Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć wielkość sprzedaży online? Wiele firm ma wiele pomysłów, ale jednym z nich jest doprowadzenie do sytuacji, w której w prosty sposób dostarczasz oczekiwanych rozwiązań oraz nie pozwalasz swoim klientom rozglądać się po konkurencji, dostarczając wciąż nowych usług i produktów. Ten przepis tak samo sprawdzi się w sklepie internetowym, serwisie VOD, kanale YouTube oraz na blogu. Czym jest subskrypcja i co dokładnie może ona oznaczać dla Twojej strony, firmy lub aktywności w sieci?
SPIS TREŚCI
Co to jest subskrypcja?
Model prowadzenia sprzedaży czy dostarczania rozwiązań za pomocą subskrypcji znajdzie zastosowanie w wielu obszarach i działalnościach, dlatego przyjrzymy się w tym artykule kilku podstawowym, z którymi możesz mieć styczność każdego dnia. Ulubiony blog, dostęp do serwisu VOD czy kanału YouTube. Płatność rachunków za prąd lub telefon możesz skonfigurować w taki sposób, że będą one wykonywane automatycznie, co pozwoli Ci zachować ciągłość ich działania. Zupełnie tak samo opłacasz dostęp do Netflix, CDA Premium, licencji na oprogramowanie lub dostęp do serwisu z ebookami.
Dzięki subskrypcji możesz płacić za różne usługi rozrywkowe. Płatności za subskrypcję usług treści cyfrowych, takich jak książki, muzyka i strumieniowe przesyłanie wideo, są normą. Pojęcie subskrypcji spotkasz także na stronach internetowych kiedy zostaniesz, np. poproszony o podanie adresu e-mail w zamian za otrzymywanie ciekawych informacji, kuponów rabatowych lub dostęp do treści niewidocznych dla wszystkich użytkowników.
Ten sam model sprawdza się także w dostarczaniu towarów i usług. Dokładnie tak działa dziś wynajem długoterminowy samochodu, wynajem mieszkania lub korzystanie z różnego rodzaju urządzeń, za które nie ponosimy jako takich kosztów zakupu, a jedynie samej eksploatacji. Subskrypcja usług, a dóbr fizycznych oczywiście nie jest tym samym, ale mechanizm działania jest bardzo podobny.
Kiedy na jakiejś stronie internetowej czy w mailu spotykasz się z poleceniem „Subskrybuj”, oznacza to zachętę do skorzystania z regularnego otrzymywania danej usługi czy towaru. Jeśli skorzystasz z propozycji, po uruchomieniu subskrypcji będziesz otrzymywać jej przedmiot, np. powiadomienia o nowych filmach na kanale YouTube, kolejne odcinki newslettera czy inne wybrane produkty.
Informacja o tym, czy subskrypcja jest płatna czy nie, powinna być zawarta w widocznym miejscu. Wiele zależy też od tego, co jest jej przedmiotem. Z reguły subskrypcje newsletterów są bezpłatne. Inaczej jest w przypadku subskrypcji usług rozrywkowych (np. CDA Premium czy Spotify) albo towarów. Informacja o koszcie subskrypcji i częstotliwości jej odnawiania powinna być jasno podana.
Różnica między abonamentem a subskrypcją tkwi w zobowiązaniu. Decydując się na abonament, podpisujemy umowę na określony czas, w którym zobowiązujemy się regularnie płacić za dostęp do danej usługi. Często wypowiedzenie takiej umowy na długo przed jej zakończeniem skutkuje koniecznością opłacenia kary umownej. Z kolei subskrypcja nie wiąże nas umową i możemy z niej zrezygnować w każdym momencie bez konsekwencji.
Jakie usługi subskrypcji oferuje home.pl?
Tak naprawdę możesz w home.pl subskrybować dowolne usługi, korzystając przy tym z modelu automatycznego ich opłacania. Wśród typowych usług subskrypcji znanych w sieci Internet, znajdziesz m.in. dostęp do gier XBOX:
Sprawdź także: