Płatności powtarzalne BLIK. Jak je włączyć w Panelu Klienta home.pl?

Płatność powtarzalna BLIK to w pełni bezpieczny sposób na opłacanie usług home.pl. Uruchamiając płatność powtarzalną, zyskujesz pewność, że wszystkie Twoje rachunki w home.pl będą zawsze opłacone na czas. Z artykułu dowiesz się, jak włączyć płatność powtarzalną BLIK i automatyczne odnawianie usług. 

 

SPIS TREŚCI

Płatność powtarzalna BLIK

Płatność powtarzalna BLIK to praktyczny sposób na opłacanie rachunków. Wystarczy kilka prostych kroków, aby włączyć płatność powtarzalną BLIK i cieszyć się aktywnymi usługami. 

Uwaga!  Uruchomienie płatności powtarzalnych BLIK spowoduje, że wszystkie Twoje usługi będą domyślnie opłacane tą metodą. Włączenie płatności powtarzalnych dla wybranych usług jest niemożliwe. 

Płatność powtarzalną BLIK w home.pl możesz włączyć na kilka różnych sposobów: 

  • podczas dodawania nowej metody płatności, 
  • podczas zamawiania nowych usług, 
  • podczas odnawiania swoich usług. 
Podczas włączania płatności powtarzalnych BLIK sprawdź, czy Twój bank udostępnia tę metodę płatności. Listę banków znajdziesz tutaj. Aktualnie metoda jest udostępniona przede wszystkim konsumentom (osobom fizycznym) oraz w przypadku części banków jednoosobowym działalnościom gospodarczym (JDG).

Włączanie płatności powtarzalnej BLIK w Panelu Klienta home.pl 

Płatność powtarzalną BLIK możesz w dowolnym momencie aktywować w Panelu klienta. Aby to zrobić, postępuj według instrukcji: 

      1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
        Sprawdź: 
        Jak się zalogować do Panelu klienta home.pl?
      2. Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję: Konto.
      3. Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję Metody płatności. 
      4. Kliknij przycisk Dodaj nową metodę płatności. 
      5. Następnie kliknij Płatność powtarzalna BLIK Kontynuuj, aby włączyć automatyczne płatności na Twoim rachunku bankowym. 
      6. Płatność powtarzalna BLIK zostanie zapisana jako domyślny sposób płatności, pozwalający odnawiać wszystkie aktywne usługi na Twoim koncie. Zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij przycisk Zapłać BLIKIEM
      7. Wpisz kod BLIK z aplikacji Twojego banku. Upewnij się, że Twój bank obsługuje Płatność powtarzalną BLIK. Po wprowadzeniu kodu kliknij przycisk Zapłać BLIKIEM.  
        Transakcja ta spowoduje preautoryzację Twojego rachunku i tymczasowe obciążenie kwotą nominalną 1 zł. Kwota ta zostanie automatycznie zwrócona na Twoje konto.
      8. Od tej chwili w sekcji menu Metody płatności pojawi się nowa metoda płatności, czyli Twój zapisany token dla Płatności powtarzalnej BLIK. Wszystkie Twoje usługi będą domyślnie opłacane przez Płatność powtarzalną BLIK. 

Włączanie Płatności powtarzalnej BLIK podczas opłacania usług 

Płatność powtarzalną BLIK możesz aktywować podczas składania nowego zamówienia. Aktywowana metoda płatności będzie domyślna dla wszystkich pozostałych usług, które posiadasz w home.pl. Aby włączyć płatność, postępuj według instrukcji: 

        1. Wybierz interesującą Cię usługę na stronie lub w Panelu Klienta home.pl, a następnie kliknij przycisk Wybieram, aby dodać ją do koszyka.
        2. Zapoznaj się z zamówieniem, a następnie kliknij przycisk Przechodzę do koszyka.
        3. Kliknij przycisk Zamów.
        4. Z dostępnych metod płatności wybierz opcję Płatność powtarzalna BLIK. Wybierając tę metodę płatności przypiszesz ją domyślnie do wszystkich swoich usług.
        5. Zapoznaj się z regulaminami usług, zaznacz zgody, a następnie kliknij przycisk Zamawiam i płacę.
        6. Zaakceptuj regulamin płatności powtarzalnych BLIKJest to domyślny sposób płatności pozwalający odnawiać wszystkie aktywne usługi na Twoim koncie. Następnie kliknij przycisk Zapłać BLIKIEM.

        7. Wpisz kod BLIK z aplikacji Twojego banku. Upewnij się, że Twój bank obsługuje Płatność powtarzalną BLIK. Po wprowadzeniu kodu kliknij przycisk Zapłać BLIKIEM.  
          Transakcja ta spowoduje autoryzację Twojego rachunku uruchomienie płatności powtarzalnych na Twoim koncidla wszystkich usług w home.pl.
          Pamiętaj! Wybór płatności powtarzalnej BLIK oznacza zgodę na automatyczne odnawianie wszystkich usług. 

Automatyczne odnawianie subskrypcji 

Do czego służy automatyczne odnawianie subskrypcji? 

Automatyczne odnawianie subskrypcji daje pewność, że wszystkie Twoje usługi będą ciągle aktualne — bez konieczności pamiętania o terminach ich wygasaniaOpcję automatycznego odnawiania możesz włączyć lub wyłączyć w Panelu Klienta home.pl, lub przy dowolnej usłudze. 

Co oznacza  włączona  opcja automatycznego odnawiania usług? 

Włączona opcja automatycznego odnawiania usługi oznacza, że przy końcu ważności usługi zostanie wygenerowane zamówienie, które powinno zostać opłacone, aby usługa została przedłużona na kolejny okres abonamentowy. 

Wskutek uruchomienia opcji automatycznego odnawiania usługi zostanie ona automatycznie opłacona, jeśli środki na rachunku bankowym dla którego jest uruchomiona Płatność powtarzalna BLIK są wystarczające. 

Co oznacza  Zablokuj usługę z końcem abonamentu? 

Wyłączona opcja automatycznego odnawiania usługi spowoduje, że zamówienie przedłużenia usługi nie zostanie automatycznie wygenerowane. Klient może w takim przypadku ręcznie wygenerować zamówienie i następnie je opłacić. 

 

Włączanie i wyłączanie automatycznego odnawiania subskrypcji 

        1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.Sprawdź: Jak się zalogować do Panelu klienta home.pl? 
        2. Przejdź do sekcji Konto, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
        3. Kliknij opcjęSubskrypcje, która również znajduje się po lewej stronie ekranu.
        4. Wybierz usługę, dla której chcesz zmienić ustawienia automatycznego odnawiania.
        5. W górnej części wyświetlonego ekranu możesz włączyć lub wyłączyć opcję automatycznego odnowienia. Kliknij przycisk Zablokuj usługę z końcem abonamentu, aby wyłączyć automatyczne odnawianie usługi.

 

Ważne! Zablokowanie usługi z końcem abonamentu spowoduje, że nie otrzymasz dokumentu pro forma i Twoja usługa nie zostanie przedłużona (środki za jej odnowienie nie zostaną pobrane z Twojego konta).

Do czasu zakończenia obecnego okresu abonamentowego możesz ręcznie odnowić usługę w Panelu Klienta. W tym celu: 

      • przejdź do zakładki Konto, a następnie Subskrypcje.
      • znajdź wybraną usługę na liście subskrypcji i kliknij na nią.
      • na karcie subskrypcji kliknij przycisk Odnowienie i opłać odnowienie na kolejny okres abonamentowy. 

Najczęściej zadawane pytania

            1. Czym są Płatności powtarzalne BLIK? 

          Płatności powtarzalne BLIK to w pełni bezpieczny sposób na opłacanie usług home.pl. Uruchamiając płatność powtarzalną masz pod kontrolą wydatki i zyskujesz pewność, że wszystkie Twoje rachunki w home.pl będą zawsze opłacone na czas. 

        1. Jak mogę zacząć korzystać z Płatności powtarzalnych BLIK? 

      Wystarczy, że wyrazisz zgodę na włączenie płatności powtarzanej BLIK w aplikacji bankowej, a kolejne płatności za usługi home.pl pobiorą się automatycznie. Sprawdź, czy Twój bank udostępnia płatności powtarzalne BLIK. Listę banków znajdziesz tutaj. 

        1. Kto może korzystać z Płatności powtarzalnych BLIK? 

      Obecnie metoda jest udostępniona przede wszystkim konsumentom (osobom fizycznym) oraz – w przypadku części banków – jednoosobowym działalnościom gospodarczym (JDG). 

       

        1. Czy jak zmienię bank, w którym mam włączoną Płatność powtarzalną BLIK na inny (który też obsługuje Płatność powtarzalną BLIK), to na nowo muszę utworzyć Płatność powtarzalną BLIK w innym banku? 

      Tak, należy na nowo utworzyć płatność powtarzalną w drugim banku. 

       

        1. Czy płatność powtarzalna BLIK jest wliczana do limitów ilościowych/wartościowych jakie są ustawiane dla płatności BLIK? 

      To zależy od banku. Sprawdź w swoim banku jakie limity są przewidziane dla płatności powtarzalnych BLIK.  

       

        1. Gdzie znajdę szczegóły zapamiętanych płatności powtarzalnych BLIK?

       

      Szczegóły zapamiętanych płatności powtarzanych BLIK znajdziesz w sekcji Płatności powtarzalnych BLIK. Po wejściu w tę sekcję, wystarczy wybrać konkretną płatność, aby zobaczyć jej szczegóły. Możesz tam sprawdzić m.in., czy dana płatność realizuje się automatycznie, czy wymaga każdorazowego potwierdzenia.  

       

        1. Czy mogę zrezygnować z płatności powtarzalnej BLIK? 

       

      Tak, możesz zrezygnować z Płatności powtarzalnej BLIK usuwając taką płatność w aplikacji bankowej lub w Panelu Klienta home.pl.   

       

        1. Czy muszę za każdym razem potwierdzać płatność powtarzalną BLIK w banku?  

       

      Przy aktywacji płatności powtarzalnej BLIK w home.pl wszystkie przyszłe płatności będą realizowane automatycznie.  

       

        1. Co w przypadku, gdy nie mam pieniędzy na koncie, a pojawi się próba pobrania środków za usługę? 

       

      Jeżeli nie posiadasz wystarczającej kwoty na koncie, płatność nie zostanie zrealizowana.