Jak zacząć korzystać z Acronis Backup – szybki start!


W poniższym artykule przedstawiony jest schemat pierwszej, prostej konfiguracji usługi. Dowiesz się jak zalogować się do usługi, jak rozpocząć konfigurację kopii zapasowej, zainstalować agenta i wykonać backup. Skorzystaj z dokumentacji Acronis Backup dostępnej w języku polskim w Centrum Pomocy home.pl, aby dowiedzieć się więcej o obsłudze i konfiguracji usługi.

Krok 1: Logowanie do panelu użytkownika

  1. Przejdź na stronę acronis.homebackup.pl/login
  2. Wprowadź login, nazwę użytkownika oraz hasło – logowanie do panelu użytkownika realizowane jest za pomocą adresu e-mail ustalonego na etapie aktywacji usługi. Przeczytaj więcej o pierwszej konfiguracji Acronis Backup.
Przeczytaj więcej o dostępnych panelach zarządzania usługą Acronis Backup.

Krok 2: Instalacja i konfiguracja agenta kopii zapasowej

  1. Podczas pierwszego uruchomienia, Acronis Backup zapyta Cię, co chcesz objąć kopią zapasową. Wybierz platformę, na której znajdują się dane do zabezpieczenia.
  2. Podczas instalacji agenta dla systemu Windows, Linux lub OX, upewnij się, że komputer ma połączenie z Internetem. Uruchom plik instalacyjny i poczekaj na rozpoczęcie instalacji.
  3. Jeśli pojawi się monit, podaj poświadczenia administratora (monit może pojawić się, kiedy oprócz użytkownika komputera, dodatkowo utworzone jest konto administratora z pełnym dostępem do zasobów urządzenia).
  4. Po zakończeniu instalacji, agent kopii zapasowej poprosi o powiązanie konta z aplikacją.
  5. Potwierdź rejestrację konta klikając: Confirm Registration

  6. Po zakończeniu instalacji, agent jest gotowy do użycia. Kliknij Enable backup.
  7. W kolejnych krokach rozpocznij konfigurację nowego planu kopii zapasowej

Krok 3: Dodawanie nowego planu kopii zapasowej

  1. Po lewej stronie ekranu kliknij nazwę użytkownika, a następnie nazwę komputera, który jest skonfigurowany do wykonywania na nim kopii zapasowych.
  2. Po prawej stronie ekranu wyświetlony zostanie dodatkowy panel konfiguracji. Odszukaj i kliknij opcję Kopia zapasowa, a następnie Utwórz.
  3. Przejdź 6 kroków konfiguracji nowego planu kopii zapasowej.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu nowego planu kopii zapasowej w 5 krokach.
  4. Potwierdź wprowadzone ustawienia przyciskiem Utwórz.
  5. W kolejnym kroku potwierdź uruchomienie kopii zapasowej.

Krok 4: Uruchomienie nowego planu kopii zapasowej

  1. Jeśli chcesz, możesz uruchomić plan tworzenia kopii zapasowej od razu po jego utworzeniu, nie czekając na harmonogram. Kliknij Uruchom teraz, aby rozpocząć tworzenie kopii zapasowej.
  2. Jeśli chcesz anulować wprowadzaną konfigurację, w dowolnym momencie kliknij ikonę X w górnej części dodatkowego panelu konfiguracji.
  3. Po zakończeniu konfiguracji kliknij ikonę Ustawienia aby sprawdzić dodatkowe opcje, np. edycję, odwołanie planu lub jego skasowanie.
  4. Jeśli na liście planów kopii zapasowych, pojawi się okno z informacją: Tworzenie kopii zapasowej XX%, oznacza to że wybrany plan jest w trakcie wykonywania. Możesz anulować operację, klikając Anuluj.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Uruchom teraz - Nowy plan - Tworzenie kopii zapasowej - Anuluj operację, klikając przycisk Anuluj

Kopia zapasowa danych bez limitu urządzeń

Chroń to, co najcenniejsze. Zabezpiecz firmowe lub prywatne dane z komputerów, telefonów, tabletów i serwerów.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub