Jak połączyć eSklep z aplikacją Apilo

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Połącz eSklep z najpopularniejszymi kanałami sprzedaży (m.in.: Allegro, Amazon, OLX, Empik eBay, Etsy), innymi platformami e-commerce, hurtowniami, systemami księgowanymi i kurierami. Zarządzaj zamówieniami z jednego konta!

Czym jest aplikacja Apilo?

Apilo jest rozbudowaną platformą do zarządzania sprzedażą wielokanałową, która pozwala na automatyzację realizacji zamówień w Twoim sklepie. Podłącz do Apilo eSklep, konta Allegro, Amazon, eBay, pozostałe platformy markateplace i kurierów, a następnie zarządzaj sprzedażą w jednym panelu Apilo.

Integracja eSklep – Apilo daje dostęp do takich funkcjonalności, jak:

  • możliwość zarządzania i realizowania zamówień z eSklepu i innych platform z jednego, wspólnego panelu Apilo;
  • łatwe zarządzanie ilościami i cenami wszystkich połączonych platform;
  • możliwość wystawiania z wybranego sklepu eSklep/konta Allegro na pozostałe kanały sprzedaży;
  • możliwość wystawiania produktów z wybranego kanału sprzedaży do eSklepu;
  • wystawianie produktu z jednego eSklepu do drugiego (jeżeli prowadzisz sprzedaż na kilku platformach eSklep);
  • przesyłanie statusów zamówień z Apilo do eSklepu;
  • synchronizację ilości między platformami, dzięki wspólnemu magazynowi produktów Apilo;
  • opcję zbiorczego generowania etykiet dla wielu zamówień w panelu Apilo (po połączeniu do Apilo przewoźników);
  • i wiele więcej!

Instalacja aplikacji

  1. Zaloguj się do panelu sklepu.
  2. W Panelu sklepu przejdź do zakładki: Dodatki i integracje → Aplikacje.
  3. Wyszukaj aplikację Apilo, a następnie kliknij: Zainstaluj Aplikację.
    eSklep apilo sprzedaz wielokanalowa aukcje allegro

    Możesz zainstalować dowolną aplikację Apilo, ponieważ każda z nich daje dostęp do tych samych, wszystkich funkcjonalności oraz możliwość połączenia z platformami sprzedażowymi.Instalacja-eSklep-apilo-integracja-allegro-amazon-ebay
  4. Zapoznaj się z działaniem aplikacji i zaakceptuj regulamin usługi appstore. Kliknij: Instaluj.
    regulamin-aplikacja-apilo-esklep
  5. Wróć do menu w panelu administracyjnym eSklepu, następnie przejdź do zakładki UstawieniaOgólneDomeny.
    podłącz eSklep z apilo
  6. Skopiuj „Adres domeny technicznej” z końcówką homesklep.pl.

Podłączanie eSklepu do Apilo

Przed przejściem do kolejnego kroku musisz posiadać konto Apilo. Możesz je założyć przechodząc do konfiguracji aplikacji w panelu eSklep (w zakładce AplikacjeMoje aplikacje) lub na stronie Apilo.

  1. Zaloguj się do panelu Apilo, następnie przejdź do zakładki AdministracjaKanały SprzedażyeSklepDodaj.
    esklep-panel apiloApilo-integracja-esklep
  2. Wypełnij formularz wklejając w polu „Adres domeny technicznej” skopiowaną wcześniej domenę z końcówką homesklep.pl.
    formularz-apilo-esklep

Konfiguracja eSklepu w panelu Apilo

  1. Zaloguj się na swoje konto Apilo, następnie rozwiń menu (po lewej stronie) i przejdź do AdministracjaKanały sprzedaży.
    Jak włączyć opcję eksportu zamówień do eSklepu
  2. Przy pozycji eSklep kliknij w przycisk Edytuj.
    Apilo-eksport-zamówień-do-eSklepu
    • Najważniejsze opcje, które należy wypełnić w formularzu to:

    • Źródło zamówień – określ, które zamówienia mają być pobierane z eSklep do Apilo. Dzięki tej opcji unikniesz duplikowania się zamówień, jeżeli dodałeś integrację z Allegro (zarówno w Apilo, jak i eSklep).
    • Pole faktury – po uzupełnieniu tego pola zamówienia z fakturą będą oznaczane w Apilo.
    • Pole do zmapowania punktu dostawy zamówienia – jeśli w eSklepie masz ustawione metody dostawy z opcją odbioru w punkcie wybierz, które pole odpowiada za przechowywanie numeru punktu odbioru.
    • Przekazywanie informacji – wybierz Tak, jeśli Apilo ma wgrywać do eSklep statusy czy numery przesyłek po zrealizowaniu zamówienia w panelu Apilo.
    • Domyślny komentarz przesyłki – w tym polu możesz skonfigurować, jaki komentarz ma być wyświetlany na etykiecie kurierskiej wygenerowanej przez Apilo.
      Możesz użyć zmiennych – np. wpisanie w tym polu {order.idExternal} wyświetli na etykiecie numer zamówienia z eSklepu.
    • Dodawaj zamówienia do sklepu (eksport) – czy wszystkie zamówienia pobrane z pozostałych platform sprzedaży mają być wczytywane do eSklep. Więcej informacji znajdziesz w artykule.
    • Pobieranie produktów (import) – czy pozwolić Apilo na pobieranie produktów ze sklepu do wewnętrznego magazynu Apilo.
    • Cykliczny import produktów i ofert – ustaw Tak, aby Apilo cyklicznie pobierał nowe produkty z eSklepu do wewnętrznego magazynu Apilo: Towary i usługi → Produkty.
    • Aktualizacja cen i stanów – wybierz, w którą stronę ma działać aktualizacja. Więcej informacji w artykule Gdzie zarządzać magazynem – w eSklep czy Apilo?
  3. Zapisz formularz.
    esklep-formularz-apilo-integracja
  4. Ustaw mapowania – w tym celu wróć do panelu Apilo, następnie przejdź do Administracja → Kanały sprzedaży → kliknij w nazwę eSklep.
  5. Wśród opcji znajdź na liście:
    • Powiązania wysyłki – jeśli do Apilo w Administracja → Kurierzy zostały dodane integracje kurierskie, dopasuj formy dostawy z eSklep do przewoźników podłączonych do Apilo i wygodnie generuj etykiety w panelu Apilo.
    • Powiązania płatności – dopasuj metody płatności z eSklep do płatności Apilo.
    • Powiązania statusów – dopasuj statusy zamówień eSklep do statusów Apilo.

Problem z podłączeniem – jakie mogą być przyczyny?

  • Aplikacja Apilo nie została zainstalowana w panelu eSklepu (zobacz: Instalacja aplikacji).
  • Od chwili zainstalowania aplikacji Apilo minęło 24h i w tym czasie nie zostały podłączone systemy. W tym wypadku należy przeinstalować aplikację.
  • Aby połączenie przebiegło pomyślnie, wymagane jest posiadanie w eSklepie zainstalowanej aplikacji, która była użyta jako pierwsza. Można to zobaczyć w tym miejscu:
    esklep-połączenie-z-apilo
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie