Co oznacza status mojej usługi w Panelu klienta home.pl?

W Panelu klienta home.pl możesz zarządzać usługami, które zarejestrowałeś w home.pl (np. domeny, serwery). Możesz posiadać nieograniczoną ilość usług i w jednym miejscu nimi zarządzać.

WAŻNE! Możliwość pełnego zarządzania wszystkimi usługami da Ci zalogowanie się w Panelu klienta home.pl do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.

Każda usługa dostępna w Panelu klienta home.pl posiada swój indywidualny status, który określa stan Twojej usługi. Status usługi ma za zadanie zakomunikować użytkownikowi w jakim stanie jest jego usługa oraz zasugerować działania, które mogą być niezbędne do dalszego funkcjonowania usługi.

Panel klienta - Usługi - Lista usług - Sprawdź jaki status posiada każda usługa

Usługi (czyli np. domena, serwer, sklep) w Panelu klienta home.pl mogą mieć przypisany jeden z poniższych statusów:

  • wygasająca – status ten oznacza, że usługa jest nadal aktywna, ale okres abonamentowy dla danej usługi się powoli kończy. Należy opłacić usługę na kolejny okres abonamentowy na podstawie wygenerowanej PRO FORMY. Po zaksięgowaniu płatności, status usługi zostanie zmieniony na „opłacona”. Brak wpłaty za usługę w statusie „wygasająca” może spowodować jej blokadę.
  • przedłużona – status ten oznacza, że okres abonamentowy dla danej usługi już się zakończył, ale usługa nadal jest aktywna. Najczęściej za sprawą Biura Obsługi Klienta usługi są ustawiane jako „przedłużone” w oczekiwaniu na zaksięgowanie wykonanej płatności. Brak wpłaty za usługę w statusie „przedłużona” może spowodować jej blokadę.
  • w realizacji – status ten oznacza, że usługa jest aktywna, ale realizowane są dodatkowe operacje w ramach usługi. Najczęstszym przykładem jest transfer domeny od zewnętrznego operatora do home.pl. Po zakończeniu wszystkich dodatkowych operacji, status usługi zostanie zmieniony na „opłacona”.
  • nieopłacona – status ten oznacza, że usługa nie jest aktywna i czeka na płatność lub aktywację (np. w przypadku promocji domen za 0zł). Status „nieopłacona” najczęściej występuje też przy usługach, które zostały dopiero zarejestrowane. W przypadku serwerów, występowanie tego statusu może oznaczać, że serwer jest aktywny, ale tylko na 14 dni okresu próbnego.
  • nieaktywna – status ten oznacza, że usługa nie jest aktywna. W przypadku występowania tego statusu przy usłudze, sugerujemy kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu wyjaśnienia. Najczęstszymi przyczynami ustawienia takiego statusu przy usłudze są: wysyłka spamu z serwera, phishing lub inne niedozwolone operacje, które mogą spowodować blokadę serwera przez administratora.
  • aktywna – status ten oznacza, że usługa jest aktywna i nie wymaga żadnych dodatkowych operacji. Status ten najczęściej występuje przy usługach wieczystych, które kiedyś były dostępne w ofercie home.pl.
  • opłacona – status ten oznacza, że usługa jest aktywna i opłacona. Gdy będzie się zbliżał koniec okresu abonamentowego, status usługi zostanie zmieniony na „wygasająca” oraz zostanie wygenerowana odpowiednia PRO FORMA na przedłużenie usługi.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Dedykowane wsparcie IT i megarabaty!

Pomoc Premium dedykujemy najbardziej wymagającym Klientom home.pl. Powiedz, co możemy dla Ciebie zrobić i oszczędzaj czas.

Poznaj Pomoc Premium Sprawdź ofertę