Edycja lub nowa baza danych na serwerze Unix

W artykule znajdziesz instrukcję, jak utworzyć bazę danych na hostingu w home.pl za pomocą Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl. Korzystasz z nowej platformy home.pl? Sprawdź:

Bazy danych stosowane są do optymalnego przechowywania danych, które wymagane jest do poprawnego funkcjonowania dynamicznej strony WWW (np. CMS)

Gdzie dodać nową lub edytować istniejącą bazę danych na serwerze w home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu: Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Kliknij nazwę serwera, w którym chcesz dodać/zmienić istniejącą bazę danych. Spowoduje to rozwinięcie mini-podglądu dla usługi.
    Panel klienta - Usługi - Wybierz nazwę serwera
  4. Kliknij przycisk: Konfiguracja usługi.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Kliknij przycisk: Konfiguracja usługi
  5. Kliknij przycisk: Narzędzia -> Bazy danych, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Narzędzia a następnie wybierz opcje Bazy danych
  6. Wybierz bazę danych, którą chcesz zmienić (np. zmiana hasła oraz opisu) i kliknij przycisk: Edytuj lub kliknij przycisk: Dodaj, aby dodać nową bazę danych.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Bazy danych - Wybierz bazę danych, którą chcesz zmienić
    W celu usunięcia istniejącej bazy danych zaznacz ją na liście i kliknij przycisk: Usuń.
  7. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który należy wypełnić:

    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Bazy danych - Dodaj - Uzupełnij dane nowej bazy danych

  8. Podczas edycji lub tworzenia nowej bazy danych należy podać:
    • Nazwa bazy danych – wpisz frazę (litery i cyfry), z której zbudowana będzie nazwa bazy danych. Pamiętaj, że nazwę bazy danych możesz zdefiniować tylko podczas jej tworzenia!
      Przykład: zwróć uwagę, że w nazwie bazy danych występuje element stały. Według powyższego obrazka, jeśli wpiszesz frazę „0000001”, to nazwa bazy danych będzie wyglądać następująco: 05515982_0000001
    • Hasło do bazy danych – poziom bezpieczeństwa dla wprowadzonego hasła musi być przynajmniej umiarkowany. Pamiętaj, że możesz skorzystać z opcji „Generuj hasło”, która wygeneruje za Ciebie najbezpieczniejsze hasło (trudne do zapamiętania!). Kliknij tutaj, aby przeczytać jak tworzyć silne i bezpieczne hasła. Jeśli edytujesz hasło dostępu do bazy danych, może być konieczne jego zaktualizowanie w plikach konfiguracyjnych Twojej strony WWW,
    • Powtórka hasła – w celu weryfikacji autoryzacji powtórz wprowadzone wcześniej hasło.
    • Typ bazy (tylko usługi z Linii Profesjonalnej) – umożliwia wybór odpowiedniego typu bazy danych.

      W przypadku usług Hosting Biznes,  Hosting Profesjonalny oraz Hosting Premium możesz skorzystać z 3 rodzajów baz danych: MySQL, MSSQL lub PgSQL.
    • Opis bazy danych – pozwala na opisanie danej bazy danych, pomocne podczas identyfikacji odpowiedniej bazy danych w większym ich zbiorze. Wypełnienie tego pola nie jest wymagane.
  9. Po wprowadzeniu wszelkich niezbędnych danych kliknij przycisk „Zapisz”. Wprowadzone zmiany (zmiana hasła lub dodanie nowej bazy danych) powinny zostać zaktualizowane w ciągu 1 godziny. W przypadku, jeśli zmieniasz hasło do istniejącej bazy danych, po zmianie hasła zaktualizuj je również w plikach konfiguracyjnych aplikacji, które korzystają z tej bazy danych.

Dodatkowe informacje na temat obsługi baz danych w home.pl

Podczas instalacji systemów zarządzania treścią (CMS) lub innych aplikacji należy podać adres serwera MySQL w jednej z przedstawionych form:
  • localhost
  • serwer123456.home.pl (gdzie „serwer123456”, to nazwa serwera w home.pl)
Pamiętaj, że nazwa użytkownika bazy danych jest taka sama jak nazwa utworzonej bazy danych! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o połączeniu z bazą danych MySQL na serwerze w home.pl.

Narzędzia do obsługi baz danych

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie