Aplikacja: Integracja z Domodi

Black week

Domodi to polski serwis e-commerce, który specjalizuje się w kategorii moda, oferując promowanie odzieży, butów, torebek i akcesoriów. Domodi jest internetowym pasażem handlowym, w którym każdy kto chce pokazać odzieżowy asortyment swojego sklepu powinien się znaleźć. Domodi to szansa na dotarcie do tysięcy klientów zainteresowanych tematyką mody.

Aplikacja Domodi umożliwia generowanie pliku XML w pełni kompatybilnego z systemem serwisu Domodi.pl. Na etapie konfiguracji aplikacji i pliku XML możesz zdecydować, które atrybuty określają rozmiar i dostępność produktu, dzięki czemu docelowo promujesz jedynie te produkty, których rozmiary są wciąż dostępne w Twoim sklepie internetowym eSklep. Jeśli zajdzie konieczność, możesz także wykluczyć określone produkty, kierując je na inne akcje promocyjne.

WAŻNE! W celu skorzystania z serwisu Domodi.pl oraz w/w integracji konieczne jest utworzenie i opłacenia konta użytkownika po stronie serwisu.

Jak zainstalować aplikację / integrację z Domodi?

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu.
  2. Przejdź do zakładki: Aplikacje > Aplikacje. Znajdź aplikację / integrację Domodi.
  3. Kliknij ikonę: Zainstaluj.
    Jak zainstalować integrację domodi do eSklepu od home.pl?
  4. Zapoznaj się z działaniem aplikacji, a następnie zaakceptuj regulamin usługi App Store.
  5. Aby zainstalować aplikację, kliknij przycisk: Instaluj.

Opis aplikacji – integracja eSklepu z Domodi

Generuj konfigurowalny plik XML z produktami z Twojego sklepu.

Aplikacja umożliwia zaawansowane filtrowanie produktów, które mają znaleźć się w pliku oraz rozbudowaną konfigurację samego feeda. Dzięki niej masz pełną kontrolę jakie produkty i w jaki sposób znajdują się w pliku, dzięki Twoje działania marketingowe będą skuteczniejsze i bardziej efektywne.

Zastosowanie integracji eSklepu z Domodi

Z pomocą aplikacji możesz:

  • ustawić aby wybrane magazynowe warianty stały się osobnymi produktami w pliku,
  • dokonać mapowania wymaganych atrybutów.

W dodatku możesz skonfigurować, które produkty mają się znaleźć w pliku, ze względu na:

  • producentów,
  • kategorie,
  • cenę,
  • stan magazynowy,
  • priorytet.

a także wykluczyć bądź uwzględnić produkty:

  • z ceną promocyjną,
  • będące nowościami,
  • będące bestsellerami,
  • będące zestawami.

Oczywiście poza stosowaniem powyższych filtrów możesz ręcznie wybrać produkty, które mają być uwzględnione lub wykluczone, za pomocą masowych akcji.

Instrukcja konfiguracji integracji eSklepu z Domodi

Po instalacji integracji Domodi, należy przejść do aplikacji do zakładki: Konfiguracja.

Po zainstalowaniu integracji Domodi, przejdź do zakładki: Konfiguracja.

Należy w niej ustawić podstawowe ustawienia takie jak:

  • adres URL sklepu – który pojawi się w linkach do produktów i zdjęć,
  • czy warianty magazynowe mają występować w pliku jako osobne produkty, czyli jeśli na wariantach mamy kolory spódnic, to każdy kolor pojawi się w pliku jako osobny produkt z nazwą: „Spódnica (czerwona)”,
  • zmapowanie wymaganych terminów wysyłki z tymi ustawionymi w sklepie.

W zakładce filtrowanie ustawiamy natomiast to, jakie produkty mają znaleźć się w pliku (domyślnie w pliku pojawiają się wszystkie produkty, ale można to ograniczyć odpowiednimi filtrami):

Integracja Domodi - filtrowanie produktów ze względu na

Po ustawieniu odpowiednich opcji możemy jeszcze dodać wybrane produkty lub je wykluczyć (także za pomocą masowych akcji w module Asortyment).

Następnie należy wrócić do zakładki Feed produktowy oraz poczekać aż pobiorą się wszystkie produkty i wygeneruje się plik, pokaże się wtedy link do pliku (ten jest niezmienny, zawsze już będzie pod tym adresem dla danego sklepu):

Integracja Domodi - ustawienia feedu produktowego dla mojego sklepu internetowego.

Najczęściej zadawane pytania na temat integracji domodi z eSklepem

Co zrobić gdy produkt powinien, a nie pojawia się w pliku?

Gdy w wygenerowanym pliku nie ma produktu, który powinien w nim się znaleźć, warto sprawdzić:

  • czy produkt jest aktywny i był aktywny/dostępny przed datą pobrania produktów?
  • czy któreś z filtrów lub ustawień konfiguracji nie wpływa na to, że produkt nie powinien się znaleźć w pliku?
  • czy produkt posiada wszystkie wymagane pola (rozpiska wymagań znajduje się w kolejnym punkcie FAQ)?
  • na koniec warto zapoznać się z tabelą i liczbami dot. produktów i wariantów, co pozwoli odpowiedzieć na pytanie dlaczego produktu nie ma w feedzie:

Integracja Domodi ze sklepem internetowym - statystyki dotyczące produktów.

Jakie są wymagania, aby produkt znalazł się w feedzie?

Zobacz poniżej jakie pola muszą być uzupełnione w sklepie (poza tymi, które są wymagane przez eSklep, jak np. cena):

Jakie pola muszą być uzupełnione w sklepie przy integracji Domodi?

Czy warianty niemagazynowe mogą pojawić się w pliku?

Niestety, ale tylko warianty magazynowe mogą występować w pliku produktowym (jako osobne produkty). Wynika to z tego, że tylko taki wariant posiada swój indywidualny kod i jest fizycznym produktem. Jeśli masz w sklepie np. ubrania w rozmiarach, to rozmiary – zgodnie ze sztuką i logiką – po prostu powinny być wariantami magazynowi. Także, aby znalazły się w pliku produktowym, należy poprawić konfigurację produktów/wariantów w sklepie.

Ile razy i w jakich godzinach generowane są pliki?

Poniższa tabela obrazuje aktualne godziny generowania plików.

 

Aplikacja Godziny rozpoczęcia generowania plików
Ceneo 1:00, 10:00
Skąpiec 1:00, 10:00
Favi 1:00, 10:00
Domodi 1:00, 10:00
Moneteasy 1:00, 10:00

Nie oznacza to, że plik zostanie wygenerowany równo o tej godzinie, a jedynie, że zostanie zlecone jego wygenerowanie, co może potrwać nawet kilka godzin. To, kiedy dokładnie został wygenerowany plik można sprawdzić na głównej zakładce aplikacji (feed produktowy).

Jak dokładnie działa tworzenie pliku?

Tworzenie pliku produktowego składa się z 2 niezależnych etapów:

  • pobranie produktów – w którym następuje pobranie wszystkich informacji o produktach, a także producentach, kategoriach, atrybutach, wariantach i innych danych powiązanych z produktami,
  • wygenerowanie pliku produktowego na podstawie pobranych informacji o produktach z

Dokładne daty przeprowadzenia tych 2 operacji widać tutaj:

Integracja domodi - gdzie sprawdzić datę pobrania produktów i wygenerowania pliku?

Ile trwa pobieranie produktów i tworzenie pliku produktowego?

Pobieranie produktów to proces, w którym pobieramy nie tylko produkty, ale i wszystkie dane dotyczące produktów, które są potrzebne do wygenerowania feedu, a więc np. producenci, kategorie, atrybuty. W zależności od liczby produktów w sklepie i sklepów czekających na pobranie produktów proces ten może potrwać od kilku minut do kilku godzin.

Czy mogę ręcznie wymusić pobranie produktów?

Na tę chwilę nie oferujemy ręcznego zlecania ponownego pobrania produktów, gdyż mogłoby to nadmiernie obciążać sklep oraz nasze serwery, trzeba poczekać do kolejnego pobierania produktów, które zostanie zlecone w danym dniu. Warto pamiętać, że po zmianie ustawień filtrowania czy konfiguracji nie ma potrzeby pobierania produktów jeszcze raz, zmiany w feedzie mogą zostać uwzględnione natychmiast, wystarczy kliknąć w przycisk „wygeneruj ponownie”.

Ile produktów może znaleźć się w pliku?

Nie ma limitu produktów, które mogą znaleźć się w pliku. To ile produktów znajdzie się docelowo w produkcie zależeć będzie jednak od ustawień konfiguracji i filtrowania produktów w aplikacji.

Czy aplikacja obsługuje wielojęzykowość?

Tak, aplikacja może generować feedy w wielu językach, jednak generuje je tylko dla integracji, dla których jest sens generować pliki w danych językach. Ustawienia filtrowania i konfiguracji są odrębne dla każdego języka, język możesz zmienić w stopce panelu administracyjnego:

Integracja domodi - generowanie feedów produktów w wielu językach.

Jak ustawić walutę?

W pliku produktowym dla każdego języka używamy domyślnej waluty jaka jest przypisana do tego języka, nie trzeba więc nic dodatkowo konfigurować w aplikacji.

Interesuje mnie inny format pliku, co zrobić?

Możemy przygotować dowolny format pliku w zasadzie z dowolnymi zmianami, wystarczy, że skontaktujesz się z nami określając szczegółowo swoje potrzeby. Jakie informacje należy przygotować do wyceny?

  • W jakim formacie (np. CSV, XML) powinien być przygotowany plik i jaką mieć strukturę?
  • Ile produktów i wariantów jest w sklepie?
  • Jak często powinien być generowany plik?

Chciałbym, aby moje pliki generowały się częściej, co zrobić?

Możemy przygotować wycenę na dowolnie częste generowanie pliku, w celu uzyskania wyceny napisz do nas podając dane z poprzedniego punktu.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie