Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Jeśli korzystasz z usługi sklepu internetowego home.pl możesz szybko uruchomić bloga. Blog będzie częścią sklepu internetowego, będzie dostępny na stronie sklepu i widoczny pod jego adresem – domeną. Zarządzanie blogiem (dodawanie wpisów, pozycjonowanie) odbywa się z poziomu panelu administratora sklepu.
Blog w sklepie internetowym daje bardzo duże możliwości rozwoju samego sklepu, jego pozycjonowania oraz zwiększenia przychodów. Powinieneś wiedzieć, że w dużej części dobre pozycjonowanie opiera się dziś na dobrym contencie. Content to treści jakie umieszczasz w sieci, a których poszukują Twoi klienci i użytkownicy Internetu. Prowadzenie bloga internetowego w sklepie to także tani sposób na dotarcie do nowych odbiorców, który poprzez systematyczne dostarczanie treści, będzie owocował w przyszłości. Blog stanowi jeden z elementów tzw. strategii content marketingowej czyli strategii opierającej się na tworzeniu treści odpowiadających zapytaniom użytkowników Internetu.
- Przeczytaj i dowiedz się więcej o powodach, dla których warto prowadzić bloga w sklepie internetowym.
- Jak założyć bloga internetowego, ile kosztuje utrzymanie bloga oraz jak na nim zarabiać?
Gdzie uruchomić bloga dla sklepu internetowego?
Korzystając ze sklepu internetowego w home.pl masz więcej niż dwie możliwości uruchomienia bloga. Wskazany w tym artykule sposób dotyczy użycia już istniejącego narzędzia jakim jest mechanizm bloga bezpośrednio w oprogramowaniu sklepu. To wygodne rozwiązanie, gdyż zarówno sklepem jak i blogiem będziesz zarządzał z poziomu jednego panelu administratora.
Drugim rozwiązaniem jest uruchomienie bloga niezależnie od sklepu internetowego. Ma to swoje zalety ale także wady. Największą zaletą będzie z pewnością możliwość skorzystania z dowolnego systemu CMS do zarządzania treścią bloga. To znacząco rozszerza możliwości rozwoju takiej witryny. Wadą może (ale nie musi) być to, że uruchomiony w ten sposób blog będzie osobną witryną najpewniej we własnej domenie lub subdomenie. Może wymagać to lepszej strategii w planowaniu publikacji oraz właściwego linkowania artykułów, np. do produktów i kategorii sklepu.
Uruchomienie zewnętrznego bloga w home.pl będzie wymagało od Ciebie uruchomienia nowej usługi, np. hostingu oraz domeny internetowej lub kreatora stron WWW. Jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie, warto zdecydować się na usługę hostingową. Nie tylko umożliwi CI uruchomienie bloga lub nowych stron WWW (wspierających Twój sklep lub prywatnych) ale też dostarczy Ci miejsca pod pocztę e-mail we własnej domenie. To bardzo korzystne rozwiązanie i bardzo przyszłościowe.
- Przeczytaj i dowiedz się więcej jak uruchomić bloga na hostingu internetowym
- Sprawdź jak utworzyć konto e-mail we własnej domenie
Nie musisz podejmować ostatecznej decyzji od razu. Możesz rozpocząć publikację wpisów od bloga dostępnego w Twoim sklepie, a następnie rozważyć jego rozwój. Blog w sklepie może nadal pozostać aktywny, będąc, np. dziennikiem/sekcją aktualności. Właściwe dla pozycjonowania treści umieścisz w przyszłości na nowym blogu, który będzie Twoją bazą do pozycjonowania.
Jak uruchomić bloga w sklepie internetowym?
Za pośrednictwem opcji menu KONFIGURACJA > MARKETING > BLOG możesz dokonać zmian w ustawieniach Bloga na stronie Twojego sklepu. W ramach dostępnych opcji możesz zmienić konfigurację systemu wyświetlania wpisów, zarządzania komentarzami i opiniami do wpisów, a także budową hiperłączy kierujących do poszczególnych wpisów.
- Przeczytaj i dowiedz się więcej do czego służy opcja menu Blog w sklepie internetowym
Kliknij przycisk Dodaj wpis aby rozpocząć redagowanie pierwszej publikacji. Wprowadź tytuł, wybierz kategorię (zalecane po jednej kategorii dla każdego wpisu), dodaj tagi. Uzupełnij treść wpisów i zapisz go. Na liście wpisów zobaczysz wszystkie opublikowane i nieopublikowane artykuły. Możesz szybko przejść do ich edycji lub zmienić aktywność czy kolejność (kolumny Strona główna, Aktywność, Akcje). Skorzystaj z zakładek Wpisy, Kategorie, Tagi i Komentarze aby zarządzać kluczowymi elementami bloga, które ułatwią pozycjonowanie i organizację artykułów.
Na stronie sklepu, poza standardowym widokiem wpisów, dostępne są także inne elementy, jak wybór kategorii, chmura tagów, archiwum, możesz dodać odpowiednie moduły. W tym celu przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > WYGLĄD > AKTYWNY STYL GRAFICZNY.
Sklep wyposażony jest w cztery moduły obsługujące bloga. Moduły możesz dodawać na stronie głównej sklepu, stronach kategorii, stronach produktowych a nawet w koszyku. Widoczność modułów na poszczególnych stronach zależna jest od aktywności samych stron sklepu. Możesz m.in. użyć modułów:
- News – wyświetla wpisy w skróconej wersji: tytuł oraz/lub skrócona treść,
- Kategorie bloga – moduł wyświetlające kategorie wpisów w blogu,
- Blog chmura tagów – moduł wyświetla tagi użyte w treści artykułów.
- Kalendarz – Moduł wyświetlający dni miesiąca w którym utworzone zostały wpisy na blogu w formie kalendarza.
Pozycjonowanie bloga w sklepie internetowym
Każdy dodany na blogu wpis można pozycjonować niezależnie od siebie uzupełniając takie informacje jak tytuł wpisu, META Description oraz META Keywords. Warto wpisywać słowa kluczowe, które są powiązane z treścią artykułu, ponieważ to na ich podstawie wyszukiwarki określają jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Te proste z pozoru opcje pozwalają osiągać niesamowite rezultaty, które przełożą się na pozycjonowanie całego sklepu internetowego.
- Przeczytaj więcej o ustawieniach pozycjonowanie bloga w sklepie internetowym home.pl
Więcej rozwiązań