Jak zacząć korzystać z Acronis Backup – szybki start!


W poniższym artykule przedstawiony jest schemat pierwszej, prostej konfiguracji usługi. Dowiesz się jak zalogować się do usługi, jak rozpocząć konfigurację kopii zapasowej, zainstalować agenta i wykonać backup. Skorzystaj z dokumentacji Acronis Backup dostępnej w języku polskim w Centrum Pomocy home.pl, aby dowiedzieć się więcej o obsłudze i konfiguracji usługi.

Krok 1: Logowanie do panelu użytkownika

  1. Przejdź na stronę acronis.homebackup.pl/login
  2. Wprowadź login, nazwę użytkownika oraz hasło – logowanie do panelu użytkownika realizowane jest za pomocą adresu e-mail ustalonego na etapie aktywacji usługi. Przeczytaj więcej o pierwszej konfiguracji Acronis Backup.
Przeczytaj więcej o dostępnych panelach zarządzania usługą Acronis Backup.

Krok 2: Instalacja i konfiguracja agenta kopii zapasowej

  1. Podczas pierwszego uruchomienia, Acronis Backup zapyta Cię, co chcesz objąć kopią zapasową. Wybierz platformę, na której znajdują się dane do zabezpieczenia.
  2. Podczas instalacji agenta dla systemu Windows, Linux lub OX, upewnij się, że komputer ma połączenie z Internetem. Uruchom plik instalacyjny i poczekaj na rozpoczęcie instalacji.
  3. Jeśli pojawi się monit, podaj poświadczenia administratora (monit może pojawić się, kiedy oprócz użytkownika komputera, dodatkowo utworzone jest konto administratora z pełnym dostępem do zasobów urządzenia).
  4. Po zakończeniu instalacji, agent kopii zapasowej poprosi o powiązanie konta z aplikacją.
  5. Potwierdź rejestrację konta klikając: Confirm Registration

  6. Po zakończeniu instalacji, agent jest gotowy do użycia. Kliknij Enable backup.
  7. W kolejnych krokach rozpocznij konfigurację nowego planu kopii zapasowej

Krok 3: Dodawanie nowego planu kopii zapasowej

  1. Po lewej stronie ekranu kliknij nazwę użytkownika, a następnie nazwę komputera, który jest skonfigurowany do wykonywania na nim kopii zapasowych.
  2. Po prawej stronie ekranu wyświetlony zostanie dodatkowy panel konfiguracji. Odszukaj i kliknij opcję Kopia zapasowa, a następnie Utwórz.
  3. Przejdź 6 kroków konfiguracji nowego planu kopii zapasowej.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu nowego planu kopii zapasowej w 5 krokach.
  4. Potwierdź wprowadzone ustawienia przyciskiem Utwórz.
  5. W kolejnym kroku potwierdź uruchomienie kopii zapasowej.

Krok 4: Uruchomienie nowego planu kopii zapasowej

  1. Jeśli chcesz, możesz uruchomić plan tworzenia kopii zapasowej od razu po jego utworzeniu, nie czekając na harmonogram. Kliknij Uruchom teraz, aby rozpocząć tworzenie kopii zapasowej.
  2. Jeśli chcesz anulować wprowadzaną konfigurację, w dowolnym momencie kliknij ikonę X w górnej części dodatkowego panelu konfiguracji.
  3. Po zakończeniu konfiguracji kliknij ikonę Ustawienia aby sprawdzić dodatkowe opcje, np. edycję, odwołanie planu lub jego skasowanie.
  4. Jeśli na liście planów kopii zapasowych, pojawi się okno z informacją: Tworzenie kopii zapasowej XX%, oznacza to że wybrany plan jest w trakcie wykonywania. Możesz anulować operację, klikając Anuluj.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Uruchom teraz - Nowy plan - Tworzenie kopii zapasowej - Anuluj operację, klikając przycisk Anuluj

Kopia zapasowa danych bez limitu urządzeń

Chroń to, co najcenniejsze. Zabezpiecz firmowe lub prywatne dane z komputerów, telefonów, tabletów i serwerów.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub