Nowy rekord / Edycja rekordu domeny


Znajdziesz tutaj instrukcje jak dodać lub zmienić rekord dla domeny na poprzedniej platformie.

Za pomocą rekordów domeny, możesz skonfigurować swoją domenę w praktycznie dowolny sposób.
Pisząc o konfiguracji domeny mamy na myśli m.in. możliwość:

  • przekierowania ruch poczty e-mail na zewnętrzny serwer poczty,
  • wskazania pod jakim adresem IP znajduje się Twoja strona WWW,
  • ustawienia tzw. rekordu odwrotnego.
WAŻNE! Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o rekordach domen (np. Rekord A, MX, CNAME).

Rekordy domeny zapisane są w tzw. pliku strefy i możesz je konfigurować po zalogowaniu się w Panelu Klienta home.pl.

WAŻNE! Abyś mógł konfigurować rekordy Twojej domeny w Panelu Klienta home.pl, musisz:

  • zakupić domenę w home.pl, lub
  • jeśli domena została zakupiona u innego operatora niż home.pl, to musisz przetransferować Twoją domenę do home.pl (po zakończonym transferze domeny, jej przedłużenie będziesz wykonywał w home.pl). Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o transferze domeny.

Jak dodać nowy lub zmienić rekord domeny?

Aby dodać nowy rekord lub edytować rekord w Panelu Klienta home.pl, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do wybranej domeny lub do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu. Jeśli jesteś zalogowany do usługi administracyjnej spowoduje to wyświetlenie listy wszystkich Twoich usług.
    Panel Klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na liście usług kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać nowy rekord lub zmienić istniejący rekord. Kliknięcie nazwy domeny spowoduje rozwinięcie tzw. mini-podglądu, gdzie należy kliknąć przycisk “Konfiguracja usługi”.
    Panel Klienta - Usługi - Wybierz usługę i naciśnij przycisk Konfiguracja usługi
  4. Po przejściu do “Konfiguracji usługi”, kliknij przycisk “Rekordy domeny”, który znajduje się na samej górze wyświetlonego ekranu. Spowoduje to wyświetlenie tzw. strefy Twojej domeny, czyli listy obecnie utworzonych rekordów dla Twojej domeny.
    Panel Klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Rekordy domeny w pasku Akcji
  5. Za pomocą wyświetlonej listy możesz zarządzać rekordami Twojej domeny. Na samej górze ekranu znajdują się dwa przyciski: “Dodaj” oraz “Edytuj”, które umożliwiają odpowiednio dodawanie i edycje rekordów domeny.
WAŻNE! Rekordy A, MX, NS dla Twojej domeny głównej (np. “twojadomena.pl”) możesz zmieniać (edytować) tylko i wyłącznie w formularzu “Konfiguracja domeny”. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Konfiguracja wartość pierwszego (domyślnego) rekordu A, MX, NS.
WAŻNE! Edycja rekordu SOA w sieci home.pl jest niedostępna.

Formularz dodawania, edycji rekordu domeny

Podczas tworzenia nowego rekordu lub edycji istniejącego rekordu zostanie wyświetlony formularz:

Panel Klienta - Usługi - Wybrana usługa - Rekordy domeny - Uzupełnij wyświetlony formularz

Opis pól formularza:

  • Nazwa rekordu – w polu tym wpisz nazwę tworzonego rekordu, np. “biuro.twojadomena.pl” lub “dowolnanazwa.twojadomena.pl”.
  • Typ rekordu – w polu tym wybierz odpowiedni typ rekordu, który chcesz utworzyć. Dostępnych jest 8 rodzajów rekordów domen do wyboru. Wybierz jeden z nich, najbardziej pasujący do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje o dostępnych typach rekordów znajdziesz w artykule: Rekordy domeny.
  • Czas odświeżania – w polu tym określ, jak często serwery DNS mają aktualizować w swojej pamięci podręcznej informacje na temat rekordu. Jeśli wybierzesz np. 1 godzinę, to serwery DNS przynajmniej raz na godzinę będą sprawdzały, czy w danym rekordzie nie zostały wprowadzone jakieś zmiany. Innymi słowy, jeśli wprowadzisz zmiany w tym rekordzie to będą one “widoczne” w Internecie po upływie 1 godziny.
    Zalecamy wybór 1 godzinnego czasu odświeżania.
  • Główna wartość rekordu – w tym polu wpisz wartość, na którą ma wskazywać rekord. Wpisz adres IP np. “62.129.252.30” (dla rekordu A) lub nazwę hosta np. “innadomena.pl” (dla rekordów NS, MX, CNAME, PTR). Dla rekordu MX konieczne jest wpisanie priorytetu z przodu np. “10 mail.twojadomena.pl”. Dodatkowe adresy serwerów pocztowych dla rekordu MX lub dodatkowe adresy serwerów DNS dla rekordu NS możesz podać w polach “Dodatkowe wartości rekordu”.
  • Dodatkowe wartości rekordu – W tych polach możesz opcjonalnie wpisać dodatkowe wartości dla rekordu. Dla przykładu możesz w tym polu wpisać zapasowe adresy serwerów poczty e-mail (MX) lub serwerów DNS (NS).
    • W przypadku rekordu MX, możesz w tym polu podać adresy zapasowych serwerów poczty w formacie: “20 mail.twojadomena.pl, 30 mail2.twojadomena.pl”. Priorytet przy rekordzie MX określa, który serwer ma być wykorzystywany w pierwszej kolejności. Połączenie będzie realizowane w pierwszej kolejności z serwerem, którego priorytet ma wprowadzoną najniższą wartość (10). Adresy serwerów w rekordzie MX o wyższej wartości priorytetu (20, 30) są traktowane jako zapasowe. Łączenie z nimi będzie realizowane w przypadku gdy serwer o priorytecie 10 nie działa.
    • Natomiast przy tworzeniu nowej subdomeny np. “dowolnanazwa.twojadomena.pl” w polu “Dodatkowe wartości rekordu” możesz wpisać adresy kolejnych zewnętrznych serwerów DNS. Spowoduje to, że tworzona subdomena będzie wydelegowana do innego operatora niż home.pl, a domena główna (np. “twojadomena.pl”) będzie nadal utrzymywana na serwerach DNS home.pl.

Domeny internetowe już za 1 zł!

Zarejestruj własny adres w Internecie już dziś. Nawet jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, nasza inteligentna wyszukiwarka podsunie Ci dodatkowe możliwości.

Sprawdź, czy domena jest wolna Wyszukaj domenę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub