Co to jest blog i czym różni się od strony internetowej?

Black week

Rozmawiając o stronach internetowych często wyróżniamy ich wiele typów, np. strony firmowe, sklepy internetowe, portfolio, witryny edukacyjne czy blogi i strony osobiste. Niewątpliwie dwie z nich zasługują na szczególne wyróżnienie, a są nimi właśnie blogi internetowe oraz witryny ecommerce. Co jednak odróżnia typową stronę internetową od bloga, któremu poświęcimy ten artykuł?

Skorzystaj z wyjątkowej oferty home.pl i zarejestruj usługę stworzoną dla CMS WordPress – WordPress Hosting SSD. Utwórz witrynę internetową firmy, prywatnego bloga lub otwórz sklep internetowy w kilka minut. Nie masz czasu na konfigurację usługi i projektowanie serwisu WWW? Zamów stronę internetową przygotowaną przez naszych specjalistów, dopasowaną do Twoich potrzeb. Wyróżnij witrynę internetową na tle konkurencji.

Jak dodać nowy widget na stronie internetowej WordPress?

Blog stanowi jeden z rodzajów strony internetowej, w której najważniejszą część stanowią aktualne treści, wpisy, prezentowane od najnowszego ostatnio opublikowanego do najstarszego (stanowiącego często część archiwum). Blog to rodzaj dziennika, serwis z aktualnościami, w których publikowane treści mają “ograniczony okres ważności”. Oznacza to, że opublikowane dziś treści, mogą nie być już jutro istotne dla czytelnika lub zwyczajnie będą nieaktualne. To treści dynamiczne i przeciwieństwo typowych stron internetowych, a nawet stron jako elementu publikacji WordPress, gdzie dodawane treści są zwykle statyczne, aktualne przez długi okres czasu. Nie podlegają aktualizacji w stopniu, który wymagałby rozpisywania się.

Odpowiadając na zadane w temacie artykułu pytanie: co to jest blog i czym różni się od strony internetowej, kluczowe będzie określić przede wszystkim co wyróżnia witryny internetowe typu blog. Tak samo jak strona internetowa może być częścią większej witryny, tak samo blog może stanowić jej komponent.

Strony internetowe czy witryny internetowe?

Powinieneś wiedzieć, że często używanym pojęciem w odniesieniu do stron internetowych są witryny internetowe. Witrynami internetowymi przyjęło się nazywać każdy rodzaj strony (źródło treści) jaki jest dostępny w sieci Internet. Witryną internetową będzie blog, sklep, portal społecznościowy, serwis video. Witryna internetowa to tak naprawdę zbiór stron internetowych. To co w tej chwili czytasz i widzisz na ekranie wyświetlacza to określona strona internetowa, strona artykułu w witrynie, którą jest Centrum Pomocy home.pl. Strona internetowa może być więc traktowana jako pojedynczy element całej witryny. Z doświadczenia wiemy jednak, że pojęcia te są stosowne zamiennie, tak samo jak na blogi często nie mówi się, że są stronami WWW, a właśnie blogami.

Blogi, które spotykamy dziś w sieci Internet to ewolucja internetowych pamiętników, które były chętnie zakładane w latach 90. W miarę zainteresowania taką formą publikacji, tworzono coraz wymyślniejsze narzędzia, które miały zarówno ułatwić zarządzanie blogami jak i rozszerzyć ich możliwości. W ten sposób blogi spopularyzowały się, chociaż w ciągu ostatnich lat wróżono im koniec. To spowodowało że przeszły one kolejną ewolucję, ewolucję treści, w której ogromne znaczenie ma nie tylko to co autor publikuje od siebie, ale to, że publikuje treści, które są pożądane przez czytelników. W ten sposób blogi internetowe stały się dziś jednym z najszybciej rozwijających się (pod względem treści i ilości) typów stron internetowych, a zarazem stanowią fundamentalne narzędzie do pozycjonowania i realizowania strategii content marketingu.

Co wyróżnia blogi na tle innych stron internetowych?

Blog nadal zachował formę dziennika. Swoje istnieje opiera na publikacji aktualnych treści, które mają znaczenie dziś, ale jutro mogą już nie być ważne, interesujące lub aktualne. Jednak w miarę upływu czasu, będą one pracowały na pozycję całej witryny w wyszukiwarkach internetowych oraz będą odpowiadały na pytania stawiane przez użytkowników sieci. Strony internetowe to przeważnie treści statyczne, dostarczające informacji ponadczasowej. Takimi treściami będą np. wizytówki firm, portfolio internetowe. Zwróć uwagę, że i te witryny powinny być aktualizowane regularnie, ale nie jest to na tyle częste i ważne jak w przypadku blogów. I własnie ten czynnik – aktualność treści – jest tym co odróżnia blogi od innych stron internetowych.

W treści powyżej wskazaliśmy, że blogi mogą być częścią większych witryn internetowych. To także jedno z rozwiązań, w którym łączone są różne rodzaje treści, a wszystko razem pracuje np. na zwiększenie konwersji (np. sprzedaży). Blog zapewnia odpowiednie podłoże do pozycjonowania (content marketing) podczas gdy strona, do której treści bloga cały czas odnoszą się, sprzedaje produkty (nawet jeśli są nimi usługi lub inne treści).

Powinienem mieć stronę czy bloga internetowego?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo to którą z form udostępniania treści wybierzesz, będzie zależało wyłącznie od celu jaki chcesz osiągnąć.

Pozwól, że wyjaśnimy to na prostym przykładzie: warsztat samochody posiada wizytówkę Google, która zapewnia mu możliwość pozyskiwania klientów wyszukujących usług w swoim pobliżu. Rozszerza wizytówkę o stronę informacyjną – firmową. Na niej informuje o profilu działalności oraz oferowanych usługach, cenach i możliwości kontaktu. Gdyby właściciel warsztatu dodatkowo uruchomił bloga, mógłby odpowiadać na nim na często pojawiające się pytania: jak wymienić olej? Czemu mój pojazd spala dużo benzyny? Zarówno strona jak i blog będą odpowiedzią na rożne zapytania użytkowników i ich potrzeby. Ile kosztuje wymiana oleju oraz jak wymienić ten olej.

Wiele firm korzysta ze stron internetowych aby być w sieci Internet. Od tego należało by zacząć, chociaż istnieje szereg innych narzędzi, które mogą w tym pomóc, jak wspomniana wizytówka w Google. Od tego czy te same firmy przejdą do prowadzenia bloga, zależeć będzie czy chcą dotrzeć do nowych odbiorców. Być może agencja interaktywna sama wskaże im to jako świetne rozwiązanie do zwiększenia ruchu oraz łatwego pozycjonowania. Okazuje się, że posiadanie bloga może stanowić dziś fundament Twojej strategii marketingowej, która przyniesie Ci tym więcej korzyści, im więcej treści (odpowiedzi na pytania klientów) dostarczysz za pomocą bloga.

Skorzystaj z wyjątkowej oferty home.pl i zarejestruj usługę stworzoną dla CMS WordPress – WordPress Hosting SSD. Utwórz witrynę internetową firmy, prywatnego bloga lub otwórz sklep internetowy w kilka minut. Nie masz czasu na konfigurację usługi i projektowanie serwisu WWW? Zamów stronę internetową przygotowaną przez naszych specjalistów, dopasowaną do Twoich potrzeb. Wyróżnij witrynę internetową na tle konkurencji.

Blog uczy Twoich klientów lojalności, buduje i wzmacnia Twoją markę w sieci Internet, pomaga w nawiązywaniu kontaktów, otwiera Twój biznes na nowe grupy klientów. Pomaga odpowiadając na ważne dla Twoich klientów pytania. Stawia Cię w pozycji profesjonalisty, który zna swój produkt oraz zna potrzeby klientów. Oczywiście jeśli rozpatrujemy prowadzenie bloga jako uzupełnienie działalności lub strony internetowej. Istnieje w sieci wiele blogów, których jedynym celem jest istnieć i pozyskiwać nowych odbiorców, dzielić się informacjami. Jednak to też jest sprzedaż – sprzedaż treści, które mają utrzymać użytkownika na naszej witrynie.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie