Dlaczego warto prowadzić bloga w sklepie internetowym?

Z osobnych artykułów opublikowanych w Centrum Pomocy home.pl dowiesz się m.in. czym jest blog oraz dlaczego warto go prowadzić równolegle lub jako uzupełnienie (kompontent) witryny WWW, np. internetowej witryny Twojej firmy. Prowadzenie bloga firmowego jest świetnym rozwiązaniem dla firmy, tak samo jego uruchomienie dla sklepu internetowego może przynieść ogromne korzyści.

Zebrane poniżej informacje stanowią jedynie wprowadzenie do tematu content marketingu, SEO oraz szeroko pojętego blogowania. Jeśli szukasz pomocy przy rozwoju swojego biznesu w sieci, chcesz zwiększyć atrakcyjność strony internetowej, rozpoznawalność marki, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta lub specjalistami od reklamy internetowej.

Wg. badan przeprowadzonych m.in. Content Marketing Institute czy Social Media Examiner też raportów Google, witryny internetowego które posiadają bloga i aktywnie publikują na nim wpisy, odnotowują ponad 500% więcej zaindeksowanych stron w wyszukiwarkach. Prawie 90% marketerów B2B korzysta dziś z content marketingu, tj. marketingu treści, a ponad 50% sklepów i marketów online deklaruje, że treści publikowane na firmowym blogu przynoszą najlepsze wyniki sprzedażowe i stanowią najlepszą strategię marketingową. Najważniejszą informacją wg. Content Marketing Institute jest to, że 7 na 10 ankietowanych, woli promocję produktów za pomocą artykułów niż reklam.

Co więc wyróżnia blog na tle znakomitych i przyciągających uwagę reklam? Blog dla sklepu internetowego lub witryny firmowej jest częścią Content Marketingu, czyli marketingu treści. Kluczowe jest tu nie umieszczanie we wpisach krzykliwych haseł reklamowych, a budowanie wiarygodności marki, przekazywanie rzetelnych informacji, odpowiadania na pytania klientów, budzenie w nich potrzeb i wezwanie do działania. Ze wszystkich osób, które doceniły wartość bloga, ponad 30% osób wskazało, że w budowaniu zaufania i zakupie produktu pomogła im jakość tekstu.

Blogi to fundament Content Marketingu

Blog sklepu internetowego pozwala na łatwe rozprzestrzenianie informacji o marce i produktach, pozwala zachować obustronną komunikację, buduje pozycję firmy. Pozwala na wyrażanie głosu, którego w żaden innych sposób firma nie mogła by przekazać: recenzje, komentarze, porównania. Blog pracuje na SEO, nawet jeśli nie od razu znajdziemy się na pierwszym miejscu.

Chociaż powyższa informacja jest raczej odpowiedzią na pytanie Czy warto prowadzić bloga firmowego? to warto wyciągnąć z niej wnioski zadając to samo pytanie w kontekście sklepu internetowego. Blogowanie, chociaż nie jest niczym nowym, stanowi dziś bardzo silny trend. Przyjmuje ono różne postaci od wpisów na stronach WWW, publikacji infografik, krótkich filmów po vlogi publikowane w serwisach video. Niezależnie od wyboru formy, kluczem jest tu treść jaka zostanie przekazana docelowym użytkownikom – Twoim klientom.

Niezależnie od tego w jakiej branży działa Twój sklep internetowy, jaki posiadasz asortyment, istnieje co najmniej kilka pytań, które Twoi klienci chcieli by Ci zadać przed zakupem. Te kilka pytań stanowi kilka tematów, o których warto napisać na blogu sklepu internetowego, a następnie rozszerzyć je o kolejne tematy powiązane. W ten sposób jesteś w stanie skutecznie dostarczyć ważnych dla odbiorców treści, które będą odpowiadały na popularne pytania, rozwiewały wątpliwości, wzbudzały potrzebę i w końcu wzywały do działania – zakupu produktu. To jednak nie wszystko.

Blog pracuje na SEO sklepu internetowego

To chyba najlepszy dziś powód dla których zakładanie blogów firmowych jest tak opłacalne. Blogi, m.in. ze względu na mnogość treści, aktualizacje, słowa kluczowe, tagi są wprost stworzone dla wyszukiwarek internetowych. Regularne aktualizacje, publikacje nowych wpisów, tworzą dziesiątki nowych podstron i generują setki nowych słów kluczowych. Aktywne strony WWW, aktualizowane, zyskują także wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Znakomitym narzędziem do śledzenia pos

Blog zapewnia niezliczoną ilość linków, które możesz użyć do podłączenia swoich produktów. Zarówno wypuścić linki z opisów do wpisów na blogu i odwrotnie, promować produkty za pomocą wpisów bloga internetowego.

Treść jest najważniejsza – buduje wiarygodność

Odpowiedni content wpisów zakończony wezwaniem do działania, np. zakupem, łatwo pomoże Ci zwiększyć konwersję, a więc w języku nietechnicznym, zamienić odwiedziny w zysk. Treści publikowane na blogach stanowią część tzw. Content Marketingu czyli właśnie marketingu treści. Content stanowi dziś nieodłączony element stron WWW, jeśli faktycznie chcemy za pomocą wartościowych tekstów, rozwiązań, artykułów, zdobywać przyszłych klientów. Budować zaufanie ale też pozycję marki w sieci Internet.

Blogowanie stanowi także idealny materiał do użycia w social media. Zamiast w kółko powielać utarte hasła reklamowe, zacznij dzielić się z użytkownikami wiedzą: o produkach, ich przeznaczeniu, zastosowaniu, pielęgnacji. O trendach jakie panują lub które sam kreujesz. Opublikowane i udostępnione w social media wpisy zaczną krążyć po siedzi przyciągając kolejnych odbiorców. To o wiele bardziej skuteczna forma promocji, niż typowa reklama.

Bardzo ważnym elementem w planowaniu treści jest tworzenie ich dla klientów, dla użytkowników. Warto, w tej sytuacji rozpocząć blogowanie, np. od zebrania powtarzających się pytań i udzielenie na nie odpowiedzi. Począwszy od wyjaśnienia procesów zakupowych, skończywszy na przybliżeniu użytkownikom swoich produktów i możliwości ich użycia. Głównym zadaniem każdej publikacji jest wzbudzenie zainteresowania czytelników. Blog to źródło informacji dla klientów, świetnymi wpisami będą więc różnego rodzaju przewodniki, poradniki, fakty czy historie klientów oraz produktów. Jeśli Twój sklep internetowy obraca się w koło akcesoriów kuchennych, świetnym pomysłem będzie nawiązanie do przepisów kuchennych, interesujących historii kulinarnych, itp.

Pamiętaj, że każdy wpis powinien mieć swoją rację bytu – cel, dla którego powstał. Ale każdy z wpisów, będzie także pracował na całokształt pozycji Twojego bloga i witryny WWW w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz budować przy tym wiarygodność i zbliżać do siebie klientów, tworzyć relację, unikaj tworzenia tekstów typowo nastawionych na SEO a nie dostarczających wartościowych informacji.

Blog w sklepie internetowym home.pl

Jeśli posiadasz sklep internetowy w home.pl czy to usługę eSklepu lub prowadzisz sprzedaż na stronie utworzonej w kreatorze WWW, możesz szybko uruchomić blog internetowy. Zarówno eSklep jak również Kreator WWW posiadają wbudowane komponenty bloga – mechanizmy, pozwalające na szybką publikację wpisów w wyznaczonej do tego sekcji witryny WWW.

Ogromną korzyścią uruchomienia bloga internetowego bezpośrednio w samym sklepie internetowym, jako komponent sklepu, jest fakt, że wszystkie publikowane treści będą częścią naszego sklepu. Efekty publikacji, działania SEO, będą miały wpływ na pozycję całego sklepu internetowego. Oczywiście może zdarzyć się, że to poszczególne wpisy bloga będą wyżej w wynikach wyszukiwania samych produktów, ale docelowo w rankingu ogólnym, zyska na tym cały sklep internetowy.

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie