Apilo – Eksport zamówień z Apilo do eSklepu

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Połącz sklep z zaawansowaną integracją Apilo, aby przyspieszyć i zoptymalizować sprzedaż w wielu kanałach. Sprawdź, jak eksportować zamówienia z Apilo do eSklepu.

SPIS TREŚCI

Jak włączyć opcję eksportu zamówień do eSklepu?

Włączenie tej opcji jest uzasadnione, jeśli do eSklepu masz podłączony zewnętrzny program magazynowo – księgowy. Ten poradnik jest ściśle związany z ustawieniem magazynu eSklepu jako nadrzędnego.
Przed włączeniem opcji eksportu zamówień zapoznaj się z artykułem, w którym przedstawiamy różnice w czasie i procesie synchronizacji platform w zależności od tego, czy wybrany magazyn nadrzędny to eSklep czy Apilo.
  1. Zaloguj się na swoje konto Apilo, następnie rozwiń menu (po lewej stronie) i przejdź do AdministracjaKanały sprzedaży.
    Jak włączyć opcję eksportu zamówień do eSklepu
  2. Przy pozycji eSklep kliknij w przycisk Edytuj.
    Apilo-eksport-zamówień-do-eSklepu
  3. Jeśli pole Pobieranie zamówień (import) jest oznaczone na Tak w sekcji Źródło Zamówień:
    • odznacz webapi,
    • odznacz allegro.
  4. Pole Dodawaj zamówienia do sklepu (eksport) ustaw na Tak.
    eksport-zamówień-apilo-esklep
  5. Wypełnij formularz.
  6. Niektóre platformy sprzedażowe nie przekazują wraz zamówieniem danych, które wymagane są w eSklepie, dlatego ustal następujące parametry domyślne, z którymi zamówienia pojawią się w eSklepie:
    • domyślna liczba dni na wysyłkę – podaj wartość liczbową (np. 1)
    • domyślna waga produktu – podaj wartość liczbową (np. 1)
Do czasu przeprowadzenia dalszej konfiguracji i ustawienia mapowania, każde zamówienie pojawi się w eSklepie z wybranymi domyślnymi parametrami:

  • jednostka produktu (np. sztuka),
  • sposób wysyłki,
  • metoda płatności.

Pozostałe parametry:

  • Domyślny adres email – część platform sprzedażowych nie przekazuje adresu e-mail kupującego. Wpisz domyślny adres, dzięki któremu zamówienia będą mogły zostać przesłane do eSklepu.
  • Ignoruj niepotwierdzone zamówienia (opcja dla zamówień Allegro):
    • Tak – zamówienia trafią do kolejki eksportu po tym, jak kupujący potwierdzi formularz zakupu (płatność/wysyłka). Zamówienia niedokończone oraz opłacone po 24h nie zostaną przekazane do eSklepu,
    • Nie – zamówienia z niedokończonym formularzem płatności/wysyłki oraz nieopłacone trafią do eSklepu, ale nie zostaną zaktualizowane o płatność, gdy kupujący dokończy proces realizacji zamówienia.
  • Status – czy zadanie wczytywania zamówień do eSklepu ma być aktywne.

Jak powiązać pozycje w zamówieniu z magazynem eSklepu?

Wariant I (uproszczony)

  1. Znajdź w panelu eSklepu zamówienie przesłane z Apilo.
  2. Edytuj pozycje zamówienia, znajdując w magazynie eSklepu produkty kupione przez klienta.
  3. Zapisz zamówienie.

Wariant II (automatyzacja)

Aby zakupione pozycje automatycznie podpinały się pod produkty w magazynie eSklep, wykonaj konfigurację opisaną w poradniku eSklep jako magazyn nadrzędny. Dzięki temu oferta na kanale sprzedaży podłączonym do Apilo będzie powiązana z produktem z eSklepu. Zamówienie wgrane do eSklepu odejmie w magazynie eSklepu ilości kupionych produktów.

Jak skonfigurować metody płatności w zamówieniu przesłanym do eSklepu?

Domyślnie każde zamówienie przesyłane do eSklepu ma domyślny typ płatności wybrany w formularzu Export Zamówień. Przeprowadź konfigurację, aby powiązać metody płatności Apilo z eSklepem.
  1. Zaloguj się na swoje konto Apilo, następnie rozwiń menu (po lewej stronie) i przejdź do AdministracjaKanały sprzedaży.
    Jak włączyć opcję eksportu zamówień do eSklepu
  2. Kliknij w nazwę kanału eSklep (ustawioną przez Ciebie), aby przejść do szczegółów.
    Apilo-eksport-zamówień-do-eSklepu
  3. Wyszukaj opcję Powiązania płatności i kliknij przycisk Konfiguruj.
    powiązanie-płatność-apilo-eSklep
  4. W sekcji Metoda Według Apilo wybierz metody płatności dostępne w Apilo do sposobów płatności z panelu eSklepu.
    eSklep-metody-platnosci-apilo

Jak skonfigurować metody wysyłki w zamówieniu przesłanym do eSklepu?

Domyślnie każde zamówienie przesyłane do eSklepu ma ustalony sposób wysyłki wybrany w formularzu Export zamówień. Przeprowadź konfigurację, a metoda wysyłki wybrana przez klienta w zamówieniu będzie widoczna jako jedna z Twoich metod wysyłki w eSklepie.

Wariant I (jeśli etykiety do zamówień są generowane w eSklepie)

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. W Panelu sklepu przejdź do zakładki: Ustawienia → Obsługa zamówień → Formy Dostawy.
    eSklep-Apilo-sklep-internetowy
  3. W kolejnej karcie przeglądarki przejdź do panelu Apilo, w menu (po lewej stronie) wybierz zakładkę AdministracjaKurierzy. Następnie skroluj w dół, znajdź Kurier Zewnętrzny i kliknij Dodaj.
    eSklep-Apilo-dodawanie-kuriera-zewnetrznego
  4. Dodaj do Apilo kolejno tylu kurierów zewnętrznych, ile form dostawy masz w panelu eSklepu. Dla wygody kurierów zewnętrznych nazywaj tak samo, jak w eSklepie.
  5. Przejdź do zakładki AdministracjaKanały sprzedaży, następnie kliknij w swoją nazwę eSklepu.
    Apilo-eksport-zamówień-do-eSklepu
  6. Na liście znajdź opcję Powiązania wysyłki i kliknij Konfiguruj.
    Eksport zamówień Apilo
  7. W kolumnie Metoda według kanału są widoczne Twoje formy dostawy pobrane z eSklepu. W rubryce Metoda według Apilo dopasuj Kurierów Zewnętrznych utworzonych w punktach od 2 do 4. Ostatnią kolumnę pozostaw pustą.
    allegro-kanal-sprzedazy-apilo
  8. Przejdź do zakładki AdministracjaKanały sprzedaży, następnie kliknij w nazwę kanału sprzedaży, z którego chcesz przesyłać zamówienia do eSklepu (np. Allegro).
  9. Znajdź opcję → Powiązania wysyłki i kliknij Konfiguruj.
  10. W kolumnie Metoda według kanału są widoczne wszystkie metody dostawy dostępne dla kupujących na danym kanale sprzedaży. Znajdź te z których korzystają twoi klienci i przypisz do nich Kurierów Zewnętrznych utworzonych w punktach od 2 do 4. W ten sposób dopasujesz i przypiszesz metodę dostawy wybieraną przez kupującego na danym kanale sprzedaży, do metod dostawy które dostępne są w eSklepie.
  11. Powtórz punkty od 5 do 7 dla pozostałych kanałów sprzedaży, z których zamówienia mają trafiać do eSklepu.

Wariant II (jeśli etykiety generujesz w Apilo, a przewoźnicy czy kurierzy są podłączeni bezpośrednio do Apilo)

  1. Przejdź do zakładki AdministracjaKanały sprzedaży, następnie kliknij w nazwę swojego kanału sprzedaży. Znajdź opcję Powiązania wysyłki i kliknij Konfiguruj.
  2. Wypełnij formularz dopasowując przewoźników dodanych do Apilo z formami dostawy na platformie sprzedaży.
  3. Powtórz operację zarówno dla eSklepu oraz dla platform, z których zamówienia mają trafiać do eSklepu.

Zasada działania po wykonanej konfiguracji

  • Pobieranie zamówień z podłączonych do Apilo platform sprzedaży co 5 minut.
  • Wysyłanie zamówień z Apilo do eSklepu odbywa się cyklicznie co 1h.
  • Jeśli w Apilo przeprowadzono połączenie produktów eSklepu z ofertami z pozostałych platformy sprzedaży, w magazynie eSklepu ilość zakupionych produktów zostanie odjęta na podstawie pozycji w zamówieniu.

Jakie są ograniczenia modułu eksportu zamówień?

  • Zamówienie wgrane do eSklepu nie zostanie zaktualizowane w eSklepie o status (np. anulowanie zamówienia w panelu Apilo czy platformie sprzedaży).
  • Zakupione pozycje nie odejmą ilości w magazynie eSklep, jeśli:
    • w eSklepie nie ma wystarczającej ilości zakupionych towarów,
    • produkty nie zostały jeszcze do eSklepu wprowadzone,
    • oferty nie zostały podłączone z produktami eSklepu w zakładce Relacje Produktów Apilo.
  • Realizacja zamówienia w eSklepie nie odznacza zamówienia w platformie sprzedaży jako zrealizowane.
  • Status zamówienia nie jest pobierany z eSklepu do Apilo (i dalej do platform sprzedaży).
  • Po wygenerowaniu etykiety w eSklepie, numer śledzenia paczki nie zostanie przesłany platformy sprzedaży.
  • Numer punktu odbioru (np. Paczkomat) pojawi się w polu Uwagi w zamówieniu eSklep. Numer nie będzie automatycznie dodany do pola Punkt Odbioru w formularzu generowania etykiety eSklep.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie