Jak połączyć domenę z moim sklepem Click Shop?

Po zarejestrowaniu i opłaceniu domeny (własnego adresu strony WWW lub sklepu) możesz przystąpić do połączenia jej ze sklepem internetowym w home.pl. Efektem takich działań będzie możliwość wyświetlania sklepu pod własnym adresem, adresem Twojej domeny.

Konfiguracja domeny i sklepu internetowego składa się z dwóch elementów:

    1. Podłączenie domeny do usługi/serwera sklepu internetowego: jest to warunek konieczny, aby wskazać domenie z jakiego źródła ma wyświetlać strony WWW. Dzięki tej konfiguracji możesz także uruchomić skrzynki e-mail działającego w Twojej domenie, np. biuro@moj.sklep.pl
    2. Konfiguracja adresu domeny w sklepie internetowym: w tym kroku definiujesz w ustawieniach sklepu internetowego, w jakiej domenie ma on działać. Ta konfiguracja spowoduje także, że sklep będzie posługiwał się adresem Twojej domeny zawsze, kiedy będzie generował, np. adresy produktów, stron informacyjnych, koszyka, itp..

Przypisanie domeny do sklepu internetowego

Poniższa instrukcja wskazuje metodę przypisana domeny do serwera, gdy obie usługi (domena i serwer) zarejestrowane są w home.pl. Kliknij tutaj, jeśli chcesz przypisać domenę, która nie jest zarejestrowana w home.pl.

  1. Zaloguj się w Panelu home.pl do domeny lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Wybierz sekcję: Usługi, a następnie kliknij nazwę przypisywanej domeny.
  3. Kliknij przycisk: Konfiguracja usługi.
  4. Kliknij przycisk: Konfiguruj i wybierz opcję: Przypisz domenę do usługi w home.pl.
    • W polu: Nazwa usługi wpisz identyfikator sklepu (np. sklep123456). Czytaj więcej o dostępnych nazwach usług w home.pl,
    • W polu: Hasło do usługi wpisz hasło dostępu do wybranej usługi w home.pl (hasło utworzone przy rejestracji usługi sklepu)
  5. Zapisz zmiany, domena zostanie przypisana do wybranej usługi w home.pl.

Inne przydatne informacje:

  • W sekcji menu: Usługi możesz sprawdzić identyfikator Twojego sklepu w kolumnie: Nazwa usługi.
  • Klikając nazwę usługi sklepu i dalej ikonę Kłódki, możesz zmienić hasło dostępu do wybranej usługi na potrzeby w/w konfiguracji. Pamiętaj, że hasło to nie jest tożsame z hasłem dostępu do panelu samego sklepu i zarządzania asortymentem,

Konfiguracja domeny w panelu sklepu internetowego

Po przypisaniu domeny do usługi sklepu internetowego, możesz przejść do panelu administracyjnego Twojego sklepu.

  1. Przejdź do sekcji KONFIGURACJA –> USTAWIENIA PODSTAWOWE –> INFORMACJE O SKLEPIE
  2. Edytuj zawartość pola: Adres sklepu wprowadzając aktualny adres sklepu, na podstawie adresu Twojej domeny, np. http://moj.sklep.pl
  3. Jeśli chcesz ustanowić połączenie szyfrowane, https://, konieczne będzie posiadanie certyfikatu SSL dla Twojej domeny. Przeczytaj więcej o konfiguracji połączenia szyfrowanego w sklepie Internetowym.

 

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl