eSklep czy Apilo – wybór magazynu nadrzędnego

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Poznaj różnice pomiędzy prowadzeniem magazynu w panelu eSklepu, a zarządzaniem ilościami czy cenami w Apilo.

SPIS TREŚCI

eSklep jako magazyn nadrzędny

Prowadzenie magazynu w eSklepie jest uzasadnione w przypadku podłączonego bezpośrednio pod eSklep programu magazynowo-księgowego lub innego zewnętrznego źródła produktów.

Zasada działania synchronizacji

  1. Co 1h – import ilości, cen czy produktów z eSklepu do Apilo.
  2. Co 4h lub 1h / 10 min – eksport ilości czy cen z Apilo do platform sprzedaży.
  3. Co 1h – eksport zamówień z platform sprzedaży do eSklepu. Na podstawie wgranych do eSklepu zamówień, odejmowane są ilości w magazynie eSklepu.

Ograniczenia w aktualizacji

  • Import ilości, cen lub produktów z eSklepu uruchamiany jest co 1h i trwa zazwyczaj około 30 minut. Natomiast przy dużej bazie produktów czas wykonania importu może się wydłużyć.
  • Usunięcie lub dezaktywacja produktu w eSklepie nie wpływa na zmianę w Apilo. Operację należy powtórzyć w panelu Apilo.
  • Wymagane jest połączenie w panelu Apilo produktów z eSklepu z ofertami z pozostałych platform sprzedaży za pomocą zakładki Towary i usługiRelacje Produktów.
  • W przypadku nowych ofert na platformach sprzedaży, wymagane jest ręczne wykonanie importu ofert do Apilo i włączenie synchronizacji w Towary i usługiRelacje Produktów.

Ograniczenia w zarządzaniu zamówieniami w eSklepie

  • Numer wygenerowanej etykiety w eSklepie nie jest przekazywany do Apilo i dalej do platformy sprzedaży.
  • Status zamówienia w eSklepie nie zmienia statusu w Apilo i platformach sprzedaży.
  • Zmiany wprowadzone w zamówieniu w panelu eSklepu nie są synchronizowane do Apilo.
Dowiedz się więcej o konfiguracji eSklepu jako magazynu nadrzędnego.

Apilo jako magazyn nadrzędny

Prowadząc magazyn w Apilo zyskujesz:

  • szybką i dwustronną synchronizację ilości między platformami sprzedaży,
  • synchronizację wykonywaną co 4h (w standardzie) lub co 1h / 10 minut (opcja dodatkowa),
  • wygodne i zautomatyzowane realizowanie zamówień w panelu Apilo.

Zasada działania synchronizacji

  1. Modyfikacja ilości w magazynie Apilo na podstawie:
    • pozycji w zamówieniach
    • lub ręcznie w magazynie Apilo
  2. Synchronizacja z magazynu Apilo do platform sprzedaży, cyklicznie co:
    • 4h (w standardzie)
    • 1h (od 5zł/mies.)
    • 10 minut (od 99zł/mies.)

Dodatkowo:

  • zmiana ilości w Towary i usługi Produkty na 0 = wycofanie produktów czy aukcji ze sprzedaży
  • uzupełnienie ilości w Towary i usługiProdukty = wznowienie produktów czy aukcji do sprzedaży
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie