Edycja lub nowa baza danych na serwerze Unix

Najlepszy hosting dla stron WWW

Znajdziesz tutaj instrukcje jak utworzyć bazę danych na hostingu w home.pl za pomocą Panelu Klienta na poprzedniej platformie home.pl.

Bazy danych stosowane są do optymalnego przechowywania danych, które wymagane jest do poprawnego funkcjonowania dynamicznej strony WWW (np. CMS)

Gdzie dodać nową lub edytować istniejącą bazę danych na serwerze w home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu: Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel Klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Kliknij nazwę serwera, w którym chcesz dodać/zmienić istniejącą bazę danych. Spowoduje to rozwinięcie mini-podglądu dla usługi.
    Panel Klienta - Usługi - Wybierz nazwę serwera
  4. Kliknij przycisk: Konfiguracja usługi.
    Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Kliknij przycisk: Konfiguracja usługi
  5. Kliknij przycisk: Narzędzia -> Bazy danych, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Narzędzia a następnie wybierz opcje Bazy danych
  6. Wybierz bazę danych, którą chcesz zmienić (np. zmiana hasła oraz opisu) i kliknij przycisk: Edytuj lub kliknij przycisk: Dodaj, aby dodać nową bazę danych.
    Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Bazy danych - Wybierz bazę danych, którą chcesz zmienić
    W celu usunięcia istniejącej bazy danych zaznacz ją na liście i kliknij przycisk: Usuń.
  7. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który należy wypełnić:

    Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Bazy danych - Dodaj - Uzupełnij dane nowej bazy danych

  8. Podczas edycji lub tworzenia nowej bazy danych należy podać:
    • Nazwa bazy danych – wpisz frazę (litery i cyfry), z której zbudowana będzie nazwa bazy danych. Pamiętaj, że nazwę bazy danych możesz zdefiniować tylko podczas jej tworzenia!
      Przykład: zwróć uwagę, że w nazwie bazy danych występuje element stały. Według powyższego obrazka, jeśli wpiszesz frazę “0000001”, to nazwa bazy danych będzie wyglądać następująco: 05515982_0000001
    • Hasło do bazy danych – poziom bezpieczeństwa dla wprowadzonego hasła musi być przynajmniej umiarkowany. Pamiętaj, że możesz skorzystać z opcji “Generuj hasło”, która wygeneruje za Ciebie najbezpieczniejsze hasło (trudne do zapamiętania!). Kliknij tutaj, aby przeczytać jak tworzyć silne i bezpieczne hasła. Jeśli edytujesz hasło dostępu do bazy danych, może być konieczne jego zaktualizowanie w plikach konfiguracyjnych Twojej strony WWW,
    • Powtórka hasła – w celu weryfikacji autoryzacji powtórz wprowadzone wcześniej hasło.
    • Typ bazy (tylko usługi z Linii Profesjonalnej) – umożliwia wybór odpowiedniego typu bazy danych.

      W przypadku usług Hosting Biznes,  Hosting Profesjonalny oraz Hosting Premium możesz skorzystać z 3 rodzajów baz danych: MySQL, MSSQL lub PgSQL.
    • Opis bazy danych – pozwala na opisanie danej bazy danych, pomocne podczas identyfikacji odpowiedniej bazy danych w większym ich zbiorze. Wypełnienie tego pola nie jest wymagane.
  9. Po wprowadzeniu wszelkich niezbędnych danych kliknij przycisk “Zapisz”. Wprowadzone zmiany (zmiana hasła lub dodanie nowej bazy danych) powinny zostać zaktualizowane w ciągu 1 godziny. W przypadku, jeśli zmieniasz hasło do istniejącej bazy danych, po zmianie hasła zaktualizuj je również w plikach konfiguracyjnych aplikacji, które korzystają z tej bazy danych.

Dodatkowe informacje na temat obsługi baz danych w home.pl

Podczas instalacji systemów zarządzania treścią (CMS) lub innych aplikacji należy podać adres serwera MySQL w jednej z przedstawionych form:
  • localhost
  • serwer123456.home.pl (gdzie “serwer123456”, to nazwa serwera w home.pl)
Pamiętaj, że nazwa użytkownika bazy danych jest taka sama jak nazwa utworzonej bazy danych! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o połączeniu z bazą danych MySQL na serwerze w home.pl.

Narzędzia do obsługi baz danych

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub