Magazyn Apilo – synchronizacja ilości (cen) Allegro i eSklepu

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Dowiedz się, jak uruchomić synchronizację ilości czy cen między eSklepem, Allegro i pozostałymi platformami sprzedaży, przy użyciu wspólnego magazynu produktów w Apilo. Zarządzaj ilościami czy cenami na wszystkich platformach sprzedaży – w jednym miejscu.

SPIS TREŚCI

Jak włączyć synchronizację między Allegro a eSklepem?

Konfiguracja umożliwi Ci zarządzanie ilościami (i w razie potrzeby cenami) na wszystkich platformach sprzedaży, poprzez zakładkę Apilo → Towary i usługiProdukty.

Krok 1 – Tworzenie wspólnego magazynu produktów w Apilo

Do utworzenia magazynu Apilo potrzebny jest import z platformy sprzedaży – Allegro, eSklep lub innej – gdzie Twoja baza produktów jest najbardziej rozbudowana, a stany czy ceny są aktualne. Aby wykonać import produktów do Apilo:

  1. Zaloguj się na swoje konto Apilo, następnie rozwiń menu (po lewej stronie) i przejdź do Towary i usługiRelacje Produktów.
    Jak włączyć synchronizację między Allegro a eSklepem
  2. W prawym górnym rogu wybierz Import produktów/ofert.
    Tworzenie wspólnego magazynu produktów w Apilo
  3. Kliknij przycisk Importuj:
    • przy eSklepie – jeśli to w sklepie masz bardziej rozbudowaną i aktualną bazę produktów
    • przy Allegro – jeśli to na podstawie Allegro chcesz zbudować magazyn Apilo

    eSklep-importuj

  4. W formularzu uzupełnij:
    • Import produktów: Tak
    • Import ofert: Tak

    Następnie kliknij przycisk Importuj.
    apilo esklep zarzadzanie magazynem allegro

  5. Poczekaj, aż importy się zakończą. Status sprawdzisz w AdministracjaZadania. Produkty utworzą się w Towary i usługiProdukty.
Uwaga: usuń duplikaty! Każdy produkt powinien posiadać tylko jedną pozycję magazynową. Jeśli w Towary i usługiProdukty znajdują się duplikaty (np. produkt był wystawiony kilkukrotnie pod różnymi nazwami), należy usunąć nadmierne pozycje.

Krok 2 – Tworzenie połączenia pomiędzy produktami w magazynie a platformami sprzedaży

  1. Przejdź do Apilo, następnie rozwiń menu (po lewej stronie) i wybierz → Towary i usługiRelacje Produktów.
    import produktów z Apilo do eSklepu
  2. W prawym górnym rogu kliknij Import Produktów/Ofert.
    Tworzenie wspólnego magazynu produktów w Apilo
  3. Naciśnij przycisk Importuj przy wybranej platformie.
    import produktów z Allegro esklep
  4. W formularzu uzupełnij:
    • Import produktów: Nie
    • Import ofert: Tak
      allegro-import produktów i cen

    Następnie kliknij przycisk Importuj.

  5. Powtórz ten proces dla wszystkich platform sprzedaży czy kont Allegro.
  6. Poczekaj, aż importy się zakończą. Status sprawdzisz w AdministracjaZadania.

Krok 3 – Włączanie dodatkowego wyszukiwania powiązań

Aby uruchomić dodatkowe wyszukiwanie relacji, użyj przycisku Szukaj Powiązań (znajduje się w prawym górnym rogu).
apilo-esklep-allegro

Opcja jest szczególnie przydatna, jeśli:

  • nazwy produktów w Apilo są wspólne z nazwami ofert – włącz wyszukiwanie po Zgodna nazwa
  • w Towary i usługiProdukty występują duplikaty kodów EAN – włącz wyszukiwanie po Zgodnym SKU
  • najpierw do Apilo zostały pobrane oferty, a dopiero później produkty.

Status wyszukiwania sprawdzisz w AdministracjaZadania.

Krok 4 – Włączanie aktualizacji dla ofert, które zostały automatycznie podłączone pod pozycje magazynowe

  1. Po zakończeniu importów, przejdź do zakładki Towary i usługi → Relacje Produktów.
    eSklep-Apilo
    Użyj filtrów:

    • Status: Dowolna (wyświetli oferty aktywne, jak i obecnie wyłączone na platformach sprzedaży)
    • Czy powiązano: Tak (wyświetli oferty, które zostały automatycznie podłączone pod pozycje magazynowe dzięki wspólnym SKU lub EAN)
  2. Dobrą praktyką jest porównanie nazw pomiędzy rubrykami Oferta sprzedaży i Produkt Apilo. W ten sposób wyśledzisz ewentualne błędne połączenia, jeśli wśród kodów SKU lub EAN są pomyłki.
    apilo-zarzadzanie-magazymen-nadrzednym-ze-sklepu-internetowego
  3. W lewym dolnym rogu strony rozszerz ilość wpisów na liście: ustaw Pokaż 1000 wpisów.
    zarzadzanie magazynem apilo-esklep
  4. Zaznacz zbiorczo wpisy (odhacz pole w nagłówku tabeli obok Lp.).
    zarzadzanie magazynami - integracja z systemem magazynowo -ksiegowym
  5. Użyj przycisku Automatyczna aktualizacja i włącz aktualizację w celu synchronizacji na platformach sprzedaży na podstawie Towary i usługiProdukty:
    • Aktualizacja stanu magazynowego – Włącz
    • Aktualizacja cen magazynowego – Włącz
    • Automatyczne wznawianie – Włącz
      aktualizacja platform sprzedazy w apilo
  6. Jeśli masz więcej niż 1000 ofert, przejdź na kolejną stronę i powtórz wykonane działania.

Krok 5 – Podłączanie pozostałych ofert ręcznie

Dla ofert na platformach sprzedaży, dla których Apilo nie znalazł powiązania z produktami eSklep po kodzie produktu, EAN i nazwie, wymagane jest połączenie ręczne. W tym celu:

  1. Przejdź do zakładki Towary i UsługiRelacje Produktów i użyj filtrów:
    • Status: Dowolna
    • Czy powiązano: Nie
  2. Użyj przycisku Połącz w celu ręcznego wyszukania pozycji magazynowej z Towary i usługiProdukty. Przykład oferty Allegro z produktem, które ma SKU PR-106968, pozycja magazynowa SKU 106967, zatem system nie połączył ich automatycznie i wymagane było ręczne wyszukanie:
    allegro-esklep-apilo

Nowe oferty w sprzedaży a włączenie synchronizacji

Apilo nie pobiera informacji o tym, czy w platformie sprzedaży pojawiły się nowe oferty. Wyjątkiem jest wystawianie ofert z panelu Apilo przez zakładkę Sprzedaż. Jeśli dodałeś nowe oferty do sprzedaży, wykonaj ponowny import ofert i włącz synchronizację w zakładce Relacje Produktów.

Omówienie zasady działania synchronizacji

  • Modyfikacja ilości/ceny w Apilo Towary i usługiProdukty = zmiana na eSklep, Allegro i innych platformach, na których produkt jest wystawiony.
  • Jeśli ilość w Apilo Towary i usługiProdukty wynosi 0 = wycofanie produktów ze sprzedaży.
  • Jeśli ilość w Towary i usługiProdukty zmieni się z 0 na dodatnią = wznowienie sprzedaży produktów.

Synchronizacja między platformami

Synchronizacja między platformami działa na podstawie zamówień:

  1. Pobranie zamówienia do Apilo.
  2. Zmiana ilości w magazynie Towary i usługiProdukty.
  3. Aktualizacja ilości na eSklep, aukcjach Allegro i innych platformach, na których produkt jest wystawiony.
Zauważ, że to magazyn Apilo aktualizuje ilość na platformach. Jeśli zmienisz ręcznie ilość w panelu eSklep lub Allegro, Apilo nie będzie wiedział o tej zmianie i przywróci ilość zgodną z magazynem Apilo.

Jak często wykonywana jest synchronizacja?

Synchronizacje odbywają się cyklicznie:

  • co 4h (w standardzie)
  • co 1h (opłata zgodna z cennikiem)
  • co 10 minut (opłata zgodna z cennikiem)

Synchronizacja zostanie wykonana, jeśli zamówienie wpłynie do Apilo lub zmiana ilości/ceny zostanie wprowadzona w panelu Apilo w Towary i usługiProdukty.

Czas najbliższej synchronizacji sprawdzisz w AdministracjaSynchronizacja danych.

Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie