilo
      imposrt-apilo-esklep
  4. Kliknij w przycisk Zapisz.
Aktualizacja stanów i cen z eSklep do Apilo będzie uruchamiana co godzinę. W zależności od wielkości bazy towarów, proces może potrwać od kilku minut nawet do kilku godzin. Czas najbliższej aktualizacji sprawdzisz w zakładce Administracja Zadania.

Jak włączyć cykliczny import produktów i ofert?

Apilo udostępnia funkcję, która pozwala na cykliczne pobieranie (co 1h) nowych produktów i ofert z magazynu eSklep do magazynu Apilo. Aby ją włączyć:

  1. W menu przejdź do AdministracjaZadania.
  2. Kliknij w pozycję Cykliczny import produktów i ofert (lub przycisk edycji po prawej stronie).
    cykl importu produktów apilo esklep
  3. W prawym górnym rogu wybierz Edytuj.
    edytuj-apilo-cykt-importu-produktow
  4. Ustaw pole Status na Aktywne.
    apilo-esklep-import
  5. Zapisz formularz na dole strony.
Import produktów z eSklepu do Apilo będzie uruchamiany co godzinę. W zależności od wielkości bazy towarów, import może potrwać od kilku minut nawet do kilku godzin.

Jak aktualizować bazy towarów z Apilo do platform sprzedaży?

Wykonaj import ofert – pobierz do Apilo informacje o tym, jakie produkty są wystawione na pozostałych platformach sprzedaży podłączonych do Apilo. Oferty podłączą się pod produkty magazynowe z eSklep, co pozwoli na włączenie aktualizacji ilości i cen Apilo → Platformy sprzedaży.

Krok 1 – Import z pozostałych platform sprzedaży

  1. Przejdź do AdministracjaTowary i usługiProdukty.
    import produktów z Apilo do eSklepu
  2. W prawym górnym rogu rozwiń Import produktów/ofertPlatformy.
    jak włączyć eksport produktow w Apilo
  3. Znajdź na liście platformę sprzedażową do której chcesz wysyłać ilości i/lub ceny i kliknij w przycisk Importuj.
    eSklep-importuj
  4. Wypełnij formularz:
    • Import produktów: Tak
    • Import ofert: Tak
  5. Kliknij w przycisk Importuj.
    importyk produkty z magazynu eSklep do Apilo
  6. Powtórz punkty 1-5 dla wszystkich platform, do których ilości mają być wysyłane.
  7. Status importu sprawdzisz przechodząc do zakładki AdministracjaZadania.

Krok 2 – Włączanie aktualizacji dla ofert, które zostały automatycznie podłączone pod pozycje magazynowe

  1. Po zakończeniu importów przejdź do zakładki Towary i usługiRelacje Produktów.
    eSklep-Apilo
    Użyj filtrów:

    • Kanał sprzedaży: Zaznacz wszystkie – oprócz eSklep
    • Status: Dowolna (wyświetli oferty aktywne, jak i obecnie wyłączone na platformach sprzedaży)
    • Czy powiązano: Tak (wyświetli oferty, które zostały automatycznie podłączone pod pozycje magazynowe dzięki wspólnym SKU lub EAN)
  2. Dobrą praktyką jest porównanie nazw pomiędzy rubrykami Oferta sprzedaży i Produkt Apilo. W ten sposób wyśledzisz ewentualne błędne połączenia, jeśli wśród kodów SKU lub EAN są pomyłki.
    apilo-zarzadzanie-magazymen-nadrzednym-ze-sklepu-internetowego
  3. W lewym dolnym rogu strony rozszerz ilość wpisów na liście. Ustaw Pokaż 1000 wpisów.
    zarzadzanie magazynem apilo-esklep
  4. Zaznacz zbiorczo wpisy (odhacz pole w nagłówku tabeli obok Lp.)
    zarzadzanie magazynami - integracja z systemem magazynowo -ksiegowym
  5. Użyj przycisku Automatyczna aktualizacja i włącz aktualizację w celu synchronizacji na platformach sprzedaży na podstawie Towary i usługiProdukty:
    • Aktualizacja stanu magazynowego – Włącz
    • Aktualizacja cen magazynowego – Włącz
    • Automatyczne wznawianie – Włącz
      aktualizacja platform sprzedazy w apilo
  6. Jeśli masz więcej niż 1000 ofert, przejdź na kolejną stronę i powtórz wykonane działania.

 

Krok 3 – Sprawdzanie ofert niepodłączonych automatycznie pod pozycje magazynowe oraz włączanie dodatkowych wyszukiwań

  1. Aby uruchomić dodatkowe wyszukiwania relacji, kliknij przycisk Szukaj Powiązań (znajdziesz go w prawym górnym rogu).
    Ta opcja jest szczególnie przydatna jeśli:

    • nazwy produktów w Apilo są wspólne z nazwami ofert – włącz wyszukiwanie po Zgodna nazwa
    • w Towary i usługi → Produkty występują duplikaty kodów EAN – włącz wyszukiwanie po Zgodnym SKU
    • najpierw do Apilo zostały pobrane oferty, a dopiero później produkty.
  2. Status wyszukiwania sprawdzisz, przechodząc do zakładki AdministracjaZadania.

Krok 4 – Podłączanie pozostałych ofert ręcznie

Dla ofert na platformach sprzedaży, dla których Apilo nie znalazł powiązania z produktami eSklep po kodzie produktu, EAN i nazwie, wymagane jest połączenie ręczne. W tym celu:

  1. Przejdź do zakładki Towary i Usługi → Relacje Produktów i użyj filtrów:
    • Kanał sprzedaży: Zaznacz wszystkie z pominięciem eSklep!
    • Status: Dowolna
    • Czy powiązano: Nie
  2. Użyj przycisku Połącz w celu ręcznego wyszukania pozycji magazynowej z Towary i usługiProdukty.

Przykład oferty Allegro z produktem, które ma SKU PR-106968, pozycja magazynowa SKU 106967, zatem system nie połączył ich automatycznie i wymagane było ręczne wyszukanie:
allegro-esklep-apilo

Nowe produkty w sprzedaży

Jeśli produkty wystawiasz na platformy sprzedaży z pominięciem Apilo, nie zapomnij w przyszłości wykonywać importu ofert wraz z uruchomieniem aktualizacji w zakładce Relacje produktów dla nowych produktów w ofercie.

Aktualizacja w eSklep po sprzedaży na platformach

Po sprzedaży na pozostałych platformach podłączonych do Apilo, zdjęcie ilości w eSklep odbywa się poprzez eksport zamówień z Apilo do eSklep. Schemat jest następujący:

  • Cykliczne – co 5 minut – pobieranie zamówień z platform sprzedaży do Apilo.
  • Cyklicznie – co 1h – wysyłanie zamówień z Apilo do eSklep.
  • W eSklepie – na podstawie wgranych do eSklepu zamówień są odejmowane produkty w magazynie eSklepu.

Jeśli chcesz włączyć eksport zamówień z Apilo do eSklepu, zapoznaj się z naszą instrukcją.

Ograniczenia modułu aktualizacji eSklep → Apilo

  • Import ilości/cen/produktów z eSklep uruchamiany jest co 1h i trwa zazwyczaj kilkanaście minut, natomiast przy dużej bazie produktów czas wykonania importu może się wydłużyć nawet do kilku godzin.
  • Usunięcie lub dezaktywacja produktu w eSklep nie wpływa na zmianę w Apilo. Operację należy powtórzyć w panelu Apilo.
  • W przypadku nowych ofert na platformach sprzedaży, wymagane jest ręczne wykonanie importu ofert do Apilo i włączenie synchronizacji w Towary i usługiRelacje produktów.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie