Szybki start z Pocztą home.pl

Forum dyskusyjne home.pl

Poczta home.pl jest oprogramowaniem służącym do zarządzania i obsługi skrzynek e-mail za pośrednictwem przeglądarki internetowej, które integruje również inne rozwiązania, m.in. obsługę wiadomości e-mail, kalendarza oraz książki adresowej. Nasza nowa aplikacja do obsługi poczty e-mail dorównuje światowym liderom w zakresie obsługi poczty internetowej, a zarazem wyznacza najnowsze trendy.

 

nowapoczta

Poczta home.pl to dostęp do wiadomości e-mail z dowolnego miejsca na świecie, z poziomu dowolnego urządzenia posiadającego połączenie Internetowe. Nowa poczta nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, a jej konfiguracja sprowadza się do niezbędnego minimum, jak podanie danych właściciela konta i opcjonalne utworzenie podpisu.

Dzięki pełnej synchronizacji połączysz wprowadzone dane ze swoim telefonem, tabletem i komputerem. Aplikacja poczty jest kompatybilna ze wszystkimi najpopularniejszymi przeglądarkami internetowymi, a także jest w pełni responsywna. Szybko działa oraz wygląda przejrzyście nawet na najmniejszym ekranie telefonu.

W ramach Poczty home.pl możesz rozszerzyć swoją pocztę o licencję Xchange. Po zakupieniu dodatkowej licencji Xchange, możesz skorzystać z mechanizmu obiegu i udostępniania dokumentów, który polega m.in. na wymianie kontaktów, zadań oraz danych z kalendarzy pomiędzy użytkownikami skrzynek e-mail.

Pierwsze uruchomienie Poczty home.pl

Pierwsze uruchomienie Poczty home.pl możliwe jest poprzez bezpośrednie wejście na stronę logowania lub przeklik ze strony głównej www.home.pl:

  1. Przejdź na stronę www.home.pl i kliknij w prawym górnym rogu ekranu ikonę Poczty. Możesz także wejść bezpośrednio na adres: www.poczta.home.pl
    poczta-webmail
  2. W formularzu logowania podaj dane dostępu do skrzynki e-mail w polach Adres e-mail oraz Hasło.
    logowanie-poczta2
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o procesie logowania do Poczty home.pl.

Tworzenie profilu poczty – wymagane

Utworzenie profilu poczty jest niezbędne, aby móc korzystać z Poczty home.pl. W profilu zapisywane są podstawowe informacje o właścicielu konta e-mail, czyli o nadawcy wysyłanych wiadomości.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, kliknij ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Po lewej stronie ekranu kliknij opcję Poczta i odszukaj pole: Domyślny adres nadawcy. Upewnij się, że ustawiony adres odpowiada Twojemu adresowi e-mail, z którego chcesz wysyłać wiadomości.
  3. Nie musisz nic zapisywać, aplikacja automatycznie zapamięta ustawienia.
  4. Kliknij ponownie ikonę  trzech poziomych pasków w prawnym górnym rogu ekranu i wybierz Moje dane kontaktowe. Edytuj pole imię i nazwisko, wprowadzając swoje dane.

    Dane wprowadzone w polu imię i nazwisko będą wyświetlane obok Twojego adresu e-mail w skrzynce adresata wiadomości. Edycja powyższych pól jest wymagana.
  5. Kliknij Zapisz aby zapamiętać wprowadzone ustawienia. Możesz w tej chwili wylogować się ze skrzynki e-mail, klikając Power (kółko z kreską) -> Wyloguj. Ponowne logowanie odświeży wprowadzone dane.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu profilu w Poczcie home.pl .

Dodawanie podpisu do wiadomości e-mail

Podpis do wiadomości to ważny, ale nie obowiązkowy dodatek. W podpisie możesz umieścić stałą treść, która będzie mogła być dodana do wysyłanej wiadomości, np. pozdrowienia, dane kontaktowe lub informacje o firmie.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, kliknij ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Poczta i odszukaj pole Podpisy.
  3. Kliknij Dodaj nowy podpis, aby rozpocząć jego konfigurację. Wprowadź nazwę podpisu (widoczną tylko dla Ciebie), treść oraz określ w jakim miejscu podpis być wyświetlany.
  4. Zapamiętaj ustawienia klikając Zapisz. Ustaw podpis jako domyślny, jeśli chcesz aby dodawał się automatycznie przy każdej tworzonej wiadomości.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o dodawaniu podpisu w Poczcie home.pl.

Tworzenie nowej wiadomości e-mail

Za chwilę rozpoczniesz tworzenie nowej wiadomości e-mail, wiesz już od czego zacząć?

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, wybierz opcję Poczta, a następnie kliknij Utwórz e-mail.
  2. Po lewej stronie wprowadź adres odbiorcy i zatwierdź klikając Enter na klawiaturze.
  3. Jeśli chcesz, możesz dodać załącznik, np. plik ze zdjęciem z wakacji.
  4. W prawym górnym rogu ekranu znajdziesz trzy przyciski: Odrzuć, Zapisz oraz Wyślij.
    • Odrzuć – kliknij, jeśli chcesz anulować pisanie wiadomości,
    • Zapisz – kliknij, jeśli chcesz zapamiętać wiadomość w kopiach roboczych bez wysyłania jej,
    • Wyślij – kliknij, jeśli chcesz wysłać przygotowaną wiadomość do adresata.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu i wysyłaniu wiadomości w Poczcie home.pl .

Dodawanie zewnętrznej skrzynki e-mail, np. Gmail

W Poczcie home.pl możesz skonfigurować wiele skrzynek e-mail na jednym koncie. Dzięki tej funkcji możesz pobierać wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów pocztowych na jedną skrzynkę e-mail w home.pl. W ten sposób w ramach jednego systemu pocztowego, możesz pobierać i przeglądać pocztę e-mail z wielu skrzynek e-mail (bez konieczności kilkukrotnego logowania).

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, wybierz opcję Poczta, a następnie Dodaj konto e-mail.


  2. Wprowadź login (adres e-mail) oraz hasło do zewnętrznej skrzynki pocztowej, np. jankowalski@gmail.com
  3. System sam wprowadzi pozostałą konfigurację. Jeśli tak się nie stanie, w nowym oknie wprowadź dodatkowe informacje o koncie: adres serwera SMTP/IMAP oraz login i hasło.
  4. Od tej chwili po lewej stronie ekranu będziesz miał dostęp do zewnętrznego konta pocztowego.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o dodawaniu konta zewnętrznego w Poczcie home.pl.

Dodatkowe zabezpieczenia antyspamowe

Na serwerach pocztowych home.pl domyślnie aktywne są zabezpieczenia antyspamowe. Możesz w dowolnym momencie rozszerzyć ich zakres o dodatkowe ustawienia, np. własne adresy IP, hosty i adresy e-mail, od których nie chcesz otrzymywać poczty.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, kliknij ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Opcje antyspam.


  3. Kliknij Edytuj w polu Czarna lista nadawców, a następnie wprowadź adresy do zablokowania.
  4. Zatwierdź zmiany klikając Zapisz.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o zabezpieczeniach antyspamowych w Poczcie home.pl.

Reguły wiadomości oraz segregacja

Reguły wiadomości pozwalają segregować wiadomości które docierają na skrzynkę pocztową. Możesz ustalić które z nich mają zostać przeniesione do innych folderów, skasowane lub oznaczone flagą. Możesz także przekierować wybrane wiadomości na inne konto pocztowe. Ilość zastosowań oraz możliwości reguł wiadomości jest wiele.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, kliknij ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Reguły wiadomości, a następnie Nowa reguła.
  3. Wprowadź reguły wiadomości czyli ustal, co ma się dziać z wiadomościami po wykonaniu reguł.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu reguł wiadomości z Poczcie home.pl .

Więcej artykułów na temat obsługi Poczty home.pl

Kliknij tutaj, aby wyświetlić więcej artykułów na temat Poczty home.pl
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl