Jak zarządzać blogiem, wpisami i komentarzami?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Korzystanie z bloga w sklepie internetowym Shoper, można rozpocząć od ustawień samej strony domowej bloga lub dodania pierwszych wpisów i zarządzania nimi. Pierwsze rozwiązanie, pozwoli od razu przygotować docelową stronę oraz moduły bloga do wyświetlania właściwych treści, a zaczynając od dodania wpisów, w przejrzysty sposób zobaczysz efekty swojej pracy i dopasujesz wygląd bloga do już wprowadzonych treści.

SPIS TREŚCI

Jak rozpocząć korzystanie z Bloga

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Blog, aby rozpocząć konfigurację, od dodania pierwszych wpisów na blogu. Zapisz zmiany.
    Dodawaj i zarządzaj wpisami na blogu w sklepie internetowym
  3. Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny , a następnie wybierz zakładkę, edycję strony Blog. Umieść moduły w dowolnym miejscu. Jeśli chcesz, moduły Bloga, możesz także umieścić na pozostałych podstronach, np. w układzie podstawowym, stronie głównej czy koszyku. Zapisz zmiany.
    Możesz skorzystać także z narzędzia Shoper Visual Editor. Informacje o tym, jak z niego korzystać, znajdziesz w Centrum Pomocy Shoper.
    Zarządzaj sekcją Blog i dostępnymi modułami Bloga

Jak dodać nowy wpis na blogu

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Blog > Blog, a następnie kliknij ikonę plusa (dodaj nowy wpis).
  3. Podczas dodawania nowego wpisu, warto zwrócić uwagę na jego konfigurację dot. wyświetlania:
    • Strona główna – zaznacz TAK, jeśli chcesz, aby wpis pojawił się na stronie głównej sklepu. Wybierz NIE, jeśli nie chcesz, aby na stronie głównej pojawiały się wpisy z bloga.
    • Moduł – zaznacz TAK, jeśli chcesz aby, wpis został wyświetlony w module Blog wpisy, położeniem modułu możesz zarządzać w Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny zakładka Moduły
    • Aktywność – zaznacz TAK, jeśli chcesz aby wpis był aktywny i dostępny dla użytkowników strony. Wybierz NIE, jeśli przykładowo chcesz ukryć wpis lub zostawić go do dalszej edycji.
      Ustaw widoczność wpisów w poszczególnych sekcjach Bloga

Edycja wpisów

Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Blog > Blog.

  • Dodawanie wpisów – kliknij w ikonę plusa w górnej części ekranu, aby dodać nowy wpis do bloga.
  • Zmiana kolejności wyświetlania – na liście wpisów, po prawej stronie ekranu odszukaj ikonę strzałki skierowanej w górę i w dół. Kliknij ją przy wybranym wpisie, aby zmienić jego położenie na liście.
  • Edycja i usuwanie wpisu – na liście wpisów, po prawej stronie ekranu odszukaj ikonę koła zębatego. Kliknij ją, z rozwijanego menu wybierz Edytuj jeśli chcesz przejść do edycji wpisu i zmiany jego ustawień. Kliknij Usuń, jeśli chcesz usunąć wybrany wpis.
  • Podgląd wpisu na stronie sklepu – jeśli wpis nie jest jeszcze aktywny, a chcesz podejrzeć jak będzie wyglądał na stronie bloga, na liście wpisów kliknij ikonę koła zębatego, a następnie wybierz Podgląd.
    Zarządzaj i edytuj wpisy abydostarczać jak najlepszych treści do swoich odbiorców

Dodawanie i edycja kategorii

  1. Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Blog > Kategorie wpisów, aby rozpocząć konfigurację i dodawanie kategorii.
  2. Kliknij ikonę plusa (dodaj kategorię).
  3. Wprowadź nazwę kategorii oraz wybierz jej aktywność. Kategorie pozwolą użytkownikom strony, na szybkie filtrowanie wpisów wg. np. tematu i treści.
  4. Zatwierdź wprowadzone zmiany klikając Zapisz i wróć do listy.
  5. Aby edytować, usunąć lub podejrzeć utworzoną kategorię i jej wpisy, na liście kategorii kliknij ikonę koła zębatego i wybierz z rozwijanego menu dodatkowe opcje.
    1. Dowiedz się więcej czym są komentarze do wpisów.

Dodawaj kategorie aby uporządkować wpisy na blogu sklepu internetowego

 

Tagi

Menu tagi umożliwiają wyświetlenie utworzonych już tagów. Poprzez ikonę koła zębatego, można wybrane taki usunąć. Tagi tworzone są i dodawane na etapie publikacji nowego wpisu. Przyjęło się mówić, że wybrane wpisy i artykuły są otagowane, czyli oznaczone słowami kluczowymi.
  • Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Blog > Tagi

Tagi to słowa kluczowe, po których dany wpis będzie rozpoznawany i wyszukiwany. Powielanie tych samych tagów w wielu wpisach, pozwoli na łatwe filtrowanie dodanych informacji wg. słów kluczowych. W odróżnieniu od kategorii, które zwykle traktują bardzo ogólnie o tematyce wpisów, tagi pozwalają doprecyzować główny wątek wpisu, poprzez jego słowa kluczowe.

Dzięki zastosowaniu tagów i kategorii, użytkownik strony szybko odnajdzie interesującego go informacje. Zastosowanie obydwu elementów ma duże znaczenie, szczególnie, jeśli na blogu, poza informacjami, np. o godzinach pracy sklepu, urlopach itp. będziesz także publikował przydatne treści o markach, produktach, poradniki, konkursy itp.

Zarządzanie komentarzami

Przejdź do opcji menu Wygląd i treści > Blog > Komentarze

W nowym widoku, zobaczysz ostatnio dodane komentarze do opublikowanych na blogu wpisów.

  • Kliknij ikonę koła zębatego przy wybranym komentarzu, aby przejść do jego edycji lub usunąć go.
WAŻNE! Domyślnie po uruchomieniu bloga, wszystkie komentarze dodawane do wpisów, będą dostępne na stronie dopiero po zaakceptowaniu ich przez administratora. Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Dowiedz się więcej, jak zmienić ustawienia bloga, komentarzy i ich widoczności na stronie.

Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie