Jak sprawdzić statystyki strony na kreatorze stron WWW? 

Korzystając z oferty kreatora stron WWW masz posiadasz podłączenia go do Google Analytics oraz raportów słów kluczowych, na podstawie których możesz monitorować ruch na swojej stronie firmowej. Analiza danych pozwala nie tylko lepiej zrozumieć odbiorcę i dopasować do niego publikowane treści, ale też zaplanować działania promocyjne mające dotrzeć do Twojej docelowej grupy odbiorców. Dowiedz się jakie dane i statystyki sprawdzisz w dołączonych raportach.  

SPIS TREŚCI

Google Analytics – raporty ruchu na stronie

Analiza ruchu na stronie jest niezbędna, jeśli próbujesz określić czy wprowadzone na stronie treści przyciągają uwagę potencjalnych klientów i czy prowadzenie strony internetowej w ogóle ma sens. Dla firm, które dopiero zaczynają budowanie swojego wizerunku w sieci lub które do tej pory korzystały wyłączne z mediów społecznościowych, strona internetowa może być doskonałą wizytówką i sposobem na prezentację swojej oferty. Aby jednak mieć pewność, że dociera tam, gdzie trzeba, warto na bieżąco ją monitorować. Narzędzie Google Analytics jest narzędziem darmowym, choć mocno rozbudowanym – podczas tworzenia Twojej strony w kreatorze stron WWW można połączyć narzędzie ze stroną i rozpocząć monitorowanie zachowania użytkowników od pierwszego dnia działania strony.  

Google Analytics zbiera dane na temat użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową dzięki umieszczeniu w kodzie strony specjalnego kodu JavaScript. GA pobiera podstawowe dane o ich lokalizacji, urządzeniu, z jakiego korzystają oraz z jakiego miejsca trafili na stronę firmy. Tworząc na podstawie zebranych danych odpowiednie wykresy, GA pozwoli przeanalizować trendy w zachowaniu użytkowników, prześledzić godziny ich największej aktywności, sprawdzić które podstrony cieszą się największym zainteresowaniem i przygotować plany zmian i poprawek, które usprawnią działanie strony.  

Podstawowe statystyki w Google Analytics

  • Skąd przychodzą użytkownicy

Sprawdź, czy użytkownicy trafiają na stronę poprzez wyszukiwarkę, z linków umieszczonych na stronach zewnętrznych, mediów społecznościowych czy np. poprzez wpisanie linku do Twojej strony bezpośrednio w przeglądarce. W raportach GA pojawią się konkretne dane dotyczące linków zewnętrznych odsyłających do Twojej strony internetowej, co pozwoli wywnioskować, gdzie warto umieszczać swoje linki i jak skutecznie trafiają one do grupy docelowej.

  • Lokalizacja użytkowników

Tworząc stronę internetową dla firmy, musisz mieć na uwadze, że dociera ona do szerokiego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą, ale i tych, którzy mogą znajdować się po drugiej stronie kraju czy na innym kontynencie. Znajomość fizycznych lokalizacji, z jakich logują się użytkownicy wchodzący na twoją stronę internetową pomoże określić m.in. czy pozycjonowanie lokalne wykorzystane na stronie przynosi oczekiwane rezultaty lub ocenić, czy warto otwierać się z usługą na nowe rynki.

  • Zachowanie użytkowników na stronie

Budując stronę internetową, tworzysz odpowiednie treści, podstrony, formularze i przekierowania. Warto wiedzieć, czy spełniają one swoją rolę i wzbudzają w użytkownikach odpowiednie zachowania. Google Analytics pozwala śledzić czas, jaki użytkownicy spędzają na danych podstronach, sposób, w jaki poruszają się po stronie czy łączną liczbę podstron, jakie odwiedzili. Z tych informacji wywnioskujesz m.in. czy układ strony jest odpowiedni oraz, czy warto rozważyć przejście ze strony typy One Page na Multi Page lub zrezygnowanie z pewnych podstron.

  • Oprogramowanie, z jakiego korzystają użytkownicy

Mając informację o tym, czy odwiedzający stronę użytkownicy korzystają z przeglądarek na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym, jakiego rodzaju systemy operacyjne stosują czy nawet, z jakich konkretnie przeglądarek wchodzą na stronę, możemy lepiej zoptymalizować działanie Twojej strony www. Tego typu statystyki będą przydatne z punktu widzenia naszych administratorów, którzy zajmą się wprowadzaniem zmian na stronie czy zaplanowanym audytem UX.

Monitoring słów kluczowych na stronie na abonament

Słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania strony w przeglądarce i pozyskiwania tzw. organicznego ruchu na stronie. Twoi potencjalni klienci będą trafiali na stronę internetową, wpisując w wyszukiwarce interesujące ich hasła. Jeśli te pokrywają się z frazami kluczowymi zastosowanymi w treściach, a Twoja witryna została dobrze zoptymalizowana i pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, istnieje szansa, że użytkownik trafi na stronę Twojej firmy, nie konkurencji. W ramach pakietu abonamentowego wykorzystamy Stat4SEO, zyskując wgląd w pozycje w wyszukiwarce, jakie strona osiąga dla danych słów kluczowych.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie