Płatności cykliczne. Jak włączyć płatności cykliczne kartą?

Płatność cykliczna kartą jest uważana za najwygodniejszy i w pełni bezpieczny sposób na opłacanie usług home.pl. Uruchamiając płatność cykliczną zyskujesz pewność, że wszystkie Twoje rachunki w home.pl będą zawsze opłacone na czas. Z artykułu dowiesz się, jak włączyć płatności cykliczne i automatyczne odnawianie subskrypcji.

SPIS TREŚCI

Płatności cykliczne kartą

Płatności cykliczne kartą to praktyczny sposób na opłacanie rachunków. Wystarczy kilka prostych kroków, aby włączyć płatność cykliczną kartą i cieszyć się aktywnymi usługami.

Uwaga! Uruchomienie Płatności cyklicznych kartą spowoduje, że wszystkie Twoje usługi będą domyślnie opłacane tą metodą. Włączenie Płatności cyklicznych dla wybranych usług jest niemożliwe. 

Płatności cykliczne kartą

Płatności cykliczne w home.pl możesz włączyć na kilka różnych sposobów:

  • podczas dodawania nowej metody płatności,
  • podczas zamawiania nowych usług,
  • podczas odnawiania swoich usług.

Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl

Płatności cykliczne możesz w dowolnym momencie aktywować w Panelu klienta. Aby to zrobić, postępuj według instrukcji:

  1. Zaloguj sie do Panelu klienta home.pl
  2. Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję: Konto.
    Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
  3.  Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję: Metody płatności.
    Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
  4. Kliknij przycisk: Dodaj nową kartę.
    Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
  5. Następnie kliknij: Kontynuuj, aby włączyć automatyczne płatności z karty płatniczej.
    Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
  6. Zaakceptuj płatność cykliczną kartą przez PayU. Jest to domyślny sposób płatności pozwalający odnawiać wszystkie aktywne usługi na Twoim koncie. Zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij przycisk: Zapłać przez PayU.
    Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl
  7. Wprowadź informacje o karcie płatniczej: numer karty, datę ważności oraz kod CVC, który znajduje się na odwrocie karty. Po wprowadzeniu danych kliknij przycisk: Zapłać i zapisz kartę.
    Transakcja ta spowoduje preautoryzację Twojej karty i tymczasowe obciążenie kwotą nominalną 1 zł. Kwota ta zostanie automatycznie zwrócona na Twoje konto.
    Włączenie płatności cyklicznych w Panelu klienta home.pl

    Od tej chwili w sekcji menu Metody płatności pojawi się nowa metoda płatności, czyli Twoja zapisana karta płatnicza. Wszystkie Twoje usługi będą domyślnie opłacane przez płatności cykliczne kartą.

Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług

Płatność cykliczną kartą możesz aktywować podczas składania nowego zamówienia. Aktywowana metoda płatności będzie domyślna dla wszystkich pozostałych usług, które nabyłeś w home.pl. Aby włączyć płatność, postępuj według instrukcji:

  1. Wybierz interesującą Cię usługę na stronie home.pl, a następnie kliknij przycisk: Wybieram, aby dodać ją do koszyka.
    Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
  2. Zapoznaj się z zamówieniem, a następnie kliknij przycisk: Przechodzę do koszyka.
    Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
  3. Kliknij przycisk: Zamów.
    Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
  4. Z dostępnych metod płatności wybierz opcję: Karta płatnicza (płatność cykliczna). Wybierając tę metodę płatności przypiszesz ją domyślnie do wszystkich swoich usług.
    Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
  5. Zapoznaj się z regulaminami usług, zaznacz zgody a następnie kliknij przycisk: Zamawiam i płacę.Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
  6. Zaakceptuj regulamin płatności cyklicznych realizowanych kartami płatniczymi. Jest to domyślny sposób płatności pozwalający odnawiać wszystkie aktywne usługi na Twoim koncie. Zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij przycisk: Zapłać przez PayU.
    Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
  7. Uzupełnij dane swojej karty płatniczej, a następnie kliknij: Zapłać i zapisz kartę.
    Włączanie płatności cyklicznych podczas opłacania usług
Pamiętaj! Wybór Płatności cyklicznych kartą oznacza zgodę na automatyczne odnawianie wszystkich usług.

Automatyczne odnawianie subskrypcji

Do czego służy automatyczne odnawianie subskrypcji?

Automatyczne odnawianie subskrypcji daje pewność, że wszystkie Twoje usługi będą ciągle aktualne – bez konieczności pamiętania o terminach wygasania subskrypcji. Opcję automatycznego odnawiania możesz włączyć lub wyłączyć w panelu klienta home.pl lub przy dowolnej usłudze.

Włączona opcja automatycznego odnawiania usługi oznacza, że przy końcu ważności usługi zostanie wygenerowane zamówienie, które powinno zostać opłacone, aby usługa została przedłużona na kolejny okres abonamentowy.

Wskutek uruchomienia opcji automatycznego odnawiania usługi:

  • utworzony zostanie dokument Zamówienia, na podstawie którego można wykonać płatność,
  • wygenerowana zostanie PRO FORMA na przedłużenie usługi na kolejny okres abonamentowy,
  • będziesz mógł wykonać płatność za usługę. Jeśli korzystasz z płatności cyklicznych, to usługa zostanie automatycznie opłacona, jeśli środki na zapisanej karcie płatniczej są wystarczające.

Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Klient może w takim przypadku ręcznie wygenerować zamówienie i następnie je opłacić.

Włączanie i wyłączanie automatycznego odnawiania subskrypcji

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl
  2. Przejdź do sekcji: Konto, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Jak włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania?
  3. Kliknij opcję: Subskrypcje, która również znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Jak włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnawiania?
  4. Kliknij nazwę usługi, dla której chcesz zmienić ustawienia automatycznego odnawiania.
  5. W górnej części wyświetlonego ekranu możesz włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnowienia:
    • Zablokuj usługę z końcem abonamentu – kliknij, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi.
      Panel klienta home.pl - Konto - Subskrypcje - Zablokuj usługę z końcem abonamentu - Kliknij, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi
      Ważne! Zablokowanie usługi z końcem abonamentu powoduje, że nie otrzymasz proformy i nie będziesz mógł opłacić usługi
    • Odnowienie – kliknij, aby włączyć automatyczne odnawianie usługi.
      Odnowienie usługi home.pl

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie