Jak rozpocząć pracę z aplikacjami korzystającymi z integracji Inteshop?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Niektóre aplikacje dostępne w App Store sklepu internetowego home.pl mogą być płatne lub/i korzystać z zewnętrznego systemu integracji, np. Inteshop oferującego dostęp do integracji z licznymi hurtowniami. Systemy zewnętrzne wspomagają działanie integracji, dzięki czemu zachowana jest spójność przekazywanych danych, a końcowy użytkownik (właściciel sklepu internetowego home.pl) podejmuje działania jedynie w zakresie wyboru produktów, które chce wprowadzić do asortymentu swojego sklepu.

Integracja z hurtowniami poprzez system Inteshop składa się z:

  • płatnej aplikacji dostępnej w sklepie internetowym home.pl, której zakup aktywuje integracje z wybraną hurtownią. Oczekując integracji z wieloma hurtowniami, konieczne będzie posiadanie odpowiedniej liczby aktywnych aplikacji,
  • umowy zawieranej pomiędzy administratorem sklepu internetowego home.pl a wybraną hurtownią we własnym zakresie,
  • systemu pośredniego Inteshop, który pełni rolą integratora pomiędzy sklepem internetowym home.pl a wybraną hurtownią.

System Inteshop oferuje integracje m.in. z hurtowniami:

  • Gatito
  • TelForceOne
  • Rekman
  • Playroom
  • Incom
  • Impakt
  • Forcetop
  • Action
  • Marini
  • VIVAB2B
  • AB
  • Galeria Sportowa
  • Eroplace
  • Zoohurt
  • Ikonka
  • Annapol

Integracja oferuje:

  • Powiązanie wybranych kategorii hurtowni z kategoriami w sklepie
  • Automatyczne dodawanie produktów do sklepu internetowego
  • Ustalanie dowolnej ilości strategii cenowych z marżami
  • Każda ze strategii może posiadać zestaw zakresów z marżami procentowymi oraz kwotowymi
  • Cykliczna aktualizacja cen i stanów magazynowych dodanych produktów (3 razy dziennie)
  • Cykliczne dodawanie oraz usuwanie produktów zmieniających się w hurtowni (1 raz dziennie)
  • Możliwość nadania własnej ceny oraz dodania własnego stanu magazynowego
  • Możliwość wykluczenia konkretnych produktów z importu lub ustawienia wykluczania na
    podstawie ceny, producenta lub braku zdjęć w produkcie
  • Automatyczne utworzenie drzewka kategorii na wzór dostarczanego z hurtowni

Celem skorzystania z integracji wymagane jest:

  1. Zainstalowanie wybranej aplikacji do integracji w sklepie internetowym home.pl – sprawdź dostępne aplikacje w App Store sklepu internetowego home.pl,
  2. Opłacenie abonamentu na integrację (jeśli jest konieczny do jej działania)
  3. Logowanie do systemu Inteshop (jednorazowe) gdzie dostępne będą aktywnie integracje z możliwością przejścia do panelu administracyjnego zarządzania asortymentem wybranej hurtowni
  4. Konfiguracja wybranej integracji poprzez wprowadzenie danych dostępowych uzyskanych od wybranej hurtowni

Pierwsze uruchomienie aplikacji integracji (Inteshop)?

Po zainstalowaniu i opłaceniu wybranej aplikacji, podczas pierwszego uruchomienia, zostaniesz poproszony o podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail. Dane te są niezbędne na potrzeby uruchomienia aplikacji. W kolejnym kroku zobaczysz listę wszystkich aktywnych integracji (ich liczba będzie zależna od liczby zakupionych i zainstalowanych aplikacji integracji).

    1. Wybierz aplikację z oferty sklepu internetowego home.pl w sekcji Aplikacje –> Aplikacje, a następnie zainstaluj ją zgodnie z instrukcją instalacji płatnych integracji
      W panelu administracyjnym sklepu możesz szybko uruchomić m.in. integrację z aplikacjami Inteshop

 

  1. Opłać abonament na wybraną aplikację (jeśli wymagane)
    eSklep - Aplikacje - Aplikacje - Wybrana płatna aplikacja - Zainstaluj - Wybierz płatność - Opłać abonament
  2. Uruchom aplikację przechodząc do jej konfiguracji Aplikacje –> Moje Aplikacje
    eSklep - Aplikacje - Moje aplikacje - Integracja z Incom - Przejdź do konfiguracji aplikacji
  3. Wprowadź dane do logowania w systemie Inteshop – podczas pierwszego uruchomienia podaj Imię, nazwisko i adres e-mail.  Zaakceptuj regulamin. Wyślij formularz
    eSklep - Aplikacje - Moje aplikacje - Integracja z Incom - Konfiguracja Incom - Formularz rejestracji Inteshop - Wprowadź dane do logowania w systemie Inteshop
  4. W nowym widoku zobaczysz listę aktywnych integracji. Możesz przejść do panelu poszczególnych hurtowni aby zarządzać ich asortymentem – kliknij Przejdź. Możesz przejść do konfiguracji integracji z wybraną hurtownią (po uzyskaniu danych logowania od hurtowni z którą podpisałeś umowę) – kliknij Konfiguruj dostęp.
    eSklep - Aplikacje - Moje aplikacje - Integracja z Incom - Konfiguracja Incom - Lista zainstalowanych integracji - Przejdź do panelu poszczególnych hurtowni aby zarządzać ich asortymentem

    Ważne! Na liście dostępnych integracji będą widoczne jedynie te pozycje, których aplikacje zostały zakupione w App Store. Jeśli nawiązałeś umowę z wybraną hurtownią wcześniej i chciałbyś skorzystać z zautomatyzowanego systemu integracji bezpośrednio w sklepie internetowym home.pl, opłać i zainstaluj aplikację odpowiedzialną za wybraną integrację.

Jak zacząć?

Podczas „podpisywania” umowy z wybraną hurtownią – przeczytaj więcej jak rozpocząć współpracę – otrzymasz dane dostępu do wybranej hurtowni. W kolejnych krokach:

  1. Konfiguracja podstawowych opcji integracji w zakładce „Konfiguracja”
  2. Mapowanie kategorii:
    • Mapowanie ręczne – wymaga tworzenia samodzielnie kategorii w sklepie oraz mapowania kolejno poszczególnych kategorii.
    • Mapowanie automatyczne – jeżeli zaczynamy od pustego sklepu nieposiadającego struktury drzewka kategorii możemy skorzystać z drzewka dostarczanego przez hurtownię. W ciągu kilku minut dzięki kreatorowi stworzymy drzewo kategorii w sklepie (jest to działanie jednorazowe, po jego zastosowaniu dalsze zarządzanie mapowaniami odbywa się ręcznie)
  3. Zdefiniowanie i ustawienie strategii cenowych
  4. Pierwszy import produktów do sklepu
  5. Aktualizacja oferty produktowej, czyli proces dodawania oraz usuwania produktów jest uruchamiany raz dziennie w godzinach nocnych i może potrwać nawet do kilku godzin. W zakładce „Dashboard” zobaczysz za ile rozpocznie się kolejny proces.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie