Jak usunąć grupę klientów z panelu sklepu Shoper?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Po utworzeniu grupy klientów, możesz dodawać do niej członków. Możesz też ustawić automatyczne przypisywanie nowych klientów do wybranej grupy. Jeden klient może być przypisany do jednej grupy klientów.

Kasowanie grupy klientów oznacza w praktyce usunięcie grupy bez skasowania samych klientów, tj. odwiązanie ich od grupy. Aby tego dokonać, konieczne jest:

  1. odpisanie klientów z danej grupy,
  2. a następnie usunięcie grupy.

Krok 1: Odłączenie klientów od grupy

Klientów możesz odłączyć od grupy na dwa sposoby: wykonując akcję zbiorową w widoku Obsługa sklepu → Klienci lub edytując konto każdego klienta z osobna. Przejdź do sekcji Obsługa sklepu → Klienci i z paska filtrów wybierz Grupa klientów wskazując na wybraną grupę do usunięcia. Na wyświetlonej liście zobaczysz tylko klientów danej grupy.

  • Kliknij przy wybranym kliencie przycisk Akcje → Edytuj a następnie odłącz klienta od wybranej grupy lub podepnij go po nową grupę.
    eSklep - Obsługa sklepu - Klienci - Z menu Akcje wybierz opcję Edytuj
  • Zaznacz wybranych klientów grupy, następnie wykonaj akcję zbiorową, np. podłącz klientów do nowej grupy.

Krok 2: Kasowanie grupy klientów

Po przepisaniu klientów między grupami lub odpięciu ich, możesz przystąpić do skasowania wybranej grupy.

Pamiętaj, że możesz usunąć tylko grupę, która nie ma żadnych członków.
  • Wróć do widoku Obsługa sklepu → Grupy klientów, a następnie kliknij Akcje → Usuń.
    eSklep - Obsługa sklepu - Klienci - Z menu Akcje wybierz opcję Usuń
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie