Jak połączyć eSklep z aplikacją Apilo

Połącz eSklep z najpopularniejszymi kanałami sprzedaży (m.in.: Allegro, Amazon, OLX, Empik eBay, Etsy), innymi platformami e-commerce, hurtowniami, systemami księgowanymi i kurierami. Zarządzaj zamówieniami z jednego konta!

Czym jest aplikacja Apilo?

Apilo jest rozbudowaną platformą do zarządzania sprzedażą wielokanałową, która pozwala na automatyzację realizacji zamówień w Twoim sklepie. Podłącz do Apilo eSklep, konta Allegro, Amazon, eBay, pozostałe platformy markateplace i kurierów, a następnie zarządzaj sprzedażą w jednym panelu Apilo.

Integracja eSklep – Apilo daje dostęp do takich funkcjonalności, jak:

  • możliwość zarządzania i realizowania zamówień z eSklepu i innych platform z jednego, wspólnego panelu Apilo;
  • łatwe zarządzanie ilościami i cenami wszystkich połączonych platform;
  • możliwość wystawiania z wybranego sklepu eSklep/konta Allegro na pozostałe kanały sprzedaży;
  • możliwość wystawiania produktów z wybranego kanału sprzedaży do eSklepu;
  • wystawianie produktu z jednego eSklepu do drugiego (jeżeli prowadzisz sprzedaż na kilku platformach eSklep);
  • przesyłanie statusów zamówień z Apilo do eSklepu;
  • synchronizację ilości między platformami, dzięki wspólnemu magazynowi produktów Apilo;
  • opcję zbiorczego generowania etykiet dla wielu zamówień w panelu Apilo (po połączeniu do Apilo przewoźników);
  • i wiele więcej!

Instalacja aplikacji

  1. Zaloguj się do panelu sklepu.
  2. W Panelu sklepu przejdź do zakładki: Dodatki i integracje → Aplikacje.
  3. Wyszukaj aplikację Apilo, a następnie kliknij: Zainstaluj Aplikację.
    eSklep-aplikacja-apilo-integracja
  4. Możesz zainstalować dowolną aplikację Apilo, ponieważ każda z nich daje dostęp do tych samych, wszystkich funkcjonalności oraz możliwość połączenia z platformami sprzedażowymi.Instalacja-eSklep-apilo-integracja-allegro-amazon-ebay
  5. Zapoznaj się z działaniem aplikacji i zaakceptuj regulamin usługi appstore. Kliknij: Instaluj.
    regulamin-aplikacja-apilo-esklep
  6. Wróć do menu w panelu administracyjnym eSklepu, następnie przejdź do zakładki UstawieniaOgólneDomeny.
    podłącz eSklep z apilo
  7. Skopiuj „Adres domeny technicznej” z końcówką homesklep.pl.

Podłączanie eSklepu do Apilo

Przed przejściem do kolejnego kroku musisz posiadać konto Apilo. Możesz je założyć przechodząc do konfiguracji aplikacji w panelu eSklep (w zakładce AplikacjeMoje aplikacje) lub na stronie Apilo.

  1. Zaloguj się do panelu Apilo, następnie przejdź do zakładki AdministracjaKanały SprzedażyeSklepDodaj.
    esklep-panel apiloApilo-integracja-esklep
  2. Wypełnij formularz wklejając w polu „Adres domeny technicznej” skopiowaną wcześniej domenę z końcówką homesklep.pl.
    formularz-apilo-esklep
  3. Źródło zamówień (opcjonalnie) – określ, które zamówienia mają być pobierane z eSklep do Apilo. Dzięki tej opcji unikniesz duplikowania się zamówień, jeżeli dodałeś integrację Allegro (zarówno w Apilo, jak i eSklep).

    Dezaktywacja ofert – jeśli opcja jest ustawiona na Tak, produkty w panelu eSklep zmienią status na nieaktywny na podstawie zmian w magazynie Apilo:

    • magazyn Apilo ilość 0 → dezaktywuj produkt w eSklep,
    • magazyn Apilo status nieaktywny → dezaktywuj produkt w eSklep.

    Id pola faktury – podaj Id dodatkowego pola odpowiedzialnego za faktury. Można je znaleźć w panelu eSklep w zakładce Wygląd i treściDodatkowe pola formularzy.

    Import tylko aktywnych – ustaw na Tak, jeżeli chcesz pobierać do Apilo tylko produkty aktywne

    Domyślny komentarz przesyłki – w tym polu możesz skonfigurować, jaki komentarz ma być wyświetlany na etykiecie kurierskiej wygenerowanej przez Apilo.
    Możesz użyć zmiennych – np. wpisanie w tym polu {order.idExternal} wyświetli na etykiecie numer zamówienia z eSklepu.

  4. Zapisz formularz. Twój eSklep został podłączony do Apilo.
    esklep-formularz-apilo-integracja

Problem z podłączeniem – jakie mogą być przyczyny?

  • Aplikacja Apilo nie została zainstalowana w panelu eSklepu (zobacz: Instalacja aplikacji).
  • Od chwili zainstalowania aplikacji Apilo minęło 24h i w tym czasie nie zostały podłączone systemy. W tym wypadku należy przeinstalować aplikację.
  • Aby połączenie przebiegło pomyślnie, wymagane jest posiadanie w eSklepie zainstalowanej aplikacji, która była użyta jako pierwsza. Można to zobaczyć w tym miejscu:
    esklep-połączenie-z-apilo
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.